Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Koda SweClockers-gadget, vinn grafikkort!

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt roligt med en "programmerings"-tävling, även om den grafiska biten av den antagligen kommer vara avgörande i slutändan. Tror nästan jag måste pröva min lycka. Kul!

Visa signatur

Crap.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant..

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Har ni ingen RSS över era RSSer? De verkar förändras lite då och då. Föreslår att ni fixar en sån annars, ni kommer ändå själva vilja göra det när en gadget har vunnit tävlingen.

Permalänk
Medlem

jag har nu skapat hela layouten med de funktioner jag vill ha, och jag har min div ruta där rss feeden skall visas via javascript, hur läser jag rss med javascript?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
jag har nu skapat hela layouten med de funktioner jag vill ha, och jag har min div ruta där rss feeden skall visas via javascript, hur läser jag rss med javascript?

Det är en tävling...

Allvarligt, googla. Det tar inte så lång tid att skriva "js rss" och trycka enter. Om du har ett mer specifikt problem föreslår jag att du skapar en tråd om det i programmeringsforumet.

Permalänk
Avstängd

Hoho. Skaffa precis Vista, utmärkt.

Trött o full, när e slutdatum? 30e Juni. Då hoppas jag på riktigt fantastiska bidrag.

XFX 4850 <3 ??

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

jag har googlat massor men hittar bara länkar på att skapa en rss feed :/

kollar på vistas egna RSS gadget ist :/

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
jag har googlat massor men hittar bara länkar på att skapa en rss feed :/

kollar på vistas egna RSS gadget ist :/

http://www.google.se/search?hl=sv&q=js+read+rss
Kolla sökträff 1, 3, 6, 7, 8 och 9. Det är 6 st träffar bara på första sidan. Vad har du googlat på egentligen? Ingår inte informationssökning på nätet i Svenska A längre? Ursäkta att jag är så nedklankande, men själv har jag svårt att inte hitta träffar om detta... därför blir jag lite fundersam.

Den använder en egen ActiveX-kontroll, som du iofs skulle kunna ha använt, om det inte stått såhär:

Citat:

THIS CODE IS NOT APPROVED FOR USE IN/ON ANY OTHER UI ELEMENT OR PRODUCT COMPONENT

Permalänk
Medlem

tack iallafall för att du försöker hjälpa men nu går jag och lägger mig, för trött för att lära mej nu iallafall.

EDIT, Kodade min egen RSS läsare i javascript, är ju iprincip samma sak som XML, Måste säga att jag är riktigt nöjd med min gadget, mycket funktionell

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Har ni ingen RSS över era RSSer? De verkar förändras lite då och då. Föreslår att ni fixar en sån annars, ni kommer ändå själva vilja göra det när en gadget har vunnit tävlingen.

Hur blir det med detta?

Permalänk
Legendarisk

Azoapes: Vill du ha en xml som innehåller urler till alla andra samlingsfeeds vi har?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Azoapes: Vill du ha en xml som innehåller urler till alla andra samlingsfeeds vi har?

Precis, en RSS över era RSSer. Annars måste jag crawla HTML. Men ni väljer, det blir er gadget, inte min...

Edit, off topic: KOM IGEN NU SVERIGE, FÖR F**!

Edit2: Skitlag.

Permalänk
Legendarisk
Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Fungerar det här?

http://www.sweclockers.com/feeds/feeds.xml

Ni har ju en ca 35-40 forumdelar. Alltså jag låter användaren välja en forumdel (eller marknad/nyheter/artiklar) som min gadget visar träffar ifrån. Just nu har jag hårdkodat in alla feeds (tog säkert 20 min, asdrygt) men jag vill ha en dynamisk lösning. Så antingen läser jag från en RSS eller så får jag crawla hela ert forumindex.

Permalänk
Legendarisk

Aha, jo vi har feeds för alla underforum också, om det ska vara valbart i gadgeten så kan jag givetvis lägga till det i sammanställningen också.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk

Nu ligger alla underforum med i listan.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Nu ligger alla underforum med i listan.

Tack så mycket! Fortsätter koda på min makalösa gadget

Permalänk
Medlem

Ska inte artiklar ligga med i listan också? Just nu finns där bara en sammanbakad "Nyheter & Artiklar"... när ni ändå har en http://www.sweclockers.com/feeds/articles.xml kanske den ska vara med också? Bara en tanke.

