ATI HD 4770 Dots/prickar

Permalänk
Medlem

ATI HD 4770 Dots/prickar

Tjopp, har lessnat nu. Jag har letat och letat efter en fix på detta problem utan framgång... Jag har hittat folk med exakt likadana spots och det har varit mjukvaru-relaterat.

Problemet i sig är ett överflöd av ovälkomna prickar/dots som ploppar upp, mest under 2d "desktop" och flashsidor/sidor med överflöd av reklam.
Problemet försvinner om jag kör på windows drivare (avinstallerar ati drivarna)
Dom syns även till i några spel såsom borderlands och Battlefield BC2 + WoW,
Dom flesta spelen slipper dom undan dom.

Alla temps är superb, jag har provat öka volten/underklocka kortet/överklocka 2d/3d klocken hela köret...
Som sagt så är jag 95% säker på att ATI's drivare är felet.
Kortet krashar aldrig när jag spelar och ger inga som helst tecken på artefakter(förutom prickfanskapen).
Slänger upp en print för en bättre look.

http://i44.tinypic.com/10orac4.jpg

Med Vänliga Hälsningar // Hundkexx

Edit: Ber om ursäkt för grammatiken, men jag har druckit på tok för mycket kaffe.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Har du dom senaste ATI Drivisarna ? Driversweeper ? Testa äldre drivisar ?

Permalänk
Medlem

Jag har kört driver sweeper, testat 9.10/10.1/10.2 av ati's drivare.
Har försökt rensa registret helt på allt som hade med ATI att göra utan framgång..

Saken är ju att kortet funkar felfritt med windows drivers, kan ju såklart inte spela med dom, men det är bekvämt att kunna surfa utan att ha 1000 prickar som fladdrar runt så fort det är lite för mycket flash igång på sidan..

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Min bror hade samma problem fast med ett mycket äldre grafikkort... Hans löste sig men jag kommer inte ihåg hur. SOZ