Admin password reset CD?

Permalänk

Admin password reset CD?

Hej, det finns trådar här om detta men ingen som var up to date. Men det e så att jag har ett windows vista som jag inte har lösenordet till...

Jag har testat http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ men när jag ändrar något så är det ingen skillnad när jag startar upp igen.

Har även testat ophcrack 2.3.1 och 2.0.1 men 2.3.1 hänger sig efter man har valt på den grön/vita skärmen, 2.0.1 bootar inte ens.

ERD commander hittar jag inget st'lla att ladda ner en trial på...

Finns det något annat man kan göra?

Permalänk
Vila i frid

Boota upp på en Ubuntu Live-CD (som struntar i Windows-säkerheten på filerna) och kopiera över viktiga data till annan disk/usb och gör en nyinstallation av Vista. Det är det snabbaste och enklaste sättet att lösa det på. Vista-lösen är hopplösa att försöka knäcka om det är längre än 9 tecken.

Permalänk
Hedersmedlem

Ändra inte lösenord.. välj valet att bara ta bort det helt istället.

Följ anvisningarna på skärmen och sen starta om och logga in utan lösenord.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Kan man installera nätverksdrivrutiner på en liveCD?
skulle vilja lägga upp filerna på en näthårddisk men kan inte komma på ngt sätt att fixa det med en live-cd eftersom det e svårt att få nätverket att fungera då...
Man kan ju alltid istallera skiten eftersom den ändå ska formateras...

Sen måste man ha en vista cd... hur får man tag på det?

Twinlight: Funkar inte riktigt det heller, det enda som bootar riktigt funkar inte, det händer inget, ingen skillnad från innan till efter...