Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

ja jag körde nu, har spelat 4 rundor och träffat 1 :P, men hur är det angående klasser, alltså man uppgraderar stridsvagnarna ju och när man sen kör matcher är det mot jämnsidiga eller kan det vara högre vs lägre?

edit: sista striden vann vi iaf överlägset, men beror på spelare ju såklart.

Du kan hamna i strider där du får möta tanks som är både mycket bättre och mycket sämre än din men det kompenceras oftast genom att ditt eget lag består av ungefär samma blandning. Sen kan en på pappret sämre blandning tanks enkelt vinna genom bra spelare och folk som kör taktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att man aimar saktare nu och att det blev svårare att träffa än före patchen? Häromdagen skött jag på en annan vagn och alla skott åkte igenom utan att skada honom och jag hade aldrig så dåliga stats på min pzIV som nu. Jag ligger ju på runt 70% träffsäkerhet och efter patchen lyckas jag inte få in mer än 4 träffar av 15 -_-

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Fick en kod i ett nyhetsbrev från nvidia. Vet inte vad det är, men varsågod! NDG6TP-3ZM8YT-98Z9KE

Permalänk
Medlem

koden är bara för nya spelare. Så om någon är sugen att regga ett acc så får ni nån bonus via koden iaf

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa premium konto? Har en T29a och det går segt att grinda exp för upgrades! Funderar starkt på att köpa "Box" från CDon så man får lite lull lull, guld och premium? Om man gör det kan jag skapa ett "Invite" konto och skicka guldet det kontot får med till mitt egna eller är guldet låst där?

Edit: Har bestält en box nu, om någon är sugen att testa så PM mig så skickar jag en kod när boxen kommer...

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Är det värt att skaffa premium konto? Har en T29a och det går segt att grinda exp för upgrades! Funderar starkt på att köpa "Box" från CDon så man får lite lull lull, guld och premium? Om man gör det kan jag skapa ett "Invite" konto och skicka guldet det kontot får med till mitt egna eller är guldet låst där?

Edit: Har bestält en box nu, om någon är sugen att testa så PM mig så skickar jag en kod när boxen kommer...

Du kan inte skicka guld eller credits (afaik). Och jag själv tycker att det är värt med premium, inte direkt för XPn, men mest för credits, att man aldrig behöver oroa sig för credits (kanske på tier X, men jag är bara på IX som högst), och det kostar inte mycket heller. Har man en premium tank samtidigt (Löwe här) så blir det väldigt enkelt att få ihop riktigt stora mängder på kort tid.

Permalänk
Skrivet av azezl:

Är det värt att skaffa premium konto? Har en T29a och det går segt att grinda exp för upgrades! Funderar starkt på att köpa "Box" från CDon så man får lite lull lull, guld och premium? Om man gör det kan jag skapa ett "Invite" konto och skicka guldet det kontot får med till mitt egna eller är guldet låst där?

Edit: Har bestält en box nu, om någon är sugen att testa så PM mig så skickar jag en kod när boxen kommer...

när man har premium konto så får man 50% mer creds och jag har för mig att det är likadant med xp

Permalänk

alla fått erfara de nya banorna som kom med denna patchen?

Permalänk
Medlem

Victory!
Battle: Siegfried Line den 23 juni 2012 18:02:16
Vehicle: T95
Experience received: 5 781 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 68 572
Battle Achievements: Böelter's Medal, Top Gun, Reaper, Invincible, Mastery Badge: "Ace Tanker", Knispel's Medal I Class

Replay: https://dl.dropbox.com/u/68724563/20120623_1802_usa-T95_siegf...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Victory!
Battle: Siegfried Line den 23 juni 2012 18:02:16
Vehicle: T95
Experience received: 5 781 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 68 572
Battle Achievements: Böelter's Medal, Top Gun, Reaper, Invincible, Mastery Badge: "Ace Tanker", Knispel's Medal I Class

http://i45.tinypic.com/15pg7bk.jpg

Replay: https://dl.dropbox.com/u/68724563/20120623_1802_usa-T95_siegf...

det må jag säga är imponerande

Permalänk
Medlem

jupp imponerande

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Körde precis med min AMX och fick två träffar av en t29 rakt på "kanonroten" (där den går in i själva tornet) Båda såg ut att lämna ett hål efter sig lät även som en vanlig träff, dock fick jag ingen skada och ingen i besättningen skadades heller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

det må jag säga är imponerande

Tackar.

Skrivet av zorki:

jupp imponerande

Tack!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

T29an är en fin skapelse.. 105 MM kanonen brukar repa tom rank 10 tankar

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag börjat tröttna på detdär spelläget där ena laget ska försvara och andra attackera, i alla fall vissa banor ex Malinovka som attackerande laget förhoppningsvis blir det bättre när folk lär sig hur de ska köras men vi får se.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Måste säga att jag börjat tröttna på detdär spelläget där ena laget ska försvara och andra attackera, i alla fall vissa banor ex Malinovka som attackerande laget förhoppningsvis blir det bättre när folk lär sig hur de ska köras men vi får se.

