Öppna flashfiler(swf) på datorn?

Permalänk

Öppna flashfiler(swf) på datorn?

Hur öppnar man flashfiler egentligen? För jag skulle prova lite och se om man kunde det.
Jag skulle prova om man kunde starta den här gröna loggan på denna hemsida:
http://lindenkopcentrum.se/
Men när jag då sparat hemsidan och försöker öppna linden.swf med SWF-opener 1.3 så blir det inget. 1/1 frame bara.

Hmm, någon som förstår sig på flash och hur man öppnar dom utan att vara på hemsidan till exempel?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du bara spela upp flashfilen eller vill du öppna och kolla hur den är uppbyggd inuti?

Vill du bara spela upp den som vanligt brukar det funka bra att öppna den med en webbläsare du har flash player i.

Permalänk
Medlem

Du kan decompila den för att se hur den är gjord.

Annars är det webläsare eller flashplayer som gäller precis som Palmie säger.

EDIT: såna 3d-grejer är inte så svårt att göra om man bara kan grunderna inom Flash. Finns förmodligen flera tutorials på nätet.

Permalänk

flv

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Först så skulle jag vela öppna den på datorn utan att vara ansluten till själva sidan.

Och sen om man kunde decompila den och se hur den är gjord och så då skulle det ju också vara rolit!

Så till och börja med: hur lyckas man att spela upp själva swf filen på datorn steg för steg? Vilket program funkar?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Fixa macromedia flash 8 pro, den versionen som jag rekommenderar. Flash är ganska lätt att lära sig, iof är jag ganska lätt lärd men det är inte så krångligt. Och programmeringsspråket som används i vissa fall aka actioscript är bra uppbyggt och lätt att se över.
Vill du dock bara kolla på flash videon så kan du antigen ladda ner flash player, eller VLC tror jag tar flash videor om jag inte minns fel...

Permalänk

1. Var kan jag ladda ner macromedia flash professional 8 någonstans egentligen?

2. Jag provar då med VLC att spela upp en Flashfil, Men det går jättedåligt. Hjälp!
Jag laddade ner denhär hemsidan: http://www.lindenkopcentrum.se/ Jag öppnar då flashfilen som heter Linden.swf.
Jag öppnar den med VLC. Trycker på play och inget händer.
Hur skulle ni har gjort och vad gör jag för fel eller vad är det som är fel?
Ligger den på servern länkad eller något?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Först så skulle jag vela öppna den på datorn utan att vara ansluten till själva sidan.

Och sen om man kunde decompila den och se hur den är gjord och så då skulle det ju också vara rolit!

Så till och börja med: hur lyckas man att spela upp själva swf filen på datorn steg för steg? Vilket program funkar?

Om du har laddat ner filen:
Öppna IE/Firefox/Whatever webbläsare som har flashstöd.
Dra in .swf-filen i den tomma rutan.

Permalänk

Tack för tipset.
Sådär nu gjorde jag det.
Men det mystiska är att det inte händer något:
Här är en PrintScreen så ni kan se:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1. Flash är ett dyrt betalprogram, bara så du vet.

Om du ska ha Flash 8 så kan det nog hittas på eBay. Annars är det Flash CS4 som gäller idag. Adobe har köpt upp Macromedia och du kan hitta det på Adobes hemsida. Det lär finnas 30-dagars trial-versioner.

2. Eftersom det är en .swf och inte en .flv så har nog VLC inget stöd för den. Ladda hem Flash Player istället.

För att decompila den så kan du googla "flash decompile" och ta första bästa gratisprogrammet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du har för problem med att ladda ner filen, men om du inte lyckas:

Gå in här http://www.lindenkopcentrum.se/Linden.swf

och sen Arkiv>>>Spara sida som och då kommer du spara ner .swf-filen

Permalänk

Ja precis sådär menade jag att man skulle kunna göra. Men då genom att starta den från datorn istället.
Jag laddar ner dendär filen som och öppnar den sedan med ett program som heter SWF Opener 1.3
Men det händer inget. Funkar det för er kanske?

EDIT: Jag kan alltså ladda ner filen men inte spela upp själva flash-filen.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Media player classic kan spela upp .swf

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Jaha, så bra.

Är det någon här som kan prova om man själv kan spela upp dendära Linden.swf?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Jaha, så bra.

Är det någon här som kan prova om man själv kan spela upp dendära Linden.swf?

jag kan spela upp den med webbläsare (flash plugin) och med flash player.

Permalänk

Med tanke på hur pixlig bilden är så är själva roterande bilden inte ett "rent" flash objekt, utan någon animerad gif eller liknande inlagd i flash skulle jag tippa på, eller har jag fel?

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
Med tanke på hur pixlig bilden är så är själva roterande bilden inte ett "rent" flash objekt, utan någon animerad gif eller liknande inlagd i flash skulle jag tippa på, eller har jag fel?

mjo, typ. Jag decompila den själv och anledningen till att det är en .swf är att det ligger lite kod i som spelar upp en .flv och ser till så den loopas.

Flv:en ligger här: http://www.lindenkopcentrum.se/Linden.flv och hur den är gjord vet jag itne. Set ut att vara ett L från valfritt cad-program som man mycket väl ha kunnat göra en .gif-animation av och sen konverterat till .flv.

Permalänk

Jaha! Man kan säga att SFW-filen har bara som uppgift spela upp och att loopa en flv-fil?

annat: Här är texempel en bild från 80-talet. där kan man se att logotypen användes redan då.

Men hur fick dom den till 3D? cad-program säger ni? och så någon 3D-cad kanske?
Tråkigt att det är så mycket konstigt sprakande i själva animeringen. Dåligt gjort kanske? Var det en gif-animering sa ni?

Visa signatur