Permalänk
Inaktiv

Lian Li Lancool PC-K62

Har beställt ett Lian Li Lancool PC-K62 hos Inet.se, men nu har båten med leveransen försenats en vecka och beräknas komma till deras lager 4/9.

Bör jag fundera på nytt chassi? Det som gör att jag vill vänta är att det är helt klart snyggaste chassit som finns på marknaden och den verkar kyla rätt bra i lagom ljudnivå.

Någon annan som beställt detta chassi från Inet.se?

Permalänk
Medlem

Beställde ett från Indomo och det kommer väl med samma båt antar jag
Jag ska iaf vänta på mitt det är ju bara någon vecka eller så.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Beställde ett från Indomo och det kommer väl med samma båt antar jag
Jag ska iaf vänta på mitt det är ju bara någon vecka eller så.

Jag inväntar nog mitt med, lyckades inte hitta något chassi som kunde ersätta denna.

Hur fungerar din Seagate btw? Snabbare än Samsungen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Jag inväntar nog mitt med, lyckades inte hitta något chassi som kunde ersätta denna.

Hur fungerar din Seagate btw? Snabbare än Samsungen?

Ja den är lite snabbare helt klart.Båda fungerar bra tycker jag.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Ja den är lite snabbare helt klart.Båda fungerar bra tycker jag.

Härligt.

Permalänk

Har också beställt ett från Inet idag. Mitt Antec 300 känns lite trångt och detta chassit är lite större och har smarta lösningar för kabeldragning och montering av hårdvara + att det är svartlackerat invändigt från fabrik.:)

//Peter

Permalänk
Medlem

Väntar på mitt PC-K56 som ligger på samma båt, mycket snyggt chassi må jag säga.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Nu finns Lian Li Lancool PC-K62 i Inet's postorderlager så det borde komma hem när som helst nu. Spännande!

//Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Nu finns Lian Li Lancool PC-K62 i Inet's postorderlager så det borde komma hem när som helst nu. Spännande!

//Peter

Japp i lager på Indomo också där jag beställde min så då kommer den i veckan antar jag

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Inaktiv

Otroligt härliga nyheter! Då slipper man väntan över helgen.

Permalänk

Kollade orderstatus på Inet och dom har packat och skickat chassit så det kommer troligtvis imorgon.

//Peter

Permalänk
Medlem

Min har också gått från Indomo idag så då får man den imorrn lr på fredag.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Längtar Lär väll komma på posten imorgon.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

då vill vi ha en recension på chassit om ni är snälla?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Laddar upp bilder så fort jag fått hem de.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Säger bara WOW vilket chassi mycket nöjd hämtade det idag, laddar upp bilder så fort jag hittat kameran.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Säger bara WOW vilket chassi mycket nöjd hämtade det idag, laddar upp bilder så fort jag hittat kameran.

Nice ska hämta mitt strax!!!

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Här har ni lite bilder väldigt mycket chassi för pengarna

http://www.sweclockers.com/album/?id=4381

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att det är ett helt fantastiskt chassi. Otroligt snyggt! Stort är det också.

Installationen kan inte bli enklare - helt utan verktyg. 4 tysta fläktar ger också ett väldigt bra luftflöde.

Kan försöka ta bilder senare ifall det önskas.

Permalänk

Kanon chassi! Det ända jag ändrat på är HDD-racken som jag vred 90°
så det blev bättre luftflöde för fläkten i fronten.

Detta är det förberett för att göra, finns nya skruvhål för detta.Bara lossa skruvarna och ta loss hela HDD-racken, vrida den 90° och skruva fast den igen.

//Peter

Permalänk
Medlem

Några bilder på mitt,tänkte slänga in ett i5 system i denna!
Har ju i7 i Corsair burken

Ser väl helt ok ut!

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag har en lite intrikat fråga till alla med detta chassi.

Hur djupt blir chassit när man tar bort plasten i fronten? Är riktigt sugen på detta chassi och vid köp ska det ställas in i en garderob. Dock är garderoben max 60 cm djup så det gäller att allt får plats så att man kan stänga dörren.

Vore väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drzeke
Jag har en lite intrikat fråga till alla med detta chassi.

Hur djupt blir chassit när man tar bort plasten i fronten? Är riktigt sugen på detta chassi och vid köp ska det ställas in i en garderob. Dock är garderoben max 60 cm djup så det gäller att allt får plats så att man kan stänga dörren.

Vore väldigt tacksam för svar!

den är 49,8cm med fronten på enligt lancools hemsida... så den får plats!
själv så har man en fråga om hur starka ledfläktarna är... är det disko-style ljus som lyser upp hela rummet, eller ett mer nedtonat ljus?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
den är 49,8cm med fronten på enligt lancools hemsida... så den får plats!
själv så har man en fråga om hur starka ledfläktarna är... är det disko-style ljus som lyser upp hela rummet, eller ett mer nedtonat ljus?

Jag skulle säga att de lyser väldigt svagt. Jag var tveksam till en början då jag själv blir irriterad av dioder av alla slag, men dessa fungerade riktigt bra.

Kan försöka ta en bild, men har för tillfället bara en mobilkamera på 2MP.

Permalänk
Medlem

Det är inte alls ett så skarpt ljus tycker jag.
Kan ta en bild imorrn på den.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga,

Ska köpa samma chassi PC-K62. Är modulärt nätagg nödvändigt eller kan man gömma kvarstående kablar ganska väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Tänkte bara fråga,

Ska köpa samma chassi PC-K62. Är modulärt nätagg nödvändigt eller kan man gömma kvarstående kablar ganska väl?

Går fint att gömma det mesta på baksidan,men visst ett modulärt är ju att föredra om man inte behöver använda alla anslutningar på nätagget.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Går fint att gömma det mesta på baksidan,men visst ett modulärt är ju att föredra om man inte behöver använda alla anslutningar på nätagget.

och vad ska du med detta till när du precis byggt ihop ett monster i ett obsidian

*Ok, läste högre upp

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
och vad ska du med detta till när du precis byggt ihop ett monster i ett obsidian

Måste ju ha ett annat system också,kul med nya grejor

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Hur är det med plats uppe i taket vid 140mm fläktarna mot minnena, finns det plats att montera en 2x140 radiator i taket innuti lådan typ http://www.coolerkit.dk/hw_labs_black_ice___gts_280___black-p...

eller hade det tagit i minnena?

Visa signatur

Många datorer.