Ja den banan är det inte lätt att attackera på...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Nu har man bidragit med 100kr till detta otroliga spel. Ska bli intressant att spela premium ett tag. War is fun!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu samlat på mig en himla massa free-exp. Är lite osäker på om jag skall rusa från T29 till M110, eller om jag skall gå från T25 AT till T95:an... Gillar ju både HT och TD så det är svårt att välja...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Har nu samlat på mig en himla massa free-exp. Är lite osäker på om jag skall rusa från T29 till M110, eller om jag skall gå från T25 AT till T95:an... Gillar ju både HT och TD så det är svårt att välja...

M103 och T110 är mycket mer värda att gå på än T95.

Permalänk
Medlem

Någon som kört AMX m4 eller liknande? Vad brukar ni få i XP per match med premium just nu känns det som jag får lite över 1000 på en vinst vilket jag tycker känns mycket, är det tack vare den "höga" tiern eller har jag bara blivit bättre än innan det är min första T7 tank. Med min ARL 44 fick jag typ 800 på en riktigt bra match.

Vad tror ni om möjligheterna på AMD A-series A6-3430MX + Wot? innebär den CPU "bulldozer" eller "phenomII"? Dåligt påläst när det gäller Mobila cpuer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gaah.. man vill fan bara stänga av chatten om man råkar hamna i en tier X match.. så jävla mycket whinande idioter att man blir gråtmild.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som kört AMX m4 eller liknande? Vad brukar ni få i XP per match med premium just nu känns det som jag får lite över 1000 på en vinst vilket jag tycker känns mycket, är det tack vare den "höga" tiern eller har jag bara blivit bättre än innan det är min första T7 tank. Med min ARL 44 fick jag typ 800 på en riktigt bra match.

Vad tror ni om möjligheterna på AMD A-series A6-3430MX + Wot? innebär den CPU "bulldozer" eller "phenomII"? Dåligt påläst när det gäller Mobila cpuer.

1. Nog kombination av att du blivit bättre samt kör högre tiers.

2. AMD's processorer på marknaden nu är skit för enkeltrådade program så som world of tanks. Till multitrådade program (merparten av spelen idag är inte det) så funkar AMD's processorer utmärkt. Så som till PS och rendering osv.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Körde fast på en tågvagn typ 3 min in i matchen och satt där resten av tiden hade dock tur att de var ett trevligt ställe att snipa på så fick ihop 2600k xp (x3 då) Finns det några tips man kan testa för att komma loss. Alla ignorerar bara om man skriver att man vill bli knuffad.

Skrivet av Pontraz:

1. Nog kombination av att du blivit bättre samt kör högre tiers.

2. AMD's processorer på marknaden nu är skit för enkeltrådade program så som world of tanks. Till multitrådade program (merparten av spelen idag är inte det) så funkar AMD's processorer utmärkt. Så som till PS och rendering osv.

Jo jag vet att de inte är skitbra men den körs ändå i 2,4ghz när de är enkeltrådat och har i min stationära en athlon II x4 som körs i 2,8 som klarar spelet dugligt. Dock vet jag inte hur mycket sämre de mobila varianterna är

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lite ace tanker med min älskade tier 6 Amx, bytte den mot tier 7 90 versionen senare under eftermiddagen
2208XP utan first win bonusen

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

Gillar att det är X3 på första matchen varje dag nu. Nån som vet hur länge det kommer va det till?

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 24 juni 2012 19:25:55
Vehicle: IS
Experience received: 5 949 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 54 124
Battle Achievements: Steel Wall, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Körde med original kanonen till min IS där med

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Gillar att det är X3 på första matchen varje dag nu. Nån som vet hur länge det kommer va det till?

Victory!
Battle: Himmelsdorf den 24 juni 2012 19:25:55
Vehicle: IS
Experience received: 5 949 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 54 124
Battle Achievements: Steel Wall, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Körde med original kanonen till min IS där med

Tills på tisdag är det 3x.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd

Ja det slutar klockan 7 imorgon så för att få så många x3 som möjligt så ska ni spela efter klockan 2 inatt.

Känns som man förlorar ett par hjärnceller varje gång man trycker på battle. Hur kan så många vara så värdelös och ändå tycker spelet är så kul så dom grindar hela vägen till T10?
Har aldrig spelet ett spel där det är så många som har otur när dom tänker.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Några som har problem med krascher efter senaste patchen? mitt kraschar hela tiden...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

en och annan krasch har det väl blivit men inte allt för farligt.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

ibland kraschar det efter att jag trycker på ESC efter en battle, men inte ofta