Varning För Isp
Vill bara vara för Isp:en Blixtvik !
De har en totalt inkompetent personal på supporten.
Har under ett års tid haft problem med att min mail försvunnit upp i rök.
Antar att de ha fixat problemet men inte säker på det.
Nu har min "koppling" gått ner.
Problemet uppdagades 17juni men pga utav midsommarhelgen och diverse omständigheter så valde jag att felsöka själv först på midsommardagen 20 juni att inget fel förelåg hos mig.
Ringer support på sön 21 juni de lovar att ta tag i detta givetvis som de alltid säger idag den 26 juni sp har jag en koppling som ger vid tptest online 89 ut och 0.75 Mbit ner linana ska vara 30/30.
Och idag på morgonen fått ett mail som det står
Hej!
För att vi skall kunna göra en felanmälan behöver du följa nedanstående rutin. Vänligen skicka oss bifogat dokument med hastighetsvärden du får ut i tptestet. Vänligen gör också detta några gånger under ett och samma dygn.
Jaha och vad hände med allt som varit där imellan.
Så en stor Svart varning för detta bolag.
Och som konsument så har man vissa rättigheter.
En är att få prata med kunnig personal antar jag.
Nej men detta är det som gäller.
Vad menas med skälig tid för att få hjälp med felet?
Skälig tid räknas från den dag konsumenten har gett företaget tillfälle att avhjälpa felet. Hänsyn ska tas till konsumentens behov av en fungerande tjänst.
Företaget är i princip skyldigt att ta sig an problemet omgående efter att konsumenten reklamerar. Endast om felet är sådant att det inte påverkar tjänstens användbarhet nämnvärt, ska konsumenten behöva finna sig i att företaget dröjer något med sina åtgärder. En längre tid för avhjälpande än annars kan också godtas om företaget ser till att konsumenten får en ersättningsprodukt.
I övrigt beräknas skälig tid efter vad som är "normalt" för att åtgärda det specifika felet. Vad som är skälig tid påverkas också av förhållanden som operatören inte kan påverka (så kallat force-majeure).
Konsumenten behöver inte acceptera upprepade försök att lösa samma fel om företaget misslyckas. Om ett fel helt eller delvis kvarstår efter två försök till avhjälpning, bör konsumenten kunna vägra att gå med på fler försök och en hävning av avtalet kan då bli aktuellt. Även här gäller att konsumenten inom skälig tid måste anmäla att felet kvarstår efter ett avhjälpningsförsök.
Saxat från Konsumenternas Tele Och Internetbyrå.
Mycket informativ och bra site.
http://www.ktib.se/
Ni som har och haft liknande problem med detta företag eller har andra sköna synpunkter posta gärna här.
Uppdatering nytt mail från de ikompetenta:
Hej!
Vänligen testa då starta din dator i felsäkert läge och gör om instruktionerna från början till slut. Du kan även testa
avinstallera och installera om TPTEST 5 för att se om det löser problemet.
För att starta datorn i felsäkert läge trycker du vid uppstart upprepade gånger på F8, välj sedan att starta i
felsäkert läge med nätverk.
Med vänlig hälsning
Blixtvik kundtjänst
Tjatar om tester hela tiden trots att de fått alla uppgifter de behöver.
De kanske försvann i deras mailserver.