Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Grafikkortsstrul (?)

Hej och hå.

Det är så att jag har köpt en ny dator från Inet.se och det är något konstigt när jag startar datorn. När jag knappar på datorn så blir det helt svart och "strömknappen" på skärmen blinkar tills jag kommer in i windows då är allt normalt. Eller så (om jag byter uttag för skärmen) ser jag bara det första.. dvs. moderkorts-märke och att windows laddar tills jag kommer in i windows, då blir det svart. Jag har 2st SLI-kopplade Nvidia GTX 285. Jag har provat alla fyra uttag för skärmen och jag har de senaste drivrutinerna. Jag har även kollat i Nvidia control panel men hittar inget som löser problemet.
Skärmen är en Samsung 2233RZ. Har också Windows 7.

Det kan även bli lite konstigt ibland när jag lirar Cod MW2. Efter det har laddat så kan datorn tabbas ut i windows sen halvt in igen så att säga. Men när det tabbar in så låser datorn sig och jag kan inte göra något. Det blir helt svart så jag måste knappa datorn. Kan det ha nått med det andra dilemmat att göra?

Tacksam för svar / Jdn

Permalänk
Musikälskare

Mer info, speccs etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Mer info, speccs etc.

Speccs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JdnDUDE
Speccs?

Specifications, vad har du för komponenter i din dator?

Permalänk
Antielefant

Re: Grafikkortsstrul (?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JdnDUDE
När jag knappar på datorn så blir det helt svart och "strömknappen" på skärmen blinkar tills jag kommer in i windows då är allt normalt. Eller så (om jag byter uttag för skärmen) ser jag bara det första.. dvs. moderkorts-märke och att windows laddar tills jag kommer in i windows, då blir det svart.

Jag har 2st SLI-kopplade Nvidia GTX 285. Jag har provat alla fyra uttag för skärmen och jag har de senaste drivrutinerna.

Vad kör du för kabel till skärmen? Ren DVI, DVI>VGA, DVI>HDMI eller nån konstig kombination med adaptrar?

Annars är svaret relativt enkelt. Avinstallera NVidia Display Driver i kontrollpanelen/program, stäng av datorn, skicka in kabeln i det uttag där du har POST och windows laddning (det är din primära port, btw) och väl inne installerar du senaste Forceware från www.nvidia.com igen.

Glöm sedan inte bort att återaktivera SLI i NCP.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync