Permalänk
Medlem

både 20pin och den separata 4pinnen(inte den som sitter breve 20pinnen) är ikopplade

Permalänk

Hur många minnen har du? Har du två så testa med att ta ur det ena, det funkade för mig. har du ett minne kan du testa med att sätta det i den andra hållaren.

Permalänk
Medlem

testat d,men nada working..måste ju va nått fabrikatfel asså.suck

Permalänk
Medlem

lättast e om du tar en bra bild på moderkortet när de sitter i burken så vi kan se hur du har kopplat allt...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balrog4
testat d,men nada working..måste ju va nått fabrikatfel asså.suck

Eller så kan det helt enkelt bero på att du inte använde distanser, tråkigt nog.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Du kortsluter moderkortet...

Edit: men få inte jättepanik nu om du missat detta, testa att montera om med distanser och se om det fungerar.

Förlåt
Men vad och hur skulle han annars montera ett moderkort i chassit utan distanser?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Förlåt
Men vad och hur skulle han annars montera ett moderkort i chassit utan distanser?

Det händer att folk drar dit kortet direkt i mobo-plåten utan distanser. Det går.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Det händer att folk drar dit kortet direkt i mobo-plåten utan distanser. Det går.

Ojj förlåt, det kanske bara för för självklart för mig att använda distanser :/

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balrog4
både 20pin och den separata 4pinnen(inte den som sitter breve 20pinnen) är ikopplade

Eeee... Ditt M/B har en 24 pin ATX power connector så du måste ansluta ett nätagg med 24 pins connector....

Har du ett nätagg med 20+4 pins måste 4pins delen som sitter ihop med 20pins kontakten anslutas också....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Ojj förlåt, det kanske bara för för självklart för mig att använda distanser :/

Jo, det är det ju. Men har man inte byggt förut och får ett mobo utan distanser i påsen, och samtidigt köpt ett chassi utan distanser så är det nog fort gjort. Det är ju lättare att haja att man borde pilla in något man har i handen än att fatta att man saknar något man borde ha.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Byggde min dator nyss. För typ 2 timmar sedan testade jag den med skärm. Svart skärm och jag fick panik :). Väntade typ 15minuter och fick till slut upp ett insert bootable disc medelande

Så..har du testat o vänta? och när du kopplar skärmen till datorn, reagerar skärmen ens? eller är på standby? Kolla också så att allting sitter som det ska, inga lösa sladdar eller något. Btw..använde du något skydd mot esd? som t.ex. esd wrist strap. Värsta scenariot är att något har gått sönder.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

hmm..inte testat,men ska=)nope..använde inge sånt..men kjell å company brukar va snälla med garanti å så=))))