Permalänk
Medlem

Död dator

Datorn min dog helt plötsligt för några dagar sen, när man startade datorn så gick den igång i 2 sekunder för o sedan dö, o lampor mm lyste i datorn. då löste jag problemet genom att jag köpte ett nytt nätagg då funka datorn efter det.

Sen så bestämde jag mig för o koppla in en Fan kontroller jag har och då dog den igen rätt ordentligt (jag gjorde detta när allt var urkopplat) nu startar den inte, moderkortet lyser inte. Och när jag stoppar in strömsladden så går datorn igång i en halv sekund men inget mer händer.

Kan det vara Nätagget igen, eller kan andra dator komponenter dött ?

Moderkort: asus m2n32 sli deluxe
Processor: amd 5200+ dual core
Grafik: Geforce 7600 gt

om det är till nån hjälp så ligger nätagget på 520W

Tacksam för hjälp !

Permalänk
Antielefant

Låter mest som om du har en kortslutning nånstans.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har ingen koll på elektronik alls. Men om jag nu har en kortslutning hur åtgärdar jag det ? Byter ut den komponeten ?

Tack för det snabba svaret

Permalänk
Antielefant

Prova rycka ut allt ur datorn, och se om den bootar med moderkort, CPU, ett minne, grafikkort och nätagg - men utanför chassit.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Så ja!

Nu fungerar han igen, glömde nämna att jag hade ett gammalt tv kort och när jag plocka ur det så fungera det igen.

Tack så mycket Zcenicx du sparade mig nog en massa pengar !