Permalänk
Medlem

bara en fråga, är det nödvändigt att det står "sweclockers forum - *****"
eller kan det kortas ned till "forum - *****"?

hade nämligen också hårdkodat in ett antal feeds men vill såklart använda mig av Feeds Feeden men titlarna är väldigt långa för en gadget som är 130 pixlar bred

(bara en tanke/fråga)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
bara en fråga, är det nödvändigt att det står "sweclockers forum - *****"
eller kan det kortas ned till "forum - *****"?

hade nämligen också hårdkodat in ett antal feeds men vill såklart använda mig av Feeds Feeden men titlarna är väldigt långa för en gadget som är 130 pixlar bred

(bara en tanke/fråga)

Jag trimmade bort fram till och med " - "

Permalänk
Medlem

jobbigt iochmed att "nyheter och artiklar" och "säljes" är formaterade på annat sätt :/
finns liksom ingen lösning som fungerar för alla

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Legendarisk

Jag tror det bästa vore om det gick att lägga till strukturell information för forumen i samlingsfeeden, det skulle skilja forumen från nyheter, marknad och eventuella övriga feeds, men även skilja mellan samlingsfeeds och enskilda forum. Nu inkluderar t.ex. Datorkomponenter alla dom underforumen, så att bevaka både den och överklockningsforumet med gadgeten vore poänglöst.

Om ni har några förslag på hur feeden bör se ut så shoot. Återkommer.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

För mig är det bra som det är, jag vill ha med även Datorkomponenter i er samlings-RSS. Ändrar ni måste jag koda om vissa delar, så det uppskattar jag om ni spikar snarast. Tänkte lämna in den snart nämligen, sen lär jag vara upptagen resten av juni.

Enda skillnaden jag eftersöker är att (i feeds.xml) dela upp Nyheter och Artiklar. Kan också hålla med loffe om att ta bort prefixet "SweClockers forum - "

Permalänk
Medlem

japp annars är feeden bra
och, aaa Nyheter och artiklar har ju 2 st separata feeds så hade vart bra om det fans en samling och även separata för dem två.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Kan man tävla med en gadget som baseras på Silverlight? Eller blir det problem eftersom att alla som vill använda den måste installera det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Kan man tävla med en gadget som baseras på Silverlight? Eller blir det problem eftersom att alla som vill använda den måste installera det?

Det får väl egentligen du avgöra, det är ett nedbyte som du får värdera själv om det är värt eller inte. Sen kommer juryn göra en egen bedömning... de lär gå på vad de vill använda för teknik till sin gadget.

Permalänk
Medlem

Ta också bort "från SweClockers.com" efter Nyheter och Artiklar och Privatannonser. Självklart är det en feed från SweClockers.com.

EDIT: Du har helt rätt Biberu, vore bra med en flagga som anger ifall det är ett underforum eller en kategori.

Ett förslag (ni kör ju bara med 2 nivåer):

<item> <title>Datorkomponenter</title> <link>http://www.sweclockers.com/feeds/forum.php?fid=1</link> <isCategory>true</isCategory> <isSubForum>false</isSubForum> </item>

Permalänk
Medlem

smart : D

och ja precis vad jag tyckte att man vet ju att det är sweclockers forum och nyheter ^^ iallafall vet jag det

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

tack för uppdateringen

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Legendarisk

http://www.sweclockers.com/feeds/feeds.xml

Feeden har blivit uppdaterad, ingen funktion i det ni redan har gjort bör ha påverkats annat än genom ändrade rubriker.

  • Rubriker är förenklade, referenser till SweClockers är borttagna, det är ju som ni säger rätt uppenbart vad länkarna kommer från.

  • Avdelningsbeskrivningar har flyttat till <category>. Det finns för närvarande Redaktionellt (nyheter och artiklar), Annonser (enbart marknaden) och Forum (alla delforum).

  • För att göra det lättare att visa hur de olika flödena relaterar till varandra så har jag lagt till <feedNum> och <feedParent>. feedNum är ett id för flödet (unikt för den här listan), och feedParent är det numret ett flöde bör falla in under. När en nod har samma nummer och parent är det en root.

Ett item ser ut så här:

<item> <title><![CDATA[Alla Forum="Forum"]]></title> <link>http://www.sweclockers.com/feeds/forum.php</link> <description><![CDATA[Senaste inlägg i forumet.]]></description> <category><![CDATA[Forum]]></category> <feedNum>4</feedNum> <feedParent>4</feedParent> </item>

Om ni vill ha några tillägg eller ändringar så säg till så snart som möjligt. Jag numrerade alla inlägg manuellt nu så det kan hända att det finns en miss i siffrorna, rätt sent, dubbelkollar alltihop imorgon bitti.

Edit: Azoapes, det är för tillfället 3 nivåer i forumen, och det är viktigt att markupen klarar av att hantera kommande ändringar (och eventuellt mer än forum), så det är en {id,parent}-lösning istället för bara en flagga för underforum.

Visa signatur

Abstractions all the way down.