Era solglasögon á la summer 09

Permalänk
Medlem

Era solglasögon á la summer 09

Så, vad hade ni tänkt att ha för solglasögon i år? Posta gärna bild på er själva med glasögonen på, märke och pris! Jag bidrar med en egen bild så snart jag kan!

Permalänk
Medlem

Jag bär ett par Ray Ban Clubmasters i sommar , och helt ärligt tror jag att jag kommer använda dem vääldigt länge

otroligt sköna och enligt mig helt tidlösa i designen! pris (köpta i dublin för 130 eur)

köpte även ett par Ray Ban wayfarers till min flickvänn i födelsedagspresent
(även dem köpta i dublin för 160 Eur)

Kommer nog stjäla wayfarerna en del i sommar också

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem

Ska införskaffa Ray-ban aviators. Då mina cheap copy pilotbrillor är snea och jävliga. Ska bli ett par äkta denna gång.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Musikälskare

Mina pilot lever än, köpte de på nån mack förra året

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kommer köra på mina gamla St Tropez från prestige. Sann 70-tals anda!

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Ähh kan inet köpa dyra solbrillor. Lämnar dem inne på nån offentlig toalett eller lägger dem i bakfickan och sätter mig på dem bara:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Samma som Michael Wester I Burn notice kostade mig $200

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Har ett par äkta pilot-bågar här hemma, funderar dock på att byta glas i dem. Dock blir jag lite depprimerad när jag ser alla tjocka plastbågar i tigrerad bärnstensfärg som är med på reklamer hit och dit... Jag som trodde 80-talet var över och begravet, de digitala gudarna vet att det förtjänar att vara det. Saknas bara skrikigt färgade overaller, helikopterplatå-frisyrer och män i jackor som slutar strax under bröstvårtorna...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Har ett par äkta pilot-bågar här hemma, funderar dock på att byta glas i dem. Dock blir jag lite depprimerad när jag ser alla tjocka plastbågar i tigrerad bärnstensfärg som är med på reklamer hit och dit... Jag som trodde 80-talet var över och begravet, de digitala gudarna vet att det förtjänar att vara det. Saknas bara skrikigt färgade overaller, helikopterplatå-frisyrer och män i jackor som slutar strax under bröstvårtorna...

Ja, pilotbågar var inte stort på 80-talet...

Jag kör på Wayfarers, i princip likadana som de Retroid köpt till sin tjej.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Ja, pilotbågar var inte stort på 80-talet...

Jag kör på Wayfarers, i princip likadana som de Retroid köpt till sin tjej.

Jo fast pilotbågar har hållt i sig, det var lika ok att ha dem när jag gick i grundskolan på 90-talet som att ha dem idag nästan 15 år senare. Samma sak kan inte sägas för majoriteten av 80-talets reliker som verkar vädras numera. Jag menar det är nästan så jag förväntar mig se folk i orange spandex, magväskor och 3dm plastklockor hängandes från kedjor på nära 5cm i diameter runt halsen. Lite läskigt faktiskt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har ett par Ray-Ban RB3186 polariserade.
Kostade mig 1600kr, sjukt mycket för ett par glajjor tycker jag.
Kunde lika gärna kunna köpa ett par kopior på ebay.
Men man var ju ung och korkad på den tiden

Måste orka bära linser för att använda dom, vilket blir svårt pga pollensäsongen.
Får vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem

Det lär bli att plocka fram sina Ray-Ban Aviator igen.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Musikälskare

Fan sugen på nörd brillor xD

Fast ja... De är inte solglasögon eller nått sånt

http://www.trendhim.se/shop/black-wayfarer-glasogon-321p.html

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Fan sugen på nörd brillor xD

Fast ja... De är inte solglasögon eller nått sånt

http://www.trendhim.se/shop/black-wayfarer-glasogon-321p.html

De var ju riktigt coola.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Musikälskare

