ATI CrossFire Xtension v1.4 - A way to force crossfire w/ profiles

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

ATI CrossFire Xtension v1.4 - A way to force crossfire w/ profiles

Har länge stört mig på att det kan ta tid att få CF stöd i en del spel, men tydligen kan man forcera det själv ibland.

Hittade en tråd om detta program på guru3d:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=293467

Nedladdningslänk:
http://www.epichardware.com/bin/ATI_CF_Xtension.rar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

helt klart andvändbart .. ^^

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

Ser riktigt bra ut, ska prova lite.

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006

Helt klart så verkar detta vara ett vettigt Program, ska testa det med WOW och CS-S i kväll och se vad som händer, ska även prova med lite andra spel, Någon som vet om Crysis stödjer CF eller ska man kanske prova Crysis med detta också??

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Nån som testat det i GTA?
Fast där finns det väl redan stöd? Om än ett kasst sådant.

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Apr 2008

Lyckas inte starta CSS. längst ner till höger står det crysis i listan. Måste man hitta spelet i listan för det ska fungera?

GTA 4 fungerade inte heller. Bara crashar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Finns ju flera olika alternativ för cs som man kan använda, sen är det ju givet att det är problem för en del spel. Crysis har ju cf stöd i drivrutinerna (Dock suger det ritkigt pung för mig i Vista.) så jag förstår inte varför du vill startar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2008

Crysis har väl redan stöd för CF? GTA IV har de defenetivt iaf..

Man kanske skulle ladda ner programmet och testa?

Gaming-PC > Intel 4770K > Asus Maximus VI Hero > EVGA 1080 FTW > 2x Samsung EVO 500gb
HTPC: > AMD Phenom II 965 > AMD HD6950 > Kingstone V300 240gb
Playstation 4 Network > TaunyTiger - Främst NHL 18
Garaget.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2007

Shit pommes! AWESOME-O!

Nästan så att jag vill gå till min närmsta datorbutik och 'köpa' ett andra 4890 bara för att pröva?
Tror ni jag kan prova den på öppet köp om jag inte begår några smärre våldsamheter som min nuvarande 4890 upplevt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

Tackar för tipset. "Tri fire" funkar kanon

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2008

Jag försökte testa det med GTA4, men den enda effekt jag stötte på var att SecuROM sparkade bakut, och nu vill det inte låta mig starta GTA alls. Efter att muspekaren har visat en snurrande skiva i 4 minute, får jag ett felmeddelande om att jag inte har rätt skiva i, eller att det skett en emulatorkrock. Kollar jag sen i aktivitetshanteraren, ser jag att SecuROM försöker start GTA4.exe gång på gång, till oändlighet..

Nån som har nåt tips, eller blir det ominstallation av GTA4, och Xtension-abstinens?

I'm blue-eyed by choice, to make music of the noise.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kharr
Jag försökte testa det med GTA4, men den enda effekt jag stötte på var att SecuROM sparkade bakut, och nu vill det inte låta mig starta GTA alls. Efter att muspekaren har visat en snurrande skiva i 4 minute, får jag ett felmeddelande om att jag inte har rätt skiva i, eller att det skett en emulatorkrock. Kollar jag sen i aktivitetshanteraren, ser jag att SecuROM försöker start GTA4.exe gång på gång, till oändlighet..

Nån som har nåt tips, eller blir det ominstallation av GTA4, och Xtension-abstinens?

Då du uppenbarligen äger spelet, så är det väl bara att ladda hem en crack så du slipper repa skivan gång på gång?

Happy hunting!

\Mvh walp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Då du uppenbarligen äger spelet, så är det väl bara att ladda hem en crack så du slipper repa skivan gång på gång?

Happy hunting!

\Mvh walp

Jo, bara för att det visas en "snurrande skiva" vid muspekaren så äger han spelet? =D

Intel Core i7 3930K@ 4,7Ghz (Noctua NH-D14) | Asus Rampage IV Formula | Corsair Vengeance DDR3 16GB | MSI GTX 1080Ti Gaming X | Corsair AX 850W |
Ljud: Asus Essence STX -> Audio-GD DAC 19 -> Heed Canamp -> AKG K701

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2008

Tackar hjärtligast för tipset! Inte bara slipper jag nu ha i skivan, utan jag slipper också Windows LIVE och Social Club-skiten, och hoppar direkt in i spelet \o/

Däremot, verkar det som om Xtension var boven i hela dramat. Efter att ha testat med den crackade exe:n, som inte kickar igång SuckyROM, får jag ändå samma resultat. GTA4.exe dras igång om och om igen i bakgrunden, fast utan att starta spelet.

Om någon annan råkar ut för det här olyckliga scenariot, kan jag tipsa om att bara patcha om spelet, vilket gör om alla de inblandade filerna till originalversioner (efter att Xtension verkar ha gjort nånting med dom) och man slipper ominstallera hela tårtan

I'm blue-eyed by choice, to make music of the noise.