Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Folk värkar ha missuppfatat de hära litegrann.. ja skiter i att gubben i bannad å har deletion warning har flera account's.. de ja underar e Hurf*n den kan ha blivit bannad va har dom för prof? gubben har inte varit online på flera år så dom omöjligen vetat att han lät en polare splea den.. å vem accsharar inte på tibia??...

Tycker bara de e väldigt märkligt hur deras så kallade Antibot system kan ha märkt att den har bottats när man sj suttit bakom tangentbordet å kolla alla timmar den har sprungit runt dödat monster.. å när Debug blivit så har han inte häller skickat iväg raport te Cip..

så ja e väldigt nyfiken hur dom bara kan banna flera 1000 accounts utan att igentligen veta att dom har bottat..

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Alltså... Läs vad folk har skrivit och förbättra din svenska, får läsa igenom varje inlägg du gör 3-4 gånger för att förstå vad du menar, detta gäller inte bara det första inlägget som du skrev slarvigt för att du spelat i två dagar i sträck utan alla efterföljande inlägg också, helt hemskt!

Folk har skrivit detta innan, när din kompis bottade flaggades ditt account och sedan under nästa "banning wave" bannade de ditt konto och alla andra konton som blivit flaggade för att få fina siffror och kunna presentera dessa "Today we striked at the very core of botting and managed to ban over 9000 accounts!!!"

Förstår du nu? Eller ska jag göra ett diagram?

Och sedan bara för att "alla account sharar" som du skriver gör inte det, det lagligt, bryter fortfarande mot relgerna! Ifall alla började mörda folk är det fortfarande inte lagligt för det! (lite extremt men vill visa en poäng)

Hoppas du förstår nu?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ja har förstått så mycke som att dom flaggat mitt account jaa, och att de vart bannad vid deras banwave... men föörstår ej hur dom kan flagga mitt konto.. hur kan dom va så säkra att min gubbe värkligen har bottat? vad ere för typ av program som kännerav att de bottar för de finns inga konstiga filer i tibiamappen va ja kan hitta.

Någon typ utav information måste ju skickas fram å tebax mellan deras server å mitt konto ett vist mönster dom ser att den bottar men HUR?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankoz
Folk värkar

jag har inte ont :S

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
Lägg ner spelandet ett bra tag och spring tillbaka till din SVENSKA LÄRARE!!!!!

Han ska inte springa till sin svensklärare då utan till någon av hans lärare som är svensk?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Alltså de behöver inte se det genom filer och data som skickas. Kan tänka mig att någon spelare rapporterade att din gubbe beter sig konstigt så då iakttar en Game Master din gubbe under en tid samt försöker skriva till dig men ser då att du inte svarar. Samtidigt ser man att det är en bot genom att iaktta så svårt är det inte, eftersom bottar beter sig lite speciellt gentemot gemene man

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Folk värkar ha missuppfatat de hära litegrann.. ja skiter i att gubben i bannad å har deletion warning har flera account's.. de ja underar e Hurf*n den kan ha blivit bannad va har dom för prof? gubben har inte varit online på flera år så dom omöjligen vetat att han lät en polare splea den.. å vem accsharar inte på tibia??...

Tycker bara de e väldigt märkligt hur deras så kallade Antibot system kan ha märkt att den har bottats när man sj suttit bakom tangentbordet å kolla alla timmar den har sprungit runt dödat monster.. å när Debug blivit så har han inte häller skickat iväg raport te Cip..

så ja e väldigt nyfiken hur dom bara kan banna flera 1000 accounts utan att igentligen veta att dom har bottat..

Det har ingen betydelse om eller när du loggar in. Tar deras anti-cheat dig med en bot i minnet så flaggas du för ban.

Precis som ett antivirus hittar virus i minnet på din dator hittar deras anticheat bots.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det har väll också med online tiden att göra om jag inte har helt fel. Vissa botters upptäcker Cipsoft med hjälp av att se hur mycket gubben har varit online. Så bottar man 24/7 i en vecka så fattar Cipsoft att det är en bot och bannar det accounted helt enkelt.

Sen finns det väll säkert fler konstiga saker som gör att dem kan se att man använder olagliga program och jag vill fan inte veta hur heller.
Hoppas bara Cipsoft vinner mot botters och lyckas banna/deleta alla av dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men bara för att du inte varit online på ett år eller mera och han tar över kontot, så om han fuskar spelar det ju ingen roll? Klart dom vet om du bottar eller inte ^^