Intel X25-M G2 80GB (FAQ=första posten)

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag hunnit bencha min disk med:

System enligt sig.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.. Hämtade min först idag. Ska installera Win 7 RC 1 på den nu och se hur det funkar

Permalänk
Medlem

Finns det något program för Intel's SSD där man kan se hur mycket man skrivit till den och annan statistik?

Permalänk

Testade en bench på min Samsung F1 750Gb och det skiljer ju endel iallafall mellan en mekanisk & en ssd

Ska beställa snart

http://img151.imageshack.us/img151/7561/49743681.jpg

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Testade en bench på min Samsung F1 750Gb och det skiljer ju endel iallafall mellan en mekanisk & en ssd

Ska beställa snart

http://img151.imageshack.us/img151/7561/49743681.jpg

Beskär bilden, eller än bättre, använd Snipping Tool i Win7.

Se till att beställa bara, Rampage II Gene älskar SSD.

Permalänk

Jämförelse med mina andra diskar i systemet:

2*Intel X25-M G2 80GB i Raid0

2*74GB WD Velociraptor i Raid0

3*Samsung Spinpoint 750GB i raid0

1*Samsung Spinpoint 1TB

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk

Ska beskära nästa gång Aja ser ut som att man tjänar endel iallafall på att skaffa en ny OS disk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att dom är så förbannat fula annars hade man ju investerat, men nja, får bli när samsung eller corsair släpper nytt

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ska beskära nästa gång Aja ser ut som att man tjänar endel iallafall på att skaffa en ny OS disk

Framförallt accesstider man tjänar på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Synd att dom är så förbannat fula annars hade man ju investerat, men nja, får bli när samsung eller corsair släpper nytt

Jo, och du sitter säkert och kollar på dina lagringsdiskar medans du sitter vid datorn va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jo, och du sitter säkert och kollar på dina lagringsdiskar medans du sitter vid datorn va?

1) Ja!
2) Vetskapen om att man har fula diskar räcker för att göra en äcklad

Visa signatur

Permalänk
Citat:

1) Ja!
2) Vetskapen om att man har fula diskar räcker för att göra en äcklad

Mycket korkat har man läst men det var ju extraordinärt korkat....

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontuz1972
Mycket korkat har man läst men det var ju extraordinärt korkat....

Snarare extremt korkat att köpa extremt fula produkter så denna extremt fula världen vi lever i överlever

Visa signatur

Permalänk

på dåligt humör?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
på dåligt humör?

Öh nej? Vart kom det in i bilden?

Visa signatur

Permalänk

Avundsjuka snarare. Hur kan man gnälla på utseende när det är prestanda vi snackar om

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Avundsjuka snarare. Hur kan man gnälla på utseende när det är prestanda vi snackar om

Är du efterbliven eller? Vaddå avundsjuk? Ni pratar prestanda, jag nämnde vid sidan av UTSEENDET, shit, ni betéer er som om ni vore 12 år!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta i så fall på Intel's X25-E "Golden Edition" där höljet sägs vara tillverkat i 24 karats guld.

ps. Perfekt för folk som har sidopaneler av safirglas redan.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

ja denna diskussionen kan spåra ur

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Knappast efterbliven. Snarare du som är det eftersom du kommer in i tråden och winar om hur fula diskarna är. Låt nu dom personerna som har diskarna lämna sitt utlåtande, jag ville ha mer info om prestanda, inte hur fula dom är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Knappast efterbliven. Snarare du som är det eftersom du kommer in i tråden och winar om hur fula diskarna är. Låt nu dom personerna som har diskarna lämna sitt utlåtande, jag ville ha mer info om prestanda, inte hur fula dom är.

Fy fan vad patetiskt ditt instängda liv måste vara om du reagerar på något så harmlöst som att nämna dess utseende!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fy fan vad patetiskt ditt instängda liv måste vara om du reagerar på något så harmlöst som att nämna dess utseende!

Alla har rätt till sin åsikt, X-Per tycker att diskarna är fula och det är fine att han tycker det. Jag tycker däremot att dom ser helt okej ut (bryr mig inte så mycket, är ju en intern datordel).

Läste precis om att man kan råka ha sönder sina diskar om man sätter lösenord på dom, ny firmware ska vara på g.

Permalänk
Hedersmedlem

Min åsikt är att ni släpper utseendet nu då det verkar röra upp känslorna lite.

Blir inget trevligt alls att läsa för oss andra

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Om man inte köper en intel SSD disk på grund av dess utseende så har man allvarliga problem.

1: intels SSD diskar är snygga.
2: du kommer aldrig se disken i datorn.
3: andra diskar lär inte vara snyggare, Corsair eller Samsung t.ex. Har väldigt svårt att föreställa mig hur nån SSD disk kan vara snyggare än intels.
Måste det kanske ha rosa rosor ritade utanpå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Om man inte köper en intel SSD disk på grund av dess utseende så har man allvarliga problem.

1: intels SSD diskar är snygga.
2: du kommer aldrig se disken i datorn.
3: andra diskar lär inte vara snyggare, Corsair eller Samsung t.ex. Har väldigt svårt att föreställa mig hur nån SSD disk kan vara snyggare än intels.
Måste det kanske ha rosa rosor ritade utanpå?

Don't poke the bear.

Allvarligt, kan vi inte lägga ner utseendefrågan nu?

On topic: Blev ännu mer imponerad av disken när jag såg jämförelsen med de mekaniska diskarna. Snart är köpsuget tillräckligt stort för att jag ska slå till.

Permalänk
Medlem

Sådärja, då susar burken fram med en 80GB i magen:)

En liten nackdel med SSD; ibland är man ju osäker på om datorn faktiskt jobbar, eller om den bara står där och idlar. Med en snurrdisk kunde man både höra och känna vad den gjorde. Det kan man inte längre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mysterix

En liten nackdel med SSD; ibland är man ju osäker på om datorn faktiskt jobbar, eller om den bara står där och idlar. Med en snurrdisk kunde man både höra och känna vad den gjorde. Det kan man inte längre...

Tänds inte HDD-lampan på ditt chassi? Om inte så är det en stor nackdel om man har ett instabilt system som mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill _inte_ se mer diskussioner angående utseendet nu!!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Kör sen tidigare 2st x25-e diskar i raid-0 för OS.
Ligger en sån här disk på posten nu osm jag tänkt ha för lagring av filer.
Köper förmodligen en till nösta månad och kör även dessa i raid-0.

Lite lite utrymme med 64GB totalt. Så kommer bli nice med dessa diskarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mysterix

Har du ingen HDD lampa på chassit?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ridder
Tänds inte HDD-lampan på ditt chassi? Om inte så är det en stor nackdel om man har ett instabilt system som mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Har du ingen HDD lampa på chassit?

Jo, men... Dels sitter jag inte så jag ser den direkt från fåtöljen. Inte så farligt, men värre är att den lilla (ganska ljussvaga lysdioden) blinkar till så väldigt mycket snabbare med ssd än hd, i dagsljus är det riktigt svårt att se ev blinkande.