Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fixa till html och css inuti php filer smidigt?

Permalänk

Fixa till html och css inuti php filer smidigt?

Tjenare!

Det finns ju ett antal olika xhtml/html och css validerar på nätet och det finns ju även en del standalone program där du slänger in din html och får den omstrukturerad och fixad till validerad xhtml osv.

Jag har nu dock ett php skript eller rättare sagt det är väl templaten till skriptet som jag vill städa upp och strukturera upp något bättre då det just nu ser ut som ett rent he*vete i koden och försöker man validera det så får man ganska mycket fel.

Självklart gå det ju att manuellt gå igenom alla template filerna och justera dessa fel och ändra om koden men det skulle ju ta en väldans massa tid och tid är ju pengar.

Finns det något lämpligt program eller annat som kunde hjälpa till med åtminstone lite utav detta och sedan att man kanske bara testar filerna och ser om det blir några problem och får justera och fixa till eventuella fel/buggar i efterhand.

Eller är det helt enkelt bara sätta sig ner en helg och gå igenom allt för hand och rätta till alla fel och göra om koden till något snyggare xhtml.

Åtminstone hade det underlättat väldigt bra om det fanns något bra program man kunde köra filerna igenom så att den ändrar om strukturen samt särar lite mer på php koden och html/xhtml koden med mera. Då gör det ju att man kan få lite bättre överblick på hela filen vilket hade underlättat bara det väldigt mycket enligt mig.

Hoppas ni här kan hjälpa mig med något vettigt tips!

Mvh,
Viper@God