2 st HD4770 eller 1 HD4890???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
som sagt är det väldigt hög returnrate på dem,

Det heter väl inte retunrate när tillverkarna har problem att få ut dom? Det är väl bara kassa yields eller vad det heter. Men som sagt: Dom som kommer ut på marknade håller måttet och lite till! mitt klockar över 1ghz på minnena och nästan 900mhz på gpu med 32% fanspeed stockcooling/volt! Grymt för 998kr!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Det heter väl inte retunrate när tillverkarna har problem att få ut dom? Det är väl bara kassa yields eller vad det heter. Men som sagt: Dom som kommer ut på marknade håller måttet och lite till! mitt klockar över 1ghz på minnena och nästan 900mhz på gpu med 32% fanspeed stockcooling/volt! Grymt för 998kr!

Return rate e när dem går sönder och konsumenten skickar tillbaka ett defekt kort till tillverkaren!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
Return rate e när dem går sönder och konsumenten skickar tillbaka ett defekt kort till tillverkaren!

Ja men som jag skrivit två gånger!: DE SOM KOMMER UT PÅ MARKNADEN ÄR HELA OCH HÅLLER SAMMA KVALITET SOM ALLA ANDRA KORT!
Va har du fått de ifrån, att många skickar tillbaks dom? Vet en som skickat tillbaks korten men det pga bristande klock Senare visade det sig vara inställningarna inte korten... Länka bevis på att många skicka tillbaks korten tack!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Är också sugen på lite källor ang. de som skickar tillbaka sina kort.
Jag är iaf en av dem som skickat tillbaka mitt HD4770, så där har du en till, vill veta om det finns fler dock!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Är också sugen på lite källor ang. de som skickar tillbaka sina kort.
Jag är iaf en av dem som skickat tillbaka mitt HD4770, så där har du en till, vill veta om det finns fler dock!

Varför skickade du tillbaks det? Vill bara veta varför;) Verkar osannolikt att många skulle ha problem med dom för då borde det dykt upp många trådar här och det har man inte sett några... Även AMD borde ha rappoterat om det isf.

Edit: sista meningen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag skickade tillbaka mitt kort eftersom det började generera rosa pixlar och skärmen blev grön från ingenstans, nu när jag fått tillbaka mitt kort från butiken så märker jag att kortet blivit MYCKET segare, de har benchmarkat/ spelat på kortet i 48 timmar, tror nog att kortet tappat mycket prestanda pga. det :/

Ångrar faktiskt att jag köpte mitt HD4770.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Jag skickade tillbaka mitt kort eftersom det började generera rosa pixlar och skärmen blev grön från ingenstans, nu när jag fått tillbaka mitt kort från butiken så märker jag att kortet blivit MYCKET segare, de har benchmarkat/ spelat på kortet i 48 timmar, tror nog att kortet tappat mycket prestanda pga. det :/

Ångrar faktiskt att jag köpte mitt HD4770.

Hmm låter knas Jag har inte haft några problem iaf

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Antielefant

Kommer inte ihåg vilken sida det var som hade orginalartikeln, men de skrev iaf att 4770 hade högre warranty claim rate (som det egentligen heter) än GTX 280 som fram till dess höll rekordet.

Det var däremot rätt stor skillnad mellan tillverkarna, och det stod också att det var på grund av att vissa inklusive Asus körde varje enskilt kort genom QA istället för bara stickprov.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

För er som vill veta mer om just mitt hd4770:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=925...

Kortet fungerade utmärkt i början, men det har tappat såå mycket att det knappt är sant asså.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drömmaren
Ne just d, 4770 finns "inte"

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

Men eru helt jävla sönderknarkad eller? Obekräftat, tomt, 0, finns inte osv???????

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Antielefant

Finns en anledning att de ompositionerade HD 4850 som är ett kraftigare kort till samma prisslot. 4770 är inte direkt vanliga i affärerna, och leveranserna - när de kommer - är oftast bara något dussintal kort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Beställde ett 4770 kort till syrrans unges dator i söndags från inet (det gamla kortet bran upp) och kommer idag. Så det går att beställa fast de är slut på alla andra ställen. Såg några andra butiker som får in nya kort i början av Juli,

Köpte en dator för några veckor sedan o kör med dubbla 4890 kort (901 ghz). Det fungera bra men vet fan om det var värt att 2300:- extra för ett till kort. Men svårt att veta. Maxar i alla fall Crysis Warhead utan att de ser ut att jobba 100%... hmm måste kolla viken grad (%) de ligger på när jag spelar.

När jag har tid skall jag försöka köra ett test mot en annan dator som nästan är precis lika dan men med ett GF 295 kort.

Har en jävla massas fläkar i lådan så den är kall men grafikkorten låter en del när fläkte går upp över 38% (tror den vilar på 30%). Men har aldrig sett att fläkten har gått över 50%, men som sagt har jag en väldigt bra låda med en 200mm fläkte som hjälper till o kyler de två grafikkorten.

Finns det föresten inte vattenkylning till 4890? letade lite innan jag köpte datorn men kunde inte hitta något (var tvungen att köpa allt från samma affär).

Men kan ju säga så att ingen kan sova i samma rum som en dator med 4890 kort som jobbar hårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Men eru helt jävla sönderknarkad eller? Obekräftat, tomt, 0, finns inte osv???????

Detta kort finns inne
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-at...

Permalänk
Medlem

4770, 4850 & 4870 skalar ganska bra i pris/prestanda, kör på det du tycker att du har råd med!
Sen har du ju 4890 men de är ganska mkt dyrare.
Har du planer på Crossfire så tycker jag du ska köpa ett av de dyrare korten nu och ett till när du har råd.
Jag hade nog kört på 4870, känns mest prisvärt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori