Permalänk
Medlem

oj..här var det tyst i tråden nu. nån som hittat några bra videoklipp än? det man hittar är ju från prolouge bara

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Egentligen inget nytt
YouTube - Gran Turismo 5 Full Review - Part 1

det man kanske kan ha mest nytta av är deras genomgång hur olika rattar fungerar med spelet.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Egentligen inget nytt
YouTube - Gran Turismo 5 Full Review - Part 1

det man kanske kan ha mest nytta av är deras genomgång hur olika rattar fungerar med spelet.

50 min

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Vilka levels har ni kommit upp i då? Har själv precis kommit upp i lv20. Längtar väldigt mycket till Endurance racen dyker ypp. Lv25 o uppåt låser man upp dom tror ja

Sen tycker jag AMG Driving school är mycker roligt Man får ju satans mycket poäng där. 16000 nånting om man fixar guld. Sjukt snabba pengar och poäng ... och roligt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Lvl20 här med och ser också fram emot endurance. Gillar dock inte AMG då jag inte gillar Nürburgring något vidare. Har just börjat med B-Spec och tycker det är rätt kul. Är siffergalning så sitter och kollar sektortider och varvtider hela tiden.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Lvl20 här med och ser också fram emot endurance. Gillar dock inte AMG då jag inte gillar Nürburgring något vidare. Har just börjat med B-Spec och tycker det är rätt kul. Är siffergalning så sitter och kollar sektortider och varvtider hela tiden.

Nürburgring som är så rolig kanske därför jag gillar AMG skolan ^^.
Själv har jag inte provat B-Spec än.. då jag hellre sitter bakom ratten

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Egentligen inget nytt
YouTube - Gran Turismo 5 Full Review - Part 1

det man kanske kan ha mest nytta av är deras genomgång hur olika rattar fungerar med spelet.

Najs, men en riktig recension av spelet. Hur de flesta andra gjorde en recension på 2 dagar efter att det släpptes kan man ju undra....

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W

Permalänk
Medlem

Är också lvl20., har mer eller mindre slutat levla. Brände alla pengar på roliga bilar och nu nöter jag mest ringen med min M3 GTR bara.
Har fått nån dum förhoppning att dom kommer att göra om credits/xp systemet inom snar framtid.
B-spec ibland för att dra in cash till div trim..

Permalänk
Medlem

lvl 20 jag också. var segt att komma dit tyckte jag. dock kan man ju göra lite special event då man inte har guld på mkt. men man ska orka nöta oxå:P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Lvl18 men ingen brådska, inte börjat på B-spec dock.
Har också brännt en väldig massa pengar på onödiga bilar / trim som man sen ändå sålt typ hehe.
Man får tänka att nu håller spelet längre än om man hade spelat det perfekt

Permalänk

lvl 22 A-spec och 25 på B-spec..
undrar hur faen man ska göra med 24h Nürburgring på B-spec (när man väl kommer dit, lvl 40)..

Permalänk

Lär väl ta år o dar att nå lv 40 rätt nice med 24h lopp. Körde det på nürburgring i gt4 kommer ja ihåg. Planerade det en vecka i förväg o laddade upp för ett långt spelande Men kommer lätt köra 4h loppet på nordslingan i alla fall. Ska bli väldigt najs med endurance. Hoppas bara man får tillräckligt med pengar för att nöta i timmar:P

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Lvl 21 i A-Spec och 17 i B-Spec här. Det går långsamt att gå upp i lvl nu, 40 känns långt borta.

Verkar som man kommer få en julklapp (eller julsmäll om man har S.E & C.E) av Polyphony mellan julafton och nyårsafton.
"The free cars will be “Chrome Line” editions of the Lamborghini Murcielago LP 640, Jaguar XJ13, and a BMW M3 Coupe."

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

någon som har tips på bra bil att använda till rally? köpte en gammal lanser från 92 tror jag som hade exakt 246hp men den var lite för slö.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fick mitt spel förra onsdagen, eller då kunde jag sitta vid PS3'an. gjorde inge annat än att spela från onsdag till i lördags, hann bli lvl20 i A-spec och runt level 3 i B-spec (är arbetslös). Är ni seriösa med att det finns ett 24-h race i B-spec?

Om ärligheten ska fram så vart jag lite besviken på detta spel, hade skyhöga förväntningar efter allt jag läst, hört och sett, så jag vart faktiskt väldigt besviken på det. :/ Det jag inte alls vart så glad över är att det bara är ca 230 bilar som är premium bilar som man kan sitta inuti och resterande 800 är standard bilar som är importerade från GT4, därav är dom inte alls lika snygga som premium bilarna. Sen är det en massa små saker som jag stör mig på som gör att hela helhetsintrycket faller för mig.

Jag hade turen att vinna spelet och jag skulle faktiskt inte köpa det. Jag har alltid varit ett fan av Forza serien sen Forza 1 på krysslådan och varvat spelat alla forza spelen som en tok, vet inte om det var därför jag inte är så förtjust i GT5, då mycket av dom sakerna jag stör mig på i GT5 är saker som finns i Forza eller är annorlunda från Forza jämfört med GT5.

