windows xp aktivering hur?

Permalänk
Medlem

windows xp aktivering hur?

Hej, jag har en dator nu som är vista, skulle vilja formatera om den och sätta XP istället, jag har en nyckel till xp men jag vet inte var jag skriver in nyckeln så att xpn blir original och aktiveras.
Någon som vet hur?
När jag satte in min xp skiva så stog det Tryck en valfi tangent fö osv.
men jag trycker alla tangenter och inget händer?
efter några sek så går den till normalt läge och sätts på normalt?
Vad kan det bero på?

Tack så mycket till alla som svarar isåfall

Permalänk
Medlem

Har du ett USB-tagentbord måste du ta och ställa in i BIOS att den ska fungera utan drivrutiner. Nya moderkort behövs normalt inte detta göras på.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

aa hittade, har installerat om men hur aktiverar jag?

Permalänk
Medlem

Produktnyckeln skriver du in vid installationen av XP
Aktiveringen gör du efter att installationen är klar.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Installerade och fick ingen "box" att skriva in något av dom ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Produktnyckeln skriver du in vid installationen av XP
Aktiveringen gör du efter att installationen är klar.

Permalänk
Avstängd

om du är inne i windows, så ska det komma upp en aktiverings ruta imellan åt, annars går du in i start menyn och letar upp (aktivera windows xp), så skriver du in nyckeln, men funkar inte det så aktiverar du genom telefon vilket är lätt.

Visa signatur

antec three hundred | amd 5200+ | MSI K9N6PGM2-V | corsair 2gb 800mhz | asus 9500gt magic 512mb | Wd 320gb | corsair 400w |

Permalänk
Medlem

Har hört att om man har en sp3 cd så behöver man inte aktivera fören om 30 dagar.
När du sedan aktiverar koden så följer du instruktionerna

Permalänk
Medlem

hur aktiverar jag via telefon?
vilket nr ringer jag osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
om du är inne i windows, så ska det komma upp en aktiverings ruta imellan åt, annars går du in i start menyn och letar upp (aktivera windows xp), så skriver du in nyckeln, men funkar inte det så aktiverar du genom telefon vilket är lätt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du får reda på sånt när den rutan kommer upp.

Permalänk
Medlem

Om du inte har fått upp någon ruta med följande meddelande:
"30 Dagar kvar till aktivering"
Så behöver du inte göra nåt, när det däremot är dags att registrera kan du ringa till MS automatiska växel typ, där du registrerar din kopia. Helt gratis, det ska finnas som alternativ när du väljer om du vill aktivera via mail, telefon och sen är det nåt mer alternativ jag inte kommer ihåg.
Men det är inte svårt, och det är gratis som sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X