Permalänk
Medlem

Byte av chassi och datorn är totaldöd

Hej,

Jag hade som projekt att rusta upp ett av mina gamla chassin och köra det som main chassi, när jag var någorlunda klar med chassit tänkte jag flytta över mina komponenter till den. När allting var inkopplat stoppade jag in strömsladden och skulle starta. Datorn är totalt död. Startknappen VAR rätt inkopplad, och power-dioden började lysa grönt och gjorde så i ca. 2 sek, sedan slocknade den. Efter ett par försök hör jag att en fläkt går igång, det var dock fläkten till nätagget... Ser inte en enda lampa eller liknande som lyser.

Som sagt, efter två timmars felsökande tröttnade jag, och jag bestämde mig för att prova med ett gammalt moderkort. När moderkortet var inkopplat hör jag signaler från moderkortet, tänk er en leksaks-polisbil med sirener... Något i den stilen, det pep på uta tusan och det slutade inte. Försökte hitta vad det betydde men har inte kommit fram till något...

Någon som har några som helst förslag? :S Har moderkortet dött?

Tack på förhand //Anton

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Satt i cpu'ns 4pin kontakt? ^^

Permalänk
Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Tackar, ska följa guiden och testa.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Strunta i rubriken och använd en stjärnskruvmejsel istället för en platt för att stänga av och starta datorn genom att röra vid metall piggarna där kablarna till front panelen ska sitta. Det är bara 5 komponenter i minsta möjliga konfiguration. Ingen hårdisk etc.

Moderkortet
Processorn + Kylaren
1 minne
Grafikkortet
Nätaggregatet

Permalänk
Medlem

Dubbelkollat så inga distans skruvar sitter fel? alternativt att ingen del av moderkortet rör vid metall så att det kan kortslutas?

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Strunta i rubriken och använd en stjärnskruvmejsel istället för en platt för att stänga av och starta datorn genom att röra vid metall piggarna där kablarna till front panelen ska sitta. Det är bara 5 komponenter i minsta möjliga konfiguration. Ingen hårdisk etc.

Moderkortet
Processorn + Kylaren
1 minne
Grafikkortet
Nätaggregatet

Tack så hemskt mycket för det! Jag visste inte att man måste grafikkortet i för att starta och få upp bios. Nu fungerar allt perfekt, fick dock formatera allt då den inte villa hitta mitt OS... Men vem bryr sig, datorn funkar

Var dag lär man sig något nytt, nu har jag lärt mig att man måste ha grafikkortet i för att starta datorn! xD

Tack än en gång.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II