Har någon egen erfarenhet av MSI GX640-086NE

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska den Amerikanska varianten av MSI GX640 ha gddr3-minnen medanden Europeiska ska ha gddr5-minnen.

Ska som sagt bli kul att se vad den kommer att kosta när den finns i lager...

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk

Ännu en anledning till att vara glad att man inte är amerikan

Permalänk

Mailade Amentio och frågade, fick svaret "Jag har nu kollat med min leverantör och den datorn levereras med ATI Radeon HD 5850 1 GB DDR3 SDRAM." så jag avvaktar med att beställa.

Edit: De får in den i lager den 12 april.

Permalänk
CS-mästare

Jag undrar om det är någon som har MSI GX640-086NE och kan berätta hur det är med batteritiden?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Är det denna du menar? Egenskaper för HP Envy 17-1080eo

även om det inte är den, skulle ni välja denna framför MSI GX640/740?

Permalänk

Svårt att säga ännu, vill helst se några recensioner av envyn först. Med tanke på hur krångeldrabbad förra envyn var, men skulle denna visa sig vara bra och hålla högre kvalité än hp brukar så kan den bli riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Så har någon lagt fingrarna på en MSI maskin? Är den nått att satsa sina slantar på?
Verkar fortfarande vara den enda 15" maskinen med 5850 kort i rätt prisklass.

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Skrivet av SEALen:

Så har någon lagt fingrarna på en MSI maskin? Är den nått att satsa sina slantar på?
Verkar fortfarande vara den enda 15" maskinen med 5850 kort i rätt prisklass.

Det finns en mängd trådar om gx640. Nu finns dock en ny och uppdaterad modell, GX660. Kolla på den..

MSI GX660-069NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk

Den här ska du ha till det priset Asus G73JH-TY171V WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP !
Eller nya MSI GX660 WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black
Asus är den bästa du kan få för dom pengarna och klart värt en tusenlapp mer. MSI GX660 skulle jag inte tagit eftersom dom har riktigt dlig kvalite. Har haft GX620 själv och den pissdålig, som tur gick högtalarna sönder och jag fick pengarna tillbaka:) Gör inte samma misstag som mig, köp INTE en MSI! Dessutom den du ville ha är extremt varm och högljudd och GX640 också. Tro mig om du köper en SMI kommer du ångra dig!
Just a friendly advice:)

Permalänk
Medlem

Vill ha en någotsånär liten storlek så en 17" maskin faller bort. Snart kanske det kommer nå andra prisvärda maskiner i 15" storleken.

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Skrivet av Kislotnij:

Den här ska du ha till det priset Asus G73JH-TY171V WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP !
Eller nya MSI GX660 WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black
Asus är den bästa du kan få för dom pengarna och klart värt en tusenlapp mer. MSI GX660 skulle jag inte tagit eftersom dom har riktigt dlig kvalite. Har haft GX620 själv och den pissdålig, som tur gick högtalarna sönder och jag fick pengarna tillbaka:) Gör inte samma misstag som mig, köp INTE en MSI! Dessutom den du ville ha är extremt varm och högljudd och GX640 också. Tro mig om du köper en SMI kommer du ångra dig!
Just a friendly advice:)

En dator som går sönder är inte bevis för att hela märket är "pissdåligt".
Kritik är bra, men gärna lite underbyggnad tack.

Permalänk

Här har du en review där framgår hur dålig byggkvalitet den har och hur högt den låter bla. Review MSI GX740-i7247LW7P Gaming-Notebook - Notebookcheck.net Reviews

Jag har också läst kommentarer på diverse forum/youtube från folk som tycker som jag efter dom har haft en MSI GX dator (exkluderat den nya modellen GX660) och nästan alla kommentarer jag läs om Asus "stealth" serien är bra.

I övrigt försöker jag bara framföra mina erfarenheter av en MSI GX dator. Om jag har fått intrycket att dom är skit så kommer jag också säga det. Om du hade läst mitt inlägg noggrant istället för att trolla, så kunde du se att jag skrev aldrig att datorn var "pissdålig" just pga högtalarna gick sönder. Istället var dom bara anledningen till att jag kunde äntligen lämna ifrån mig datorn och få hela köpsumman tillbaka. Det var många andra saker jag var missnöjd med.