MUF på krigsstigen - Vill anfalla Eritrea

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag skrev:
I det aktuella fallet så tycker jag som tidigare att sverige inte egentligen har med att göra vad de gör med sina egna medborgare, även om han nu också var svensk medborgare.. Alltså vi skall inte göra ett skit, mer än just tala om mänskliga rättigheter och hur de kränker sina egna medborgare. (inkl Dawit Isaak)

Jag ber om ursäkt, missade den delen.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Hur kan man ta nån som gjort den här rappen på allvar?
http://www.youtube.com/watch?v=wlzJ5bkOb1U

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Du missförstår mig lite. Med "black ops" menar jag hysch-hysch verksamhet, helt enkelt allt som inte klassas som konventionell krigsföring, någonting ssg garanterat håller på med. Därav namnet, specialförband

Om vi skall dra paralleller med Storbritannien så har SSG liknande SAS uppgifter och SIG är mer liknande Pathfinders. Båda är mycket kompetenta men SIG och Pathfinders är mer åt skogsmullehållet och ägnar sig inte åt kostymverksamhet överhuvudtaget.

Jag fick inte lära mig någonting om SSG under min värnpliktsutbildning. Zilch, nada, noll. Jag fick däremot gått om tillfällen att observera när internationella jägarplutonen löste en massa komplicerade uppgifter och hur oerhört duktiga dom var. Detta var folk som genomgått en värnpliktsutbildning och sedan tränat vidare inför utlandstjänst vid armens jägarbataljon i ca ett år. Av det vi kunde bedöma då vi själva övade inför väldigt liknande uppgifter, så var dom otroligt kompetenta.

Vi kan inte veta hur varken SSG eller SIG står sig jämfört mot dessa, men jag har mycket svårt att tro att dom inte håller en högre nivå.

Sverige är inte så kassa som du verkar tro, både SAS och Navy Seals har haft mycket folk på Jägarbataljonen och numera nerlagda I22 för utbildning i strid och spaning i subarktiskt klimat.

Jag baserar verkligen inte det jag säger på några fåniga pojkdrömmar, det jag helt enkelt försöker få fram är att jag med egna ögon har sett hur otroligt duktiga några av våra icke-specialförband är.

Det du säger är helt sant. SAS och NS var även på K4 och tränade. Sveriges försvarsmakt är en av dom mest allmänt välutbildade soldaterna. Ingen penalism,inget våld mm. Och att SSG skulle ha kompetens att göra fritagningen finns det inte ett tvivel om, MEEEEN. Det politiska som kommer efter är nog inget vi vill ha med att göra. Sverige har haft fred i 200år och tror inte vi skulle bryta den för en journalist. Jag tror mer på ett diplomatisk lösning på det hela.

Tack för mig!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Hur kan man ta nån som gjort den här rappen på allvar?
http://www.youtube.com/watch?v=wlzJ5bkOb1U

Cool snubbe.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Cool snubbe.

Undra vad fan han tänkte när han fick höra slutresultatet färdigmixat i studion?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har Eritrea någonsin gjort för oss? Go for it.

Visa signatur

"Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better."