Updatera xbox360 spel via usb?

Permalänk

Updatera xbox360 spel via usb?

Tjenare..

Jag undrar om det är möjligt att updatera tex: FIFA 10. Genom USB ?..

Har inte något internet där jag har mitt Xbox...
Och det är en hel del buggar i FIFA 10.. Och jag undrar om det då är möjligt att ladda ner updateringar från internet och sedan lägga dom i ett USB minne, Och updatera genom det..

Om det går: Förslag på hemsida ? // Hur skall man göra..

Tack på förhand...

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej det är bara för konsolluppdateringar, alla patchar går igenom live.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot

Man kan koppla sin hårddisk till en dator och lägga in uppdateringarna den vägen, kräver antingen att du skruvar ur hårddisken ur kassetten eller köper en transferkabel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31901

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Man kan koppla sin hårddisk till en dator och lägga in uppdateringarna den vägen, kräver antingen att du skruvar ur hårddisken ur kassetten eller köper en transferkabel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31901

Okej!

Men hur går man till väga för att uppdatera sen ?

Måste inte spelat vara installerat på hårddisken då ?..

Har nämligen bara en 20GB och den är ganska full.. Och vill inte installera fler spel på den.. // Då jag vill kunna spara mina framsteg.

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerbeam
Tjenare..

Jag undrar om det är möjligt att updatera tex: FIFA 10. Genom USB ?..

Har inte något internet där jag har mitt Xbox...
Och det är en hel del buggar i FIFA 10.. Och jag undrar om det då är möjligt att ladda ner updateringar från internet och sedan lägga dom i ett USB minne, Och updatera genom det..

Om det går: Förslag på hemsida ? // Hur skall man göra..

Tack på förhand...

Om du har internet i huset så är det väll enklaste att springa å köpa en lång sladd som du drar temporärt så behöver du inte pilla och skruva en massa!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazerbeam
Okej!

Men hur går man till väga för att uppdatera sen ?

Måste inte spelat vara installerat på hårddisken då ?..

Har nämligen bara en 20GB och den är ganska full.. Och vill inte installera fler spel på den.. // Då jag vill kunna spara mina framsteg.

Alla uppdateringar installeras på hårddisken oavsett om man har spelet på skiva eller hårddisk, det går ju inte lägga till information på en DVD-skiva.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Om du har internet i huset så är det väll enklaste att springa å köpa en lång sladd som du drar temporärt så behöver du inte pilla och skruva en massa!

Eller så tar man med boxen till någon man känner som har internet.

Ifall det är helt omöjligt att komma åt någon internetanslutning någonstans (vilket är föga troligt) så kan de andra sätten vara o tänka på. Men på tok för onödigt krångliga.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

om ni inte har en hdd transferkit från microsoft eller liknande så får ni plocka isär disken och ansluta den till datorn på det sättet ni tycker passar.

öppna xport 360 (googla och ladda hem)
under partition 3/cache slänger ni in spelets uppdatering och nästa gång ni startar spelet så uppdateras det automagiskt

/Daniel

Permalänk
Medlem

Men var får man tag på uppdateringarna???

Permalänk
Medlem

har faktiskt inte ett bra svar på det, microsoft borde kunna ge ut de uppdateringarna då alla inte har tillgång till internet...

har googlat lite på det dock, och de verkar att gå få tag på men jag vet inte om de länkarna bör postas här pga av olika regler

/Daniel