Fan säg inte så... Har inte råd egentligen

EDIT: Köpte de nu... 238 pix tot

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag hade jättemånga solbrillor när jag bodde i Australien, i alla regnbågens färger och former. Sen gav jag bort alla... fråga mig inte varför!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Dessa kör jag med nu.
Syns inte så jättebra men dom är röda på sidan och svart på bågen runt glaset.
Kostade 199kr på utförsäljning tidigare iår.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Permalänk
Korsordsguru

Bågar från Synoptik med okänt slipat glas. Fick dem för halva priset och de kostade då runt 1500 tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fina glajjor grabbar, skulle dock aldrig lägga över 200 spänn på ett par då jag pajjar de flesta. Jag kör med ett par "ray ban"-kopior från bali för 25kr, tur att jag ska ner i sommar, då blire att köpa lite fler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jo fast pilotbågar har hållt i sig, det var lika ok att ha dem när jag gick i grundskolan på 90-talet som att ha dem idag nästan 15 år senare. Samma sak kan inte sägas för majoriteten av 80-talets reliker som verkar vädras numera. Jag menar det är nästan så jag förväntar mig se folk i orange spandex, magväskor och 3dm plastklockor hängandes från kedjor på nära 5cm i diameter runt halsen. Lite läskigt faktiskt

Nja det vettefan om jag håller med, häromkring har de nog alltid haft en liten töntstämpel iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
http://www.chokladboll.se/~dalys/solbrillor.jpg

Bågar från Synoptik med okänt slipat glas. Fick dem för halva priset och de kostade då runt 1500 tror jag.

lol har exakt lika danna... dock köpta på synsam

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

men vafaaan, varför vill vissa med flit se ut som nördar från sent 70tal?
Pilotbrillor går an, men utan att vara dum eller så måste jag bara påstå att brillorna som retroid postade är skitfula.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Blir mina Oakley Gascan Polarized i år igen, lär ha dem tills de pajjar. Fick dem när jag tog studenten för några år sedan, kostade runt 2 papp då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett par Ray Ban RB3357 för ett par veckor sedan, mycket nöjd!
Första gången jag lägger lite mer pengar och köper ett par "riktiga" solglasögon, men det var det lätt värt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
men vafaaan, varför vill vissa med flit se ut som nördar från sent 70tal?
Pilotbrillor går an, men utan att vara dum eller så måste jag bara påstå att brillorna som retroid postade är skitfula.

Tur att alla inte har samma smak då.
Hur kul skulle det vara ifall alla hade likadana brillor?

Lägg upp bild på dina toksnygga briller då så vi får se hur snygga dina är...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

När vi pratar om äkta pilotglasögon tycker jag ingen här har varit riktigt nära. Det finns bara en som kan kallas för äkta och det är Randolf Engineering som levererat pilotglasögon till US Army och NASA sedan 1982. "Built to U.S. Military Pilot specifications"
Själv har jag ett par av Aviator modellen. Men jag använder dem också i flygsammanhang.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
men vafaaan, varför vill vissa med flit se ut som nördar från sent 70tal?
Pilotbrillor går an, men utan att vara dum eller så måste jag bara påstå att brillorna som retroid postade är skitfula.

På vilket sätt ser man ut som en nörd i dessa?
självklart har alla inte samma smak, kan inte du posta vad du anser snyggt?

Clubmaster modellen gjorde sig populär på 50 talet
wayfarers på 50-60 talen

70 talet var väl mer åt runda gigantiska färglada modeller?

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem

Bruna Police s8183 när jag kör bil. (Med egen glasögonstyrka)

Svart/gråa slit solglasögon nästan samma model. (Med egen glasögonstyrka dom med)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ

Hur kul skulle det vara ifall alla hade likadana brillor?

Varannan kotte här i Stockholm har gått och köpt Wayfarers... så kul är det.

OnT
Kör på mina svarta Oakley Hijinx (svart glas på mina)

och varierar med RB Aviator...