Batman: Arkham Asylum demo släppt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Bara jag som tycker att åtminstone en del av fördelarna med physx verkar lite "artificiella"?

Jag har t.ex spelat massor av spel där det funnits rök- och ångeffekter utan att behöva physx. Jag kan förstå att de kan vara mer avancerade med physx och att det skulle krävas lite mer prestanda för att rendera dem utan physx men att de försvinner helt?

Tänkte samma sak när jag såg videon högre upp. Verkar lite som Dx10 på Crysis som man sedan kunde låsa upp till XP.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Prövade demot igår till PS3 och tyckte att det verkade verkligen lovande och bra, blir troligen ett köp när det kommer om man har råd!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Testade Demot till datorn. Må säga det var faktist riktigt kul. Men väldigt kort.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Testade Demot till datorn. Må säga det var faktist riktigt kul. Men väldigt kort.

Ja? Det är ett demo?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Wow, det här verkar ju bli första film > spel-konversationen som faktiskt är bra sen Goldeneye.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Testade precis demon med PhysX påslaget med ATi kort.. så det är väll software PhysX.. ser ingen skilldnad på Hardware PhysX filmerna på youtube och mitt spel med PhysX..

Förutom en drop i FPS från 60 till typ 40 ( för att dom inte har optimerat för CPU fysik ?)

Så alla med ATi, bara köra igång spelet med PhysX effekterna om ni vill

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Testade precis demon med PhysX påslaget med ATi kort.. så det är väll software PhysX.. ser ingen skilldnad på Hardware PhysX filmerna på youtube och mitt spel med PhysX..

Förutom en drop i FPS från 60 till typ 40 ( för att dom inte har optimerat för CPU fysik ?)

Så alla med ATi, bara köra igång spelet med PhysX effekterna om ni vill

Det är same same, no difrent..

Polarens nVIDIA kort droppa ner i FPS som min ATI.. har kört PhysX sen länge.

Men oftast väljer jag bort "flygande bajspapper effekten" för att få någon extra FPS, gammal CPU

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Wow, det här verkar ju bli första film > spel-konversationen som faktiskt är bra sen Goldeneye.

Glöm inte Chronicles of Riddick: Escape to Butcher Bay, eller vad det heter.

On topic: Testade demot förut, och det verkar väl rätt okej ändå.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra demo. Blir att köpa när det kommer ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

får fan inte demot att installera överhuvudtaget... står bara att filen jag tankat ner är korrupt... även när jag provar att dra hem den igen

finns det någon annan källa än den som länkats från fz? och helst ingen torrent... av någon anledning gillar min dator inte torrents så den stänger ner hela internet! och då menar jag HELA internet! inte bara min uppkoppling

Permalänk
Medlem

kan vara roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Wow, det här verkar ju bli första film > spel-konversationen som faktiskt är bra sen Goldeneye.

Ehh Arkham är inte baserat på någon film utan serietidningen väl...enda skälet till att spelet kommer bli bra. Hade de baserat den på någon av de senaste filmerna hade det varit något halvfärdigt spel med kassa kontroller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Mycket fint, passar beat em up så länge man gillar Batman franchise också..

Lite krävande dock, man behöver nog helst ett HD4xxx kort eller GT200 kort för flyt..

Kör med 2600XT funkade klockrent!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av traeskapa
Glöm inte Chronicles of Riddick: Escape to Butcher Bay, eller vad det heter.

On topic: Testade demot förut, och det verkar väl rätt okej ändå.

just ja, för riddick var ju en så bra film! ...

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

verkar riktigt bra. demot var skoj återstår att se om det funkar bättre på konsoll eller ej. en liten glitch av pc-demot var att man kunde välja "vibration" on/off, dock finns det ju folk som spelar med gamepad på pc också

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
får fan inte demot att installera överhuvudtaget... står bara att filen jag tankat ner är korrupt... även när jag provar att dra hem den igen

finns det någon annan källa än den som länkats från fz? och helst ingen torrent... av någon anledning gillar min dator inte torrents så den stänger ner hela internet! och då menar jag HELA internet! inte bara min uppkoppling

om du menar när man packar upp så bara ignorera, jag fick det med men kunde installera utan problem och spela.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Wow, det här verkar ju bli första film > spel-konversationen som faktiskt är bra sen Goldeneye.

Spelet bygger inte på några filmer över huvud taget, varken dom gamla eller nya. Det är baserat på serietidningarna istället så det kanske är därför det är bra

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Bara jag som tycker att åtminstone en del av fördelarna med physx verkar lite "artificiella"?

Jag har t.ex spelat massor av spel där det funnits rök- och ångeffekter utan att behöva physx. Jag kan förstå att de kan vara mer avancerade med physx och att det skulle krävas lite mer prestanda för att rendera dem utan physx men att de försvinner helt?

Jo, självklart borde inte röken försvinna helt.
Men om du kollar på filmerna så är röken i detta spel helt fantastiskt bra, första ggn jag ser rök med volym. När Batman gick igenom röken/ångan så ser man ju att den "puttas" framåt eller viker av! Mycket snyggt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Det är ju inte själva röken physx gör?

Det är just att den är så pass dynamisk och att den rör sig fritt som i mirrors edge.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Ja? Det är ett demo?

Ja klart. Men man vill ju ha mer Lite fighting och coola gadgets.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det är ju inte själva röken physx gör?

Det är just att den är så pass dynamisk och att den rör sig fritt som i mirrors edge.

Rök är i grund och botten partiklar där varje partikel är en tjock liten halvgenomskinlig klump. Lägger man många sådana partiklar så får man en rök. Uträkningen är en fysikberäkning uträknad av physx.

Röken du ser i filmen vi pratar om är skapat genom physx´s partiklar...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |