Program för att hitta dubletter?

Permalänk

Program för att hitta dubletter?

Tjena!

Någon som vet något bra program för att hitta fildubletter? Den skall inte bara gå på filnamnet utan även innehållet. Vet att jag hade ett sådant program för hundra år sedan men kommer inte ihåg vad det hette.

Det måste vara från någon tillförlitlig källa så det förhoppningsvis inte innehåller en massa spyware å skit...

/M

Permalänk

Jag är på jakt efter samma sak!

Under flera år har jag sparat viktiga saker lite här och där, men jag har många hårddiskar och backupen hamnade lite här och där. Speciellt då jag har flera datorer. En annan sak är t.ex programmeringsprojekt, filnamnen/strukturen i mappen är lika men den ena är kanske 1 månad nyare.

Nu försöker jag föra över allt till samma hårddisk och fixa lite struktur. Men det är riktigt jobbigt att göra manuellt. Finns det något program som hjälper mig? Kanske söker igenom allt och hittar dubletter, mappar med samma innehåll, datum, hash osv osv osv.

Permalänk
Rekordmedlem

Det här är det snabbaste jag hittat, http://www.bigbangenterprises.de/en/doublekillerpro/ har testat många andra, men Doublekillerpro är bäst hittils, Det finns andra program som letar efter "liknande" filer, de är bra för att leta tex musik .

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag använder SMF (http://funk.eu/smf/), funkar mycket bra för mig, använder sig av bl.a. MD5 för att se så att innehållet verkligen är samma.

Funkar dessutom utmärkt till att söka i Windows allmänt också.

Kan vara lite väl mycket inställningar för vissa, men det mesta är inställt på något standardmässigt vis, så man behöver oftast inte pilla på så mycket.

Glömde lnk
Visa signatur

Stationär: {Fractal Design R2 [Cosair TX 650W | Asus P7P555D EVO [i5 750 @3.6GHz [Corsair H50] | 16GB Corsair @1333MHz | Gigabyte GTX 670]] | Benq g2220HD 22" TFT x3 i nVidia Surround} , HP 2560p: {i7-2620M @ 2.7GHz | 128GB SSD | 1TB HDD}
Ljud: {Yamaha RX-V667 | Front: Heco Celan XT 500 | LAB12 Tapped Horn}
Kamera: {Nikon D90 | Nikkor 18-105 | Nikon SB-800 | Tamron 90 | Tamron 70-300}

Permalänk
Medlem

Total Commander kan göra det bl.a.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomas H:

Total Commander kan göra det bl.a.

Det kan den inte. Inte om dubbletterna ligger på olika platser. Hur tänkte du att TC skulle göra det?

Permalänk
Medlem

Commands -> Search -> Advanced: Find duplicate files + same contents.

Sen kan du söka igenom hela datorn om du så önskar, eller specifika mappar (med/utan rekursion). Jag tror inte du kan välja två mappar som inte ligger i samma hierarki, men det var å andra sidan inget krav.