Klarar mitt Nätaggregat av det?

Permalänk

Klarar mitt Nätaggregat av det?

Heya.

Mitt Asus 8800gt 1gb Håller tyvärr på att dö (plötsliga shutdowns, Texture errors och liknande)..

Så jag har bestämt mig för att denna månad skaffa ett nytt grafikkort. Det kommer nog att bli ett "XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5"

Undrar dock ett par saker.

Klarar mitt nätaggregat av det? Det heter "Deltaco PSU-422 - nätaggregat - 450 Watt"..

Har tänkt byta ut det då det låter otroligt mycket fast har ju dock orkat med den i runt 1-2 år snart...Men kanske är dags för ett nytt?

Sitter med ett tagan el diablo advance chassi, Så det är ....2 små, 2 stora fläktar.

Och sedan 3 fläktar på moderkortet. Ibland så stannar 1 av fläktarna på toppen, Kan det vara för att dom inte får nog med ström? Och då när dom stannar måste man dra på full kraft i runt 1 minut innan den börjar snurra igen. Kan det vara brist på ström eller

Och är det bättre att betala 500kr extra för "Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, "TOXIC Edition", 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 960MHz, Lite-Retail"

Får runt 100mhz högre :p... och hur stor prestanda ökning blir det från ett 8800gt 1gb, Till ett sådant?

Och jag sitter på en LG m237wd skärm, Full hd ready! Kan detta kort skicka ut "FUll hd" ?

Tackar för svaren.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle inte våga driva något grafikkort med ett sånt ruttet nätagg. Jag gissar på att om det klarar 8800GT så klarar det säkert ett HD4890, men jag skulle ändå köpa ett riktigt nätagg om jag var du.

Det lönar sig alltid att köpa kvalitetsagg. Om (när) ditt nuvarande pajar finns det alltid en risk att det drar med sig komponenter i fallet. Jag tycker du ska satsa på ett Corsair istället.

Jag tror inte att fläktarna stannar p g a brist på ström, det hade nog visat sig på andra sätt i datorn i form av instabilitet.

Det är absolut inte värt att betala 500kr för 100Mhz extra, det kan du lika gärna klocka själv.

Moderna grafikkort klarar 2560x1600 i upplösning, så full-HD är absolut inga problem.