Anovo är dåliga. De suger lätt till medelhårt! (långt)
För ca 2 år sen köpte jag 2 x 24" samsung lcd till min dator.
En av dem började få "moln" lite för mycket så jag fick en utbytes Skärm och skickade in den defekta.
8!!!! Månader efteråt får jag en räkning på 8000kr för utebliven skärm. Jag tänkte what the fuck snackar dem om?!? så jag kontaktar dem och dem menar på att dem inte fått något.
När jag ifrågasätter varför dem inte hörde av sig direkt så hade dem inga svar på det. Oändligt många samtal med posten försökte jag få fram men dem hade ingen aning om var fan skärmen var.
Anovo's support sög apa, när jag bad om att få stoppa räkningen tills vi har löst detta så sa idioten på supporten att nej det går inte.
När jag sa att precis som du kan skicka den kan du stoppa skiten. Jag tänker inte betala 8000kr för en skärm jag har skickat.
Fortfarande efter massa om och men och ringa hit och dit va skärmen borta. När man ber om deras chef så säger dem att det finns ingen annan man kan prata med. "Jag är ansvarig och det är mig du pratar med".
Jag höll på gå upp i atomer, det värsta var att varje djävla gång jag ringde var det samma iqbefriade apa som svarade.
Men sen en dag svarade en ganska hjälpsam tjej som hjälpte mig i rätt riktning och hon stoppade räkningen tills det var löst.
Men eftersom vi inte kunde hitta skärmen sa dem att jag måste betala och ha mig så jag gick med på att skicka min skärm, (Nu idag har jag bara en skärm).
Dem skulle skicka en kartong då som jag skulle skicka skrämen i. 4 månader efteråt fick jag paketet (Trots att jag snackade med dem en massa oc frågade om det).
Skärmen skickades, 2 månader efter får jag ett mail där dem ifrågaästter var jag har skärmen. Denna gång sparade jag som en tok på kollinumret och tryckte upp det i deras ansikte.
I mailet skrev jg
"JAG HAR JU FÖR FAN SKICKAT DEN; SKOJAR NI NU ELLER??? Har ni inte fått den??". Bifogade scanningen på kvittot...
Jag fick inget svar tillbaka..
Händelse två.
Min htc touch slutade fungera, skickades via the phonehouse till service (hade jag vetat att det var anovo hade jag INTE skickat den).
7 veckor, inget svar.. Då visar det sig att dem inte registrerat mitt nummer. Det var inget garanti ärende (Mobilen ä 3 månader gammal) utan "newtonringar finns som indikerar på starkt tryck mot skärmen alltså ingen garanti".
Priset skulle va ca 800-900kr. Phonehouse däremot vill ha 1300kr. Så jag frågar anovo hur mycket det skulle kosta mig som privatperson att laga displayen. Så säger hon att det kan hon inte säga på rak arm för hon vet inte vad felet är????
Men hallå sa jag, du har ju mobilen och vad som är fel framför dig, kan du inte utifrån det ta reda på vad det kommer att kosta mej?
Nej, det kan jag inte, du får skicka in mobilen. MEN MOBILEN ÄR JU HOS DIG!
"Ja, men med phonehouse som kund". Ja men vem fan bryr sig vem som kund? Du har mobilen, ni har redan gjort en felsökning, vad kostar det mig att byta display om JAG skickar in mobilen?
"Det vet jag inte, du får skicka in mobilen."
så jag sa, du menar seriöst att jag ska be att få mobilen tillbaka, sen skicka den till er, så får ni felsöka den igen och först då får jag prisförslag?
"Ja äntligen förstår du"
Så jag svarade detta låter ju för fan inte normalt
Och **** hånskrattar åt mig.
Va fan är det där för djävla ställe? Seriöst?
Edit: Glömde tillägga. Jag ber henne koppla mig till någon ansvarig och hon säger att hon är högsta hönset
jag citerar
"Det är jag som är kundansvarig"
Då sa jag, då vill jag prata med någon som är ansvarig över dig
"Det finns inte"
Klart som fan det finns!! koppla mig till din chef..
Efter massa strul tar hon mitt nummer och namn och email.
Kan man inte göra någpt? Anmäla dem eller ngt djävla skit? Är så fly förbannad just nu.
Mobilen pajar, grafikkortet pajar, bilen går sönder. Snacka om plåga.