Men ändå kommer detta bli superb underhållning här hemma mellan jul och nyår med en G25 kopplad till PS3'an och en massa time trial körande.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

någon som har tips på bra bil att använda till rally? köpte en gammal lanser från 92 tror jag som hade exakt 246hp men den var lite för slö.

har dock inget tips på bil men glöm inte att stänga av allt vad hjälpmedel heter. dom slöar ner bilen i rallyt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Level 21 i A-Spec och 33 i B-Spec.
Hade det inte varit så mycket skola så hade jag nog varit mycket högre. Men med en ratt införskaffas räknar jag med att vara över level 30 innan nyår i A-Spec och att B-Spec kommer stå rätt still
Grindar mest B-Spec nu och letar efter en Formula GT-bil att ha till det eventet. Har endast det, samt det eventet ovanför det och 3st endurance-race kvar i B-Spec.
Skönt att kunna dra på race på 6h+ (Snart Tuskuba 9h hade jag tänkt) under natten och när jag är iväg till skolan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

någon som har tips på bra bil att använda till rally? köpte en gammal lanser från 92 tror jag som hade exakt 246hp men den var lite för slö.

Har du minskat vikten på bilen också?

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Är ni seriösa med att det finns ett 24-h race i B-spec?

Nej, det är två stycken.
24h Le Mans och 24h Nürburgring.

Skrivet av ChRiiLLe:

Level 21 i A-Spec och 33 i B-Spec.

Skulle du kunna ge något tips på hur man levlar snabbt i B-spec då?
Sitter här och nöter, men tycker inte det händer så mycket. :/

Permalänk
Avstängd

Blev precis level 10. Har en Maserati GranTurismo och en Volvo C-30 R-Design jag kör runt med.

Fruktansvärt kul

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av ChRiiLLe:

Level 21 i A-Spec och 33 i B-Spec.
Hade det inte varit så mycket skola så hade jag nog varit mycket högre. Men med en ratt införskaffas räknar jag med att vara över level 30 innan nyår i A-Spec och att B-Spec kommer stå rätt still
Grindar mest B-Spec nu och letar efter en Formula GT-bil att ha till det eventet. Har endast det, samt det eventet ovanför det och 3st endurance-race kvar i B-Spec.
Skönt att kunna dra på race på 6h+ (Snart Tuskuba 9h hade jag tänkt) under natten och när jag är iväg till skolan!

Tänk på att du måste vara level 24 eller något för att få köpa Formula Gran Turismo-bilen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Tänk på att du måste vara level 24 eller något för att få köpa Formula Gran Turismo-bilen

Måste man vara 24 eller högre i A-spec? Borde det inte gå lika bra att köpa den om man är 24 i b-spec? Bara att man själv inte kan använda den.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

24 i B-spec räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Skulle du kunna ge något tips på hur man levlar snabbt i B-spec då?
Sitter här och nöter, men tycker inte det händer så mycket. :/

Det är bara nöta!
Orkar du inte sitta så mycket med honom är det bara ge honom en bil snabbare än alla andras. Nöt på daytona-racen (och liknande ring-race) på den högsta nivån du kan tills du levlat upp till 25 och kan börja köra endurance. Där klarar han sig själv i allt från 2->24h beroende på race.
Ett par race du inte borde lägga för stor vikt vid om du vill levla fort är ju helt klart Nascar och det andra Historical Racet. Dessa var inte fullt lika lätta att plocka guld på som alla andra.

Sätt på endurance när du ska sova, inte spela på ett tag, jobba, plugga... Whatever

Skrivet av Printscreen:

Tänk på att du måste vara level 24 eller något för att få köpa Formula Gran Turismo-bilen

Tror det räcker med B-Spec 24. Har låst upp diverse special events trots att det är B-Spec leveln som höjts.

Permalänk
Skrivet av ChRiiLLe:

Det är bara nöta!
Orkar du inte sitta så mycket med honom är det bara ge honom en bil snabbare än alla andras. Nöt på daytona-racen (och liknande ring-race) på den högsta nivån du kan tills du levlat upp till 25 och kan börja köra endurance. Där klarar han sig själv i allt från 2->24h beroende på race.
Ett par race du inte borde lägga för stor vikt vid om du vill levla fort är ju helt klart Nascar och det andra Historical Racet. Dessa var inte fullt lika lätta att plocka guld på som alla andra.

Sätt på endurance när du ska sova, inte spela på ett tag, jobba, plugga... Whatever

Hopp, då gör jag rätt i alla fall~ Tackar!

Permalänk
Medlem

Går det låsa upp hela Nordslingan så man kan nöta den på Practice eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebbe84:

Har du minskat vikten på bilen också?

har minskat vikten med det gjorde inte så mycket

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Aki||es:

Går det låsa upp hela Nordslingan så man kan nöta den på Practice eller?

Jag kan välja den på practice i alla fall. Tror ja fick den efter jag klara första AMG Driving School.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB