Är Ace verkligen prisvärt?

Permalänk
Medlem

Är Ace verkligen prisvärt?

Ace har höga siffror i modellbeteckningarna och lågt pris. Många verkar vara av åsikten att det är lugnt om man håller sig en bit under specifikationen, men är det fortfarande prisvärt om man jämför med ett kvalitetsaggregat med lägre ärlig effektangivelse?

En liten jämförelse. Priser från dustinhome
Nätagg #1
Raw Deal+ 620W kostar 520:- ACEanger max power till 480W, dvs 620W är enbart en modellbeteckning (precis som hos bilar är det sällan siffrorna i modellbeteckningen anger effekten ) 12V-linorna ger tillsammans 372W, dock inte säkert att båda kan belastas till max samtidigt. 3,3V&5V tillsammans 130W

Nätagg#2
Corsair CX400W, 550:- En ensam 12V-lina på 30A för 360W, 3,3V&5V tillsammans 130W, precis som hos Ace. Peak power anges inte, men gissningsvis runt 500W.

12V-Ace
Liten seger till Ace med 372W mot 360W

3,3V&5V-Oavgjort
130W på båda.

Ljudnivå-Corsair
Finns många rapporter om högljudda Ace. Corsair "•Ultra-quiet 120mm double ball-bearing fan delivers excellent airflow at an exceptionally low noise level by varying the RPM in response to temperature."

Anslutningar-Corsair
Corsair 6 av vardera sata/molex, 6+2-pin PCIe,
Ace 4 av vardera sata/molex, 2x 6-pin PCIe

Pris-Ace
30:- lägre pris för Ace idag (5/7-09)

Vilket nätagg blir ditt val?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Corsair alla dar i veckan. Man vill ju inte ha ett system som bokstavligt talat brinner upp!
Har haft Ace en gång, och det lät högt så in i h*lvete! Dock brann inte mitt aggregat upp, men det finns de som har blivit överhettade och gjort det (även fast de inte haft så strömkrävande komponenter).

Permalänk
Medlem

Har kört med ett Ace 520w ett tag och kan bara säga att det är skit! Det är högljutt, varmt, ostabil spänning m.m. Har haft tur med mitt, det funkar fortfarande. Men har dock beställt ett Corsair 650w som kommer imorgon - då blir det att slänga ut Ace.

Visa signatur

WS: [ASUS CROSSHAIR IV FORMULA] [1055T@3,8GHz] [Vattenkylning] [4gb Corsair Dominator GT@1800MHz] [XFX HD4870x2]

Permalänk
Medlem

Hehe, kussen hade ett Ace som brann upp.. han sa att det blev fina ljus effekter.. kanske värt det från den synpunken?^^

Permalänk
Medlem

ACE: 372W/12V=31A Sen vet jag inte hur det blir eftersom det finns två 12v-rails, men de är förmodligen parallellkopplade och delar de då på 31A eller hur det nu blir.... whatever. Corsair är bättre.

Permalänk
Medlem

Ace är billigt skit.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Komiskt att ett 620w agg har lika mycket krut på 12v linan som Corsair agget med 200w mindre...Kommer aldrig tala gott om Ace så länge dom gör skitagg, förstår inte ens att dom får ATX märka dom eftersom rippeln går över det högst satta värdena + komponenter gjorda i en källare någonstans + felaktig marknadsföring då alla deras nätagg skrivs ut med peak watten och i själva verket så kan man lätt dra bort 100-150w från varje modell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Ace är billigt skit.

Det må va skit, men det är knappast billigt skit om man jämför med hur mycket mer man kan få för nästan exakt samma pengar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Går inte att koppla produkter.
Bästa pris på prisjakt.nu

Ace 511:-
Corsair 495:-

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

man borde få med en kolsyresläckare när man köper ett ace nätdel så man kan släcka branden sen

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Man får tänka på att ace är svenskt också, jag röstade ingen åsikt.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk

har haft 2 ace nätagg båda dog ( 6 - 12 månader på båda) , på ena dog 5v linan och andra drog den med sig processorn. men som sagt att köpa ace är billigt på papper men när du måste köpa ett nytt nätagg senare än då så äre väll lika bra att köpa ett vettigt nätagg på en gång?

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Man får tänka på att ace är svenskt också, jag röstade ingen åsikt.

Vad har det med allt att göra...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Man får tänka på att ace är svenskt också, jag röstade ingen åsikt.

Det enda svenska med Ace är designen av loggan och förpackningen. Allt annat är 100% asiatiskt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Man får tänka på att ace är svenskt också, jag röstade ingen åsikt.

Okej, folket hör upp! Köp Ace, det är svenskt! Av den anledningen är det prisvärt och bra! Skit i att datorn brinner upp för fan!

Permalänk
Medlem

Röstade på ace. Jag har kört ett ace Raw Deal PLUS+ 620W på nedstående system utan strul. Jag har visserligen inte provat corsair, men mitt intryck är att dom är bra, kanske bäst på mid-end nät-agg.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Röstade på ace. Jag har kört ett ace Raw Deal PLUS+ 620W på nedstående system utan strul. Jag har visserligen inte provat corsair, men mitt intryck är att dom är bra, kanske bäst på mid-end nät-agg.

Det står ju att du har ett Corsair? :S hur ska du ha det egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det står ju att du har ett Corsair? :S hur ska du ha det egentligen?

Läs!!! Han har Corsair minnen......

Permalänk
Avstängd

Corsair alla dar i veckan eftersom Ace's Nätaggregat har en tendens att brinna upp.

Har själv haft ett Ace 520W nätagg och det är det största skräp jag någonsin har köpt brann upp efter enbart 1 månad...

med andra ord Ace's Nätagg ( spelar ingen roll om företaget är svenskt eller ej ) är värdelöst skräp byggd på budget komponenter har inte ens en chans mot Corsairs Nättagg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Detta är hur man kollar på det. Jag har ju som sagt ACE i min reserv rigg. Det finns dock två svagheter, på tok för hög rippel och att nätagget har en tendens att låta lite för mycket. Men om det verkligen ger ut 620W kan man diskutera om.. Ger väl ut en 350-450W av 620?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Detta är hur man kollar på det. Jag har ju som sagt ACE i min reserv rigg. Det finns dock två svagheter, på tok för hög rippel och att nätagget har en tendens att låta lite för mycket. Men om det verkligen ger ut 620W kan man diskutera om.. Ger väl ut en 350-450W av 620?

Får jag skicka ut mitt agg till t.ex Sweclocker eller någon annan här på forumet som vet hur man mäter alla dessa test?

EDIT: Efter jag såg denna tråd gick jag o satte på min reserv rigg där jag har ett ACE RAW DEAL 620+. Jag sätter på Prime95. Den klarar Test 1, 4000 Lucas-Lehmer iterations of M19922945 using FFT lenght 1024K.

Precis då det andra testet ska börja startar min dator om, nätagget verkar inte palla med trycket. Det var bara första testet.

På min andra dator där man har ett Corsair Agg så klarar den alla sånna program galant.

Pinsamt ACE - Speciellt för Obruni då han jobbar hos ACE. Han verkar jobba med Logistik / RMA / support.

RMA??!!! Hur kan dem ha det då dem aldrig svarar på mail av folk som klagar på skiten haha

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obruni
Läs!!! Han har Corsair minnen......

Det stod Corsair 650w när jag läste posten iaf...så blind är jag inte kan jag direkt säga.

Permalänk
Medlem

FSP 400w har mera kraft än alla ACE bajs agg och det kostar runt 300 kr

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Man får tänka på att ace är svenskt också, jag röstade ingen åsikt.

lol, jepp företaget är svenskt. Produkterna däremot är 100% asiatiska (förmodligen kinesiska), vilket redan nämnts.
Skit blir inte guld bara för att ett svenskt företag sätter på en klisterlapp och byter förpackning. Ace tillverkar nada själv (förutom möjligtvis sin logotype).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Alla klagar på att det inte ger 620w, men skrev inte trådskaparen detta...

