Diverse problem med bla, att installera directx 9, grafikkort: Nvidia Geforce 6150SE

Permalänk
Medlem

Diverse problem med bla, att installera directx 9, grafikkort: Nvidia Geforce 6150SE

Tja, jag har ett Nvidia geforce 6150SE (nforce 430) grafikkort, men problemet är att directx 9 inte vill funka, jag har själv vista business edition, vilket följde med datorn då jag köpte den, grr, lite irriterande

kortet i sig funkar delvist finfint, inga registrerade fel, uppdaterade drivrutiner, etc

dock då jag ska installera dx9.0c vägrar programmet att göra det, har prövat nästan varje dag sen jag fick datorn, fortfarande samma resultat, kollade även vissa sidor om vad kortet ska klara, och det ska klara dx9, men skiten vägrar installera, så jag kan inte spela många av de spel jag verkligen vill spela, snälla, hjälp mig fixa detta, eller iaf meddela om jag ska köa ett nytt grafikkort ifall jag vill köra både dx9 och dx10

detta ska funka, enligt microsoft's sida, vad lågt

försökte även idag installera min xbox 360 kontroll på pcn med drivrutiner jag hittade på en sida som sen länkade dom till microsofts sida, jag letade upp en uppdaterad version, vilket inte funkade

jag installerade även ett addon till songbird, vilket ska synca folders med en playlist

dock blev jag ej förvarnad om att detta raderar alla filer i mappen, om man inte ställer in detta i options menyn i förväg, men jag letar efter ett gratisprogram som ska flytta över alla filer från min ipod till min pc, vilket inkluderar ca 98% av mitt musikbibliotek, dvs 89 gb's musik