Angående EyeFinity, maximalt antal skärmar via DVI?

Permalänk

Angående EyeFinity, maximalt antal skärmar via DVI?

Hej, jag har ett 5770 och planerar att köra tre skärmar via DVI, men jag vet att det bara går att använda två vid DVI och den tredje måste köras från HDMI eller Displayport, samt att det finns adaptrar att köpa.

Då till frågan, kan jag köra tre skärmar via DVI om jag helt enkelt kör två 5770 i CrossfireX?

Permalänk
Medlem

Det går bara att köra 3 om du kör den ena via Displayport. DVI och HDMI var samma eller något sådant.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Sanningen att säga är ju att detta med DP som krav håller på att arbetas bort så ha lite is i magen.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Sanningen att säga är ju att detta med DP som krav håller på att arbetas bort så ha lite is i magen.

- Du menar med hjälp av någon modifikation eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Sanningen att säga är ju att detta med DP som krav håller på att arbetas bort så ha lite is i magen.

Det är hårdvaran som klämmer, så det blir ingen lösning för DP denna generation iaf.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

om man har 2 5850 går det att köra eyefinity utan att använda displayport?? + har ni några tips på bra eyefinity skärmar

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmar med liten ram är väl att föredra, och för att inte få problem med DP så köp en skärm med inbyggd sådan direkt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

om man har 2 5850 går det att köra eyefinity utan att använda displayport?? + har ni några tips på bra eyefinity skärmar

BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se

Och nej tyvärr så måste du använda Dvi + DP

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"