Raw Deal+ 620W kostar 520:- ACEanger max power till 480W, dvs 620W är enbart en modellbeteckning....

Aja har haft två såna, var väl inga problem tills det inte orka driva mitt gtx 260 som var överklockat lixom minnen och cpu..

Men corsair alla dagar.. ACE funkar nog i simpla skrivbords datorer till syrran som bara vill hänga på facebook och msn..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Alla klagar på att det inte ger 620w, men skrev inte trådskaparen detta...

Raw Deal+ 620W kostar 520:- ACEanger max power till 480W, dvs 620W är enbart en modellbeteckning....

Aja har haft två såna, var väl inga problem tills det inte orka driva mitt gtx 260 som var överklockat lixom minnen och cpu..

Men corsair alla dagar.. ACE funkar nog i simpla skrivbords datorer till syrran som bara vill hänga på facebook och msn..

Då alla seriösa tillverkare anger hur mycket effekt som nätaggregatet kan ge kontinuerligt under normala arbetstemperaturer (runt 40°) i sin effektangivelse, så är det väldigt irriterande när några anger de effekter som aggregatet klarar under några korta sekunder innan det brinner upp, som märkeffekt.
Enligt mig är det rent bondfångeri.
Dessutom ger ACE ett större rippel än vad som godkänns av ATX-standarden. Detta anges faktiskt t.o.m. på specifikationen på aggregatet (de nämner dock inte just det faktum att det angivna ripplet faktiskt är större än vad som godkänns av standarden)

620W är inte en modellbeteckning, det är värdet för hur höga transienter aggregatet kan klara (ett 400W kvalitetsaggregat klarar förmodligen lika höga transienter det med). Att sedan ACe har valt att märka sitt aggregat med detta värde är ett rent lurendrejeri, då de själva anger att aggregatet inte klarar mer än 480W under kontinuerlig belastning (vilket förmodligen även det är en överdrift om vi mäter vid normal arbetstemperatur).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Alla klagar på att det inte ger 620w, men skrev inte trådskaparen detta...

Raw Deal+ 620W kostar 520:- ACEanger max power till 480W, dvs 620W är enbart en modellbeteckning....

Aja har haft två såna, var väl inga problem tills det inte orka driva mitt gtx 260 som var överklockat lixom minnen och cpu..

Men corsair alla dagar.. ACE funkar nog i simpla skrivbords datorer till syrran som bara vill hänga på facebook och msn..

Kolla alla stora sidor där dom säljer Ace så skriver ALLA 620w alltså inte som modell utan att det levererar.

Det är ganska illa att din dator vart instabil efter lite OC då den kanske drar 300w och ett 620 "watt" som egentligen har 480 "watt" inte klarar det...

Ska syrran ha ett nätagg till sin surfdator så finns det betydligt bättre agg att köpa i den prisklassen eller till och med billigare.

Permalänk
Medlem

ACE suger helt brutalt mkt, högljudda och instabila.

Köp kvalitetsagg!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad ni har fått för skit ex av dom men jag sitter på ett AceRawDeal+ 620 watt och det är tyst och funkar klockrent, vart uppe i ca 460Watt som max med det och det hände inget med det då heller...

Agget driver

Gigabyte EP45T-EXTREME
Intel C2D E7400 @ 4.0GHz
4GB Kingston 1333MHz DDR3
2x MSI R4830 512MB OC @ 700/1100
4Hårddiskar och lite annat!

okej dom är ju inte dom bästa, men mitt funkar klockrent...

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver inte ta illa upp om du nu har Ace. Visst är Ace en tillverkare av nätagg och dom funkar säkert men det är ju knappast de bästa nätaggen på marknaden. Bra om det funkar för dig men vissa vill ha lite bättre om de har ekonomin för det.