Anovo är dåliga. De suger lätt till medelhårt! (långt)

Permalänk
Medlem

Min egna erfarenhet av anovo har varit några stycken men nu sist så tog det priset.
Jag lämnade in en mobiltelefon (SE X1) som hade några fel bla mjukvara, antenn, blåtand och ett par grejer tilll,. Dom bytte antennen och även blåtanden om jag inte minns fel. Uppdatera tom mjukvara i vanlig ordning. Dock när jag fick tillbaka mobilen så hade dom bara lagat ett halvt fel men lyckats ordna till ett nytt fel så jag tog aldrig emot telefonen utan dom skicka in den på nytt med ny felbeskrivning. Telefonen kom tillbaka ganska fort denna gång men med texten att telefonen tyvärr var skadad av yttre våld och inte gick på garantin. Jag blev tvärsne då dom faktiskt tog emot den första gången och försökte laga den men nnär dom insåg att den inte gick att laga så hette det att det var yttre våld och dom inte tog det.

Hur fan kan man göra så? Jag ringde min mobiloperatör som jag köpt luren av och fick till en reklamation. Totalt så var det 4e gången jag lämnade in den och jag kunde få en helt ny via reklamation. Som tur var..

Visa signatur

[Intel C2D 6850, 4gb pc6400, LANPARTY UT NF680i LT, 2Xraptor raid 75gb hd, raptor 150gb hd, Nvidia 7950GT 512mb, 2Xsamsung DVD, 19"tft 2ms][Dell xps 1330 - C2D 7100, 128mb 8400 Nvidia, 2gb ram, 300 nid skärm, BT, Fingerprintreader, 120gb 5400rpm hd, N draft wifi ]

Permalänk
Medlem

Både Phonehouse och Anovo kan su** *** ***

Jag gick igenom ett helvete med de när jag köpte en S500 Ericsson för ett par år sen. Mobilen hade olika fel och jag lämnade in den så många gånger och Anovo dröjde alltid med att laga den. På de 13 månader jag hade den så var den inne på lagning i 7 månader.. med andra ord så använde jag knappt telefonen. En gång var mobilen inne i nästan 8 veckor och när jag till slut gick dit så påstod de att de hade ringt mig och sagt till mig att jag kunde hämta ut luren? De vägra byta ut mobilen trots all tid den har varit på lagning utan sa att det måste vara samma fel 3 gånger.

Sista gången jag gick dit så hade knappsatsen pajat för tredje gången och nu tänkte jag äntligen kan jag byta ut mobilhelvetet mot en ny men då ville inte Anovo laga den och Phonehouse ville inte ge mig en ny.. varför? jo för på sidan av luren där man stoppar in laddaren så hade det oxiderat lite på metallen vilket är fan självklart när kontakt ytan är oskyddad(bra design av ericsson) men som gick o skrapa bort och de skyllde på vattenskada och ville inte fortsätta med ärendet. Jag sa att mobilen gick o ladda och det gick att skrapa bort dessutom så var felet att knappsatsen spruckit för tredje gången men de vägra och höll kvar med sitt skitsnack om "vattenskada" som inte täcker garantin.

Det hela slutade med att en anställd fick en s500 i ansiktet och en massa annat skit som jag inte tänker skriva här.

Vad lärde jag mig? Ha aldrig något o göra med de två företagen.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

@Sarevok

Du skulle stämt asen, så länge ingen tar till lagen så kommer dom undan hela tiden.

I Anovos fall så hittar dom massa fel som aldrig funnits för att skapa merförsäljning och hotar med olika avgifter om man inte går med på det, jag hade rejäla problem med en Lenovo dator där Anovo försökte pracka på massa skit som den inte var inskickad för, jag ringde Lenovo och sa som det var och de blev förbannade på Anovo och deras utpressarmetoder.

Skitföretag som borde få näringsförbud.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min Xperia x8 till tre i sommras för att laga usb-porten som man laddar mobilen igenom, de skickade in den till anovo, anovo hade mobilen i två veckor, jag fick tillbaka den utan att dom hade gjort något med mitt beskrivna fel, de hade bara gjort en fabriksåterställning på mobilen.
Jag lämnade in mobilen för lagning igen samma dag, fick tillbaka mobilen efter två veckor, då funkade usb-porten men de hade haft sönder kameran på mobilen (det såg ut som om allt var 8-bitars grafik och om man tog en bild/började filma så frös hela mobilen till sig), det tog dom två veckor att fixa det problemet men efter det så började mobilen ladda ur sig från fullt batteri till dött på två timmar.
Efter allt detta så reklamerade jag mobilen och skaffade en annan istället. Jag har nu lite problem med min nya mobils vibrations funktion men jag vill inte lämna in den på lagning pga att tre använder sig utav anovo

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Medlem

Sätter de arbete pågår även fast de inte gör något? har nu stått arbete pågår i 5 arbetsdygn, det betyder i mina öron att någon har grejat med skärmen i 5 arbetsdagar?

Nu är jag bara orolig och bygger upp en rädsla för att skärmen ska vara sliten men märken mm på utsidan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Både Phonehouse och Anovo kan su** *** ***

Jag gick igenom ett helvete med de när jag köpte en S500 Ericsson för ett par år sen. Mobilen hade olika fel och jag lämnade in den så många gånger och Anovo dröjde alltid med att laga den. På de 13 månader jag hade den så var den inne på lagning i 7 månader.. med andra ord så använde jag knappt telefonen. En gång var mobilen inne i nästan 8 veckor och när jag till slut gick dit så påstod de att de hade ringt mig och sagt till mig att jag kunde hämta ut luren? De vägra byta ut mobilen trots all tid den har varit på lagning utan sa att det måste vara samma fel 3 gånger.

