Anovo är dåliga. De suger lätt till medelhårt! (långt)

Permalänk
Medlem

Anovo är dåliga. De suger lätt till medelhårt! (långt)

För ca 2 år sen köpte jag 2 x 24" samsung lcd till min dator.

En av dem började få "moln" lite för mycket så jag fick en utbytes Skärm och skickade in den defekta.

8!!!! Månader efteråt får jag en räkning på 8000kr för utebliven skärm. Jag tänkte what the fuck snackar dem om?!? så jag kontaktar dem och dem menar på att dem inte fått något.

När jag ifrågasätter varför dem inte hörde av sig direkt så hade dem inga svar på det. Oändligt många samtal med posten försökte jag få fram men dem hade ingen aning om var fan skärmen var.

Anovo's support sög apa, när jag bad om att få stoppa räkningen tills vi har löst detta så sa idioten på supporten att nej det går inte.

När jag sa att precis som du kan skicka den kan du stoppa skiten. Jag tänker inte betala 8000kr för en skärm jag har skickat.

Fortfarande efter massa om och men och ringa hit och dit va skärmen borta. När man ber om deras chef så säger dem att det finns ingen annan man kan prata med. "Jag är ansvarig och det är mig du pratar med".

Jag höll på gå upp i atomer, det värsta var att varje djävla gång jag ringde var det samma iqbefriade apa som svarade.

Men sen en dag svarade en ganska hjälpsam tjej som hjälpte mig i rätt riktning och hon stoppade räkningen tills det var löst.

Men eftersom vi inte kunde hitta skärmen sa dem att jag måste betala och ha mig så jag gick med på att skicka min skärm, (Nu idag har jag bara en skärm).

Dem skulle skicka en kartong då som jag skulle skicka skrämen i. 4 månader efteråt fick jag paketet (Trots att jag snackade med dem en massa oc frågade om det).

Skärmen skickades, 2 månader efter får jag ett mail där dem ifrågaästter var jag har skärmen. Denna gång sparade jag som en tok på kollinumret och tryckte upp det i deras ansikte.

I mailet skrev jg

"JAG HAR JU FÖR FAN SKICKAT DEN; SKOJAR NI NU ELLER??? Har ni inte fått den??". Bifogade scanningen på kvittot...

Jag fick inget svar tillbaka..

Händelse två.

Min htc touch slutade fungera, skickades via the phonehouse till service (hade jag vetat att det var anovo hade jag INTE skickat den).

7 veckor, inget svar.. Då visar det sig att dem inte registrerat mitt nummer. Det var inget garanti ärende (Mobilen ä 3 månader gammal) utan "newtonringar finns som indikerar på starkt tryck mot skärmen alltså ingen garanti".

Priset skulle va ca 800-900kr. Phonehouse däremot vill ha 1300kr. Så jag frågar anovo hur mycket det skulle kosta mig som privatperson att laga displayen. Så säger hon att det kan hon inte säga på rak arm för hon vet inte vad felet är????

Men hallå sa jag, du har ju mobilen och vad som är fel framför dig, kan du inte utifrån det ta reda på vad det kommer att kosta mej?

Nej, det kan jag inte, du får skicka in mobilen. MEN MOBILEN ÄR JU HOS DIG!

"Ja, men med phonehouse som kund". Ja men vem fan bryr sig vem som kund? Du har mobilen, ni har redan gjort en felsökning, vad kostar det mig att byta display om JAG skickar in mobilen?

"Det vet jag inte, du får skicka in mobilen."

så jag sa, du menar seriöst att jag ska be att få mobilen tillbaka, sen skicka den till er, så får ni felsöka den igen och först då får jag prisförslag?

"Ja äntligen förstår du"

Så jag svarade detta låter ju för fan inte normalt

Och **** hånskrattar åt mig.

Va fan är det där för djävla ställe? Seriöst?

Edit: Glömde tillägga. Jag ber henne koppla mig till någon ansvarig och hon säger att hon är högsta hönset

jag citerar

"Det är jag som är kundansvarig"

Då sa jag, då vill jag prata med någon som är ansvarig över dig

"Det finns inte"

Klart som fan det finns!! koppla mig till din chef..

Efter massa strul tar hon mitt nummer och namn och email.

Kan man inte göra någpt? Anmäla dem eller ngt djävla skit? Är så fly förbannad just nu.

Mobilen pajar, grafikkortet pajar, bilen går sönder. Snacka om plåga.

Permalänk
Medlem

ja du ska anmäla såna skitföretag till ARN såklart, då kanske det blir lite fart hos dom.

Permalänk

Verkar ju inte vara något seriöst ställe direkt :/

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Vilken röra.

Jag förstår att du mest skriver direkt från hjärtat ofiltrerat just nu, men om du skriver / pratar så här i din kontakt med dessa företag förstår jag att dom inte vill hjälpa dig över huvud taget.

Det du skall göra, vilket också påpekats i denna forumdel som du är så aktiv i, är att vara lugn och saklig, vänlig och bestämd - DÅ får man snabbast och bäst hjälp.

Sen skall du BESTRIDA oskäliga fakturor. Om någon skickar en faktura måste man naturligtvis ha UNDERLAG för det. Har man inte det - som i detta fall eftersom du faktiskt redan skickat in deras skärm - skickar du tillbaka fakturan med en stor text över hela fakturan: JAG BESTRIDER DENNA FAKTURA DÅ JAG ANSER ATT DEN SAKNAR GRUND. JAG SKICKADE SKÄRMEN TILL ER (datum) (ev. kollinr, kontoutdrag som visar att du betalt paket eller vad du nu må ha som underlag). SVARA INOM 5 DAGAR ATT NI MOTTAGIT DETTA BESTRIDANDE.

Sen kan de antingen lägga ner ärendet eller ta det vidare till KFM... och nu hittade jag en grymt bra länk: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...

Läs den och begrunda!

Alltså; BESTRID och du skall gå segrande ur denna tvist är mitt fromma råd.

edit: Jag anar dock att något inte är riktigt som du återgett det eftersom du ändå skickar in din andra skärm. Det skulle jag aldrig i livet ha gjort om jag hade skickat in den första för 8 månader sedan.

Att Anovo sen är svåra att ha att göra med har vi hört från många förut så att dom beter sig så där märkligt i ditt ärende med HTCn ligger precis i linje med deras tidigare historier. Bara att beklaga även om jag tror att det hade löst sig om du varit lite smidig i din kommunikation med dom.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd

Anovo är ett skämt, min grafikkort gick sönder i hyrdatorn och frågade vem som fixar det.. efter svaret skicka jag kortet i soporna och köpte ett nytt.

Aldrig Anovo, jag aldrig haft med arselhålen å göra med men fan vad folk skriver negativt om dom.. och jag vill inte bli ett av dom.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Brukar man inte kolla upp företagen man köper av???

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

kan säga att jag har haft liknande upplevelser med jävla skit anovo, skulle laga min HTC touch cruise, de skulle ta ca 3 veckor, efter 12 veckor fick jag tillbaka den delvis lagad. dom borde dra så långt åt helvete de bara går!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Min mobil gick sönder som jag köpte från inwarehouse och jag tyckte det var drygt att man behövde beställa frakt påse och en massa skit. men när jag väl fick iväg den så har det gått ganska bra med anovo. Iofs har jag inte fått min mobil men den är klar och håller på att skickas med posten nu. Så jag är ganska nöjd men det är väll kanske bara jag som har haft tur inte vet jag

Visa signatur

Asus X70IO| Intel Dualcore t4200 2.0|4gb ram|Nvidia Geforce GT120M 1gb|500gb HDD

PS3 Slim 120gb

Permalänk
Medlem

Jag jobbade som sommarvikarie på Anovo's mobiltelefonavdelning för flera år sedan så kan inte kommentera hur deras PC avdelning är (ligger på annan plats).

När den blir inskickad av Phonehouse blir den registerad som en Phonehouse telefon dvs andra priser förhandlade jämtemot en privatkund och returadress tillbaka till butiken. Phonehouse lägger säkert på en extra avgift så att dom gör vinst på varje telefon som går paj (800kr Anovo vs 1300kr Phonehouse)

Personalen på support/tekniker får inte ändra en telefons kundinfo/returadress för att förmodligen hindra stöld

Det tar tid för en telefon att komma igenom systemet på Anovo eftersom det kommer in 1000-2000st om dagen eller mer. Oftast dock så går telefonen in och ut på ca 1-2veckor.

Att det tog 7 är förmodligen butikens fel eftersom butikerna oftast väntar tills de kan skicka en full låda med trasiga telefoner för att spara pengar så folk som har lite otur har en trasig telefon som ligger på deras lager i någon vecka medans personalen säger att den är inskickad ifall du frågar dom.

För övrigt om din skärm har "ringar" på displayen är det aldrig ett garantiärende eftersom den fått det pga av våld/tryck. Om displayen inte hade några ringar när du lämnade in den så har Phonehouse inte haft nog med emballage runt den när den skickades

Jag vet att det finns en hel del rötägg inom Anovo koncernen men tänk oxå på att om det kommer in tusentals telefoner i veckan så kan det bli fel ibland

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker synd om dig men fyfan vad jag garvade. Att det finns såna dumma mäniskor där ute

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Jag säger bara konsumentverket. Det är tillåtet att hota dem med konsumentverket och när du gör det så (ursäkta uttrycket) skiter de flesta på sig och blir helt plötsligt mycket hjälpsamma.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag säger bara konsumentverket. Det är tillåtet att hota dem med konsumentverket och när du gör det så (ursäkta uttrycket) skiter de flesta på sig och blir helt plötsligt mycket hjälpsamma.

Det är ju precis det han INTE ska göra, har du inte lärt dig något? Att HOTA personer eller företag är FEL VÄG om man vill nå framgång i sitt ärende.

Det märks att du inte jobbar inom ett serviceyrke, och om du gör du det bör du hitta på något annat om dagarna.

Vem skulle du helst hjälpa av dessa två personer:

1) OMG WTF JAG HAR JU FFS SKICKAT IN MIN SKÄRM FÖR 8 MÅNADER SEN!!!!!1111oneone. JAG SKA TALA MED DIN CHEF NUUUUU ANNARS KOMMER SVERKER, KONSUMENTVERKET OCH KUNGEN ATT R*VKNU**A DIG MED GROVSALT!!!!111

eller

2) Hej, det har blivit fel i det här ärendet. Jag skickade in min skärm för 8 månader sedan. Här är mitt underlag som styrker mitt påstående.

Och ja, jag har naturligtvis överdrivet något ENORMT för att få fram min poäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
TEXT

Spännande inlägg med en bra förklaring. Om de bara hade behagat förklara det för TS på detta sätt hade han kanske inte skrivit om det här? Dock misstänker jag som sagt att TS nog inte var den trevligaste kunden att ha att göra med om man säger så...

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Citat:

1) OMG WTF JAG HAR JU FFS SKICKAT IN MIN SKÄRM FÖR 8 MÅNADER SEN!!!!!1111oneone. JAG SKA TALA MED DIN CHEF NUUUUU ANNARS KOMMER SVERKER, KONSUMENTVERKET OCH KUNGEN ATT R*VKNU**A DIG MED GROVSALT!!!!111

Röstar jag på, skulle även vilja göra tillägg till det men tycker du har gjort ett hyfsat jobb.Tyvärr ibland räcker det inte med att vara trevlig utan då krävs det att man blir mer verbal.

Permalänk
Medlem

Jag är alltid saklig och lugn i mina ärenden eftersom jag själv har jobbat med support i 3 år och vet att ibland bara för att folk är trevliga kan man vara extra hjälpsam, ibland så pass att man tar hand om det ganska personligt och trycker på.

Angående varför jag skickade andra skärmen och du anar att något var fel.

Varför ska jag ha en räkning på 8000kr som dem menar att jag inte kan bestrida? så vad väljer jag. att skicka min skärm (hade ju 2) och slippa betala 8000kr eller Ska jag betala YTTERLIGA 8000kr?

Aldrig. Ärendet hamnade hos inkasso och då skiter jag på mig för inte fan vill jag hamna hos KF för idiotsaker.

Men jag var trevlig och jag försöker skämta och det ena och det andra men hon idag var riiiiktigt otrevlig.

Detta med chefen sa jag efter att hon hånskrattade för att jag inte tyckte det var normalt att begära att jag skickar om telefonen bara för att få PRISUPPGIFT. Jag sa att jag gärna skickar den när jag får veta vad det skulle kosta mig. Men jag måste ju veta om det blir billigare för mig som privat eller billigare via PH trots att dem tar 500kr i avgift.

Permalänk
Medlem

OT lite. Men någon som känner till något företag som utför displaybyten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3
Det är ju precis det han INTE ska göra, har du inte lärt dig något? Att HOTA personer eller företag är FEL VÄG om man vill nå framgång i sitt ärende.

Det märks att du inte jobbar inom ett serviceyrke, och om du gör du det bör du hitta på något annat om dagarna.

Vem skulle du helst hjälpa av dessa två personer:

1) OMG WTF JAG HAR JU FFS SKICKAT IN MIN SKÄRM FÖR 8 MÅNADER SEN!!!!!1111oneone. JAG SKA TALA MED DIN CHEF NUUUUU ANNARS KOMMER SVERKER, KONSUMENTVERKET OCH KUNGEN ATT R*VKNU**A DIG MED GROVSALT!!!!111

eller

2) Hej, det har blivit fel i det här ärendet. Jag skickade in min skärm för 8 månader sedan. Här är mitt underlag som styrker mitt påstående.

Och ja, jag har naturligtvis överdrivet något ENORMT för att få fram min poäng.

Spännande inlägg med en bra förklaring. Om de bara hade behagat förklara det för TS på detta sätt hade han kanske inte skrivit om det här? Dock misstänker jag som sagt att TS nog inte var den trevligaste kunden att ha att göra med om man säger så...

Visst, det låter jätte bra, men det funkar tyvärr inte i praktiken. Är man trevlig och ursäktar sig själv så skiter de fullständigt i dig. De tjänar mer på att dra in nya konsumenter. Om man däremot hotar med konsument verket så får de nåt att bita i, jag menar självklart att man ska prata lugnt och sansat, men står man inte på sig för sin sak så är det inte en jäkel som bryr sig.
Du säger att jag inte jobbar inom service, och nej det gör jag faktiskt inte, men jag har hamnat i tillräckligt många liknande situationer för att kunna av det som framgår påstå att du inte har haft med sådana människor att göra.
Om du nu är så bra på detta, varför är dina alternativ så extrema, inget av dem är bra, min gyllene mitt har funkat inte en, inte två utan något fler gånger.

Det är vad jag har att säga, nu lämnar jag beslutet till TS och kommer inte att återvända till denna tråden.

EDIT: Jag förstår att du har överdrivit i dina exempel, men inget av dem är bra ändå.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Skickade in min Nokia N85 till Anovo för att navi-wheel funktionen inte fungerar. De uppdaterar programvararan, skriver att de testat funktionen och skickar tillbaks den. Felet är inte åtgärdat det minsta, de har antagligen inte ens förstått vad som var fel.

Förstår inte hur de kan ha tillåtelse att reparera saker, de verkar totalt sakna kunskap.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med anovo. Skickat in ett tiotal mobiler på lagning till dom. Antingen fått dom lagade eller utbytt på 1-2v. Väldigt trevliga o snälla via supporten.

Klart dom blir sura som du beter dig.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Har du ens läst på KONSUMENTVERKETS SIDA som jag tipsade om?

1. Skriv till företaget att du:
* inte har använt företagets tjänster
* anser att du inte har ingått något avtal
* inte anser dig skyldig att betala fakturan.
Om det är en minderårig som har ingått det påstådda avtalet utan föräldrarnas medgivande, är avtalet ogiltigt.

Om du är osäker på hur du ska skriva, kan du använda denna brevmall (Word). Spara brevet på din dator och fyll i de uppgifter som fattas.

2. Skriv fakturanummer, fakturans belopp, datum, ditt namn, din adress och e-postadress.

3. Ta kopia på brevet (gärna flera) innan du skickar det.

4. Om du får en påminnelse med samma firmanamn behöver du inte skicka något nytt brev. Du har redan invänt mot det första brevet, det räcker.

5. Om bolaget skickar fakturan vidare till en inkassofirma, och du trots dina tidigare brev får ett inkassokrav - skriv ett nytt brev. Den här gången ska du skicka det till inkassobolaget. Skriv: "Jag bestrider detta krav då det saknar laglig grund." Ta kopia på brevet och skicka även med en kopia på första brevet.

6. OBS! Du riskerar inte att få betalningsanmärkning om du gör så här. Om inkassobolaget ansöker hos kronofogdemyndigheten om att utfärda ett betalningsföreläggande, måste kronofogdemyndigheten nämligen först skicka ett brev till dig för att du ska kunna yttra dig i ärendet.

7. Om du får ett sådant brev från kronofogdemyndigheten, ska du skriva vad som hänt och skicka med en kopia på ditt första brev. Det är inkassobolaget, eller det bolag som utfärdat fakturan, som måste bevisa att de har rätt. Så länge ärendet räknas som en så kallad tvistig fordran får kronofogdemyndigheten inte utfärda någon betalningsanmärkning (det gäller för konsumenter, men inte mellan företag). Däremot kan inkassobolaget stämma konsumenten (gäldenären) i tingsrätt, utan att invänta kronofogdemyndighetens beslut.

Se speciellt punkt 6.

Synd bara att du inte kom hit innan du skickade tillbaka den skärm som rätteligen tillhör DIG.

Sen undrar jag verkligen om det är rimligt att man skall behöva spara frakthandlingar i 8 månader efter man returnerat en defekt vara.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd

Vilka jävla rötägg.

Hade en Sony Ericsson en gång som joysticken pajade på, sa att den var trasig skickade in och fick tillbaka en mobil som de antagligen endast gjort "systemåterställning" på.
Dock inte samma firma.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Visst, det låter jätte bra, men det funkar tyvärr inte i praktiken. Är man trevlig och ursäktar sig själv så skiter de fullständigt i dig. De tjänar mer på att dra in nya konsumenter. Om man däremot hotar med konsument verket så får de nåt att bita i, jag menar självklart att man ska prata lugnt och sansat, men står man inte på sig för sin sak så är det inte en jäkel som bryr sig.
Du säger att jag inte jobbar inom service, och nej det gör jag faktiskt inte, men jag har hamnat i tillräckligt många liknande situationer för att kunna av det som framgår påstå att du inte har haft med sådana människor att göra.
Om du nu är så bra på detta, varför är dina alternativ så extrema, inget av dem är bra, min gyllene mitt har funkat inte en, inte två utan något fler gånger.

Det är vad jag har att säga, nu lämnar jag beslutet till TS och kommer inte att återvända till denna tråden.

EDIT: Jag förstår att du har överdrivit i dina exempel, men inget av dem är bra ändå.

Citat:

[B]Ursprungligen inskrivet av davyp3
Det du skall göra, vilket också påpekats i denna forumdel som du är så aktiv i, är att vara lugn och saklig, vänlig och bestämd - DÅ får man snabbast och bäst hjälp. [/B]

Hur du nu får det till att jag sagt att man skall ursäkta sig själv fattar jag inte.
Lugn. Saklig. Vänlig. BESTÄMD.

Jag drog det verkligen till sin spets, ja. Men fortfarande anser jag att man skall besitta just de fyra egenskaperna jag skrev för att få bäst hjälp. Det känns ändå som att vi är rätt överens med den lilla skillnaden att jag tycker att ett ärende skall gå väldigt långt innan man kan börja hota med konsumentverk.

Anledningen till att det blev så tillspetsat är just för att TS verkar ha haft den inställningen mot företagen i fråga.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Seriöst, att hota Anovo med konsumentverket är som att stå utanför någons låsta skyddsrumsdörr med en fjädervippa och hota denne där bakom att slå ihjäl denne med fjädrarna.

De har säkerligen mycket sådana anmälningar på sig att de skiter för det mesta fullständigt i sådana hot, de har sådana på hög för det mesta så ett till i mängden gör inte ett dugg, och särskilt från en kund som jag då antar varit mycket ovettig, i TS första inlägg så tycker jag att man anar en hel del om hur ärendet gått till, skiner igenom ganska ordentligt
Visst TS, jag känner inte dig men själva typen är rätt vanlig.
För jag tror inte att du varit särskilt saklig, då torde du i ditt inägg, även om du är upprörd över situationen kunnat även hålla dig till att vara saklig där och särskilt då du senare påstår dig vara det i alla situationer, inte sant?

Jag har själv med Anovo att göra, varje vecka och ibland klantar de till det ganska rejält, men de rättar till det i de flesta fall faktiskt, även på PC sidan som jag själv tvingas använda mig utav i reparationer av bärbara och skärmar.
Men för det mesta går det rätt till, gör det inte det, så har jag aldrig i mitt liv behövt krångla på detta vis med dem, och jag har aldrig heller behövt någonsin under de femton år i branschen behövt uppleva att någon ur personalen därifrån varit dryg, nedlåtande eller ovettig utan de beter sig proffsigt bara man uppför sig så mot dem.

Men jag kan tänka mig att motsatsen kan uppstå ifall en kund inte lyssnar på vad de säger eller vägrar godta ett nej, vad sägs om att du kanske kunnat fråga Phonehouse om Anovos rutiner och varför de inte kan uppge en siffra för dig, rutinerna är mycket klara i dessa ärenden eftersom det är stor skillnad på SLUTKUND (läs dig, som kund) eller såsom uppdragsgivare inom garantitid från t e x phonehouse.
Du är ju dessutom inte tvingad att använda dig av Anovo för byte av skärmen på mobilen eller av reparationer, kontakta svensk mobilservice exempelvis?

Visst har jag sett och hört historier om motsatsen men då jag själv sitter i support och har ett serviceyrke så enda gången man inte orkar hjälpa en person är då denne inte lyssnar alls och blir otrevlig eller på något vis ovettig eller skriker åt en då man bara följer gängse rutiner, då får personen i andra änden faktiskt ta och tagga ner och hjälpa sig själv eller något, sådana här typer av situationer har aldrig uppstått för mig annat än när kunden tokvägrar lyssna eller framhäver sin rätt till löjeväckande kompensationer för att de precis som 2000 andra kunder måste vänta på just sin produkt eller får ett nej till garanti eller annat vad det nu kan tänkas vara

Tänk dig in lite i andras situation helt enkelt, läs på angående deras rutiner eller om hur det fungerar, eller fråga Knuckles som ju jobbat där och VET uttryckligen varför det funkar på ett visst sätt med mobilservicen?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Som vanligt jobbar det folk av alla de slag på serviceställen. Man blir förvånad de gånger det faktiskt är vettiga människor när det gäller serviceyrken.

Anovo har väl inte den vassaste skaran tekniker eller vad man nu ska kalla det och om man tror att de bryr sig om hur det går med en vara så bör man tänka en gång till. Som vanligt är det ett lotteri om man får en duktigt person som faktiskt bryr sig och har lite yrkesstolthet eller om man får en mindre brydd person som endast vill ha pengar så han kan köpa fler prylar.

Nu har du fått snacka med människor som verkligen inte ska jobba inom serviceyrket och att dom inte bryr sig så mycket om dig är ju inte så konstigt. Du har ju inget dom vill ha när du ringer. Jo, dom vill ha dina pengar, men när dom har dom så skiter dom fullständigt i dig i de flesta fall.

Money talks som vanligt. Det är det enda som de bryr sig om. En som mringer å klagar räknas som en kostnad så sånna vill man inte ägna tid åt, tyvärr.

Man skall inte överskatta människor inom den här branschen. Det är inga ingengörer precis utan personer som är lite lite tekniskt intresserad eller bevandrad och som inte orkade stå på donken å flippa burgare, inte alla men i många fall är det så.

Så här kommer det att vara i den här branschen långe länge till. Kan dom inte se någon form av ekonomisk vinning i det dom gör så gör dom det inte. Det går inte ihop om man ska se rent krasst på det. Åter igen, tyvärr är det så.

Du tjänar alltid på att vara trevlig och jag hoppas för din skull att du inte var alltför dryg/otrevlig ja allt sånt dåligt för det får du bara tillbaka multippelt i längden.

Det är alltid svårt att göra sig hörd genom företags hierarkier då cheferna alltid är svårkontaktade och de som svarar är småpovar som inte får göra annat än vad som dom har blivit tillsagda = typ inget. De ska bara svara på och informera om de tråkigheter som uppstår. Cheferna går mest på möten och fikar och har "ansvar" att visa upp fina siffror till sina chefer.

Suck! ja de blev lite mycket men så är det.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
OT lite. Men någon som känner till något företag som utför displaybyten?

Anovo

Ärligt talat så har Anovo i princip ett monopol på telefonreparationer i norden och delar av europa. Det finns firmor i Sverige som säger sig göra reparationer men ganska ofta så hamnar dom telefonerna hos Anovo och du betalar extra till "reparationsfirman" som skickar den

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Fresten, glömde ju tillägga om Anovos miss här i veckan, men det handlar om att vara mänsklig, glöm inte detta, servicefolk ÄR ju just människor och skall därefter behandlas

Skickade in en kunds compaq på service (lappy) och efter sex arbetsdagar så återkommer den
Jag tyckte att den såg skum ut så jag började undersöka och undra varför felet inte var åtgärdat eftersom felsökningsprotokollet inte alls stämde överens med de fel jag angivit då jag sände den

Då upptäcker jag -FEL dator!

Det skiljde 1 siffra och bokstav i serienumret!
Alltså, notera, 1 siffra, som var siffran 1 och bokstaven I

MEN
Anovo BUDADE upp min kunds dator från en annan kund som hade fått min kunds dator, och körde sedan åter rätt dator till rätt ägare!
Detta enbart pga jag inte krävde något utan sa som det var, och att jag är ledsen att det blivit fel och hur jag upptäckt felet...se, voila, det urusla och dumma felet avhjälptes inom loppet av 2 arbetsdagar för vår del

Kanske en solskenshistoria på så vis att det ordnade sig, men ni ser hur lätt det är att göra fel?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed

Visst TS, jag känner inte dig men själva typen är rätt vanlig.
För jag tror inte att du varit särskilt saklig, då torde du i ditt inägg, även om du är upprörd över situationen kunnat även hålla dig till att vara saklig där och särskilt då du senare påstår dig vara det i alla situationer, inte sant?

Där har du ytterst fel och att sen analysera en persons personlighet via ett argt inlägg går nog inte.

Jag var saklig som satan i mitt ärende. Jag fattade att jag skulle betala, allt jag ville var att veta HUR mycket. Varför ska jag vara arg eller oförskämd? Det som gjorde mig förbannad var hennes hånskratt. Inte fan i helvete blir jag nöjd då?

Vem fan tror bruden att hon är? och sen att hon även precis som den förre låtsas vara högsta hönset tycker jag visar mycket av hur dem hanterar det.

Allt var frid och fröjd fram tills hånskrattet. Då rök mina ventiler.

Permalänk
Medlem

Nu är läget som det är. Imorgon ska jag kontakta dem och be att få prata med henne chef och tala om att jag inte alls kände mig bra bemött. Sen får vi se vad som händer. Jag bad phonehouse dra tillbaka mobilen dock. Jag krossar den hellre och betalar 1500 i självrisk och får ut en helt ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
Där har du ytterst fel och att sen analysera en persons personlighet via ett argt inlägg går nog inte.

Jag var saklig som satan i mitt ärende. Jag fattade att jag skulle betala, allt jag ville var att veta HUR mycket. Varför ska jag vara arg eller oförskämd? Det som gjorde mig förbannad var hennes hånskratt. Inte fan i helvete blir jag nöjd då?

Vem fan tror bruden att hon är? och sen att hon även precis som den förre låtsas vara högsta hönset tycker jag visar mycket av hur dem hanterar det.

Allt var frid och fröjd fram tills hånskrattet. Då rök mina ventiler.

----------------------------------
Går alldeles utmärkt att analysera någons personlighet genom deras skrift, det finns t o m en hel vetenskap om detta därute
Det kallas inom rättpsykologi att skapa en profil för att uttrycka sig på ett amerikanskt och populistiskt sätt.

Du skriver att du är så saklig och korrekt, hittills i dina inlägg tycker jag du visar på den totala motsatsen.
Vill du inte att man skall faktiskt misstro dig som person så var även saklig i detta personliga inlägg här på swec som du skriver här också, man kan tolka saken hur man vill, det är upp till var och en, jag tillhör en i skaran som säger att ingen eld utan gnista, sen så är det här ju just och inget annat en klagomålsinlägg och med personliga inflikningar och då får du finna dig i att du även kan få folk som misstror dig, det händer mig också så jag förstår hur det kan kännas.

Sen är det inte särkilt smart att säga att man skall begå ett försäkringsbedrägeri här och öppet, det visar ju på allt annat än saklighet och visst, man kan tycka att du gör rätt och så vidare, men smart är det inte att öppet säga att man kan tänka sig genomföra detta, håll istället tyst om det..för ser någon detta hos ditt försäkringsbolag eller hos andra så kan det ju bli liiiite svårt att förklara...men som sagt, jag bara spekulerar;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Anovo hade min Nokia 6280 i typ ett halvår, fick tillbaka en precis lika trasig telefon.

En mycket nära vän till mig har praktiserat där och han var ju inte helt nöjd med deras arbetsmoral osv, de rent av luras oftast.

Anovo, brinn i helvetet.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Så kan det gå när man har tabbhantering som en åsna.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.