Sista gången jag gick dit så hade knappsatsen pajat för tredje gången och nu tänkte jag äntligen kan jag byta ut mobilhelvetet mot en ny men då ville inte Anovo laga den och Phonehouse ville inte ge mig en ny.. varför? jo för på sidan av luren där man stoppar in laddaren så hade det oxiderat lite på metallen vilket är fan självklart när kontakt ytan är oskyddad(bra design av ericsson) men som gick o skrapa bort och de skyllde på vattenskada och ville inte fortsätta med ärendet. Jag sa att mobilen gick o ladda och det gick att skrapa bort dessutom så var felet att knappsatsen spruckit för tredje gången men de vägra och höll kvar med sitt skitsnack om "vattenskada" som inte täcker garantin.

Det hela slutade med att en anställd fick en s500 i ansiktet och en massa annat skit som jag inte tänker skriva här.

Vad lärde jag mig? Ha aldrig något o göra med de två företagen.

Nu var det ett tag sedan men tanke på att telefonen kom ut 2007.
Som det är nu kan man alltid reklamera telefonen vilket görs emot tillverkaren av säljaren, sen är det upp till tillverkaren om du får en ny telefon eller ej.
Dom flesta har regeln 3ggr för samma fel, SOE, Samsung och Nokia är lättas att reklamera emot dom är relativt generösa, med HTC är det nästintill lönlöst att försöka och Apple skrattar dig i ansiktet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, min skärm är påväg tillbaka och får den imorgon.

Kommer skriva här hur skicket var, när jag skickade in den var den i nyskick, ingen hade kunnat gissa att den var använd.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Nu var det ett tag sedan men tanke på att telefonen kom ut 2007.
Som det är nu kan man alltid reklamera telefonen vilket görs emot tillverkaren av säljaren, sen är det upp till tillverkaren om du får en ny telefon eller ej.
Dom flesta har regeln 3ggr för samma fel, SOE, Samsung och Nokia är lättas att reklamera emot dom är relativt generösa, med HTC är det nästintill lönlöst att försöka och Apple skrattar dig i ansiktet.

Jo men vid det lagret så hade jag gett upp

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Oj oj oj, min skärm är påväg tillbaka och får den imorgon.

Kommer skriva här hur skicket var, när jag skickade in den var den i nyskick, ingen hade kunnat gissa att den var använd.

Helt otroligt, skärmen är lagad har bara fått ett litet skavmärke på ett ställe samt ett "slint" märke på sidan av skärmen. Jag är nöjd orkar inte bry mig huvudsaken är att den fungerar perfekt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem

Lämnade in en SE z800i från 3 back in the days. Efter att ha fått tillbaka den från reparation för fjärde(!) gången med samma fel, krävde jag & fick en ny i butiken, kom hem & körde igång den. Precis samma fel på den med. Jag ägde mobilen i 5 månader, varav 3.5 månader på service -.-

Har fortfarande tre funderingar;

1. Hur fan kan man missa att reparera samma fel 4 ggr, om man (enligt servicerapport) åtgärdat felet, varje gång dessutom?
2. Varför är Anovo så löjligt långsamma på sina arbeten?
3. Varför har SE så dålig kvalité på sina lurar? (rent allmänt, min åsikt)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Anledningen till att anovo suger

Har faktiskt själv jobbat på en av anovos verkstäder för ett par år sen och om man fick ta bilder eller ens ha med sin mobiltelefon utanför omklädesrummet ut på verkstadsområdet för att lyssna på musik medans man lagade andras prylar under stress-framkallande tidspress i den enorma, själlösa byggnaden så skulle jag tagit en bild och visat er.

Anledningen till att Anovo nordic tar sådan tid på sig att laga saker är att dom får in så löjligt mycket grejer att det aldrig tar slut. Jag skojjar inte när jag säger att den anovo-anläggningen jag jobbade på säkerligen hade mer TV-apparater, mobiletefoner, eltandborstar, sjungande väckarklockor, hörlurar, DVD-spelare och laptops/stationära datorer m.mera än 3-4 media markt butiker sammanslaget, då menar jag butiksyta OCH lager. Inte ens nordpolens tomteverkstad skulle kunna mäta sig med prylhelvetet!

TL;DR: Anledningen till att det tar tid är för att det finns oändligt många saker som ska lagas, och att folket som står ut med att jobba där är under sån extrem press att de är lätt hänt att man kanske missat nått eller råkar repa insidan av nått, samtidigt är det svårt att vara försiktig när man försöker hålla sin kvot om typ minst 20+ antal reparerade prylar per dag för att inte få skit av dom som är "högre upp på stegen" så att säga.

Nu var ju jag så hemskt duktig under min korta period på Anovo att jag aldrig lyckades skada något eller missa nått(vad jag vet iaf)

Att några av oss/er fått lämna in grejer flertalet gånger eller fått ha era saker i gisslandrama med anovo och tvingats betala flera hundra pga "vattenskada" eller "Handhavarfel" för att ens få tillbaka grejerna UTAN ÅTGÄRD är ju dock helt sjukt och oacceptabelt..