Svenskar släpper testprogram för DirectX 11

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt intressant! Undrar vad jag får på min burk...

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Avstängd

Jag tror att dom hade kunnat göra likadana effekter i dx10

Men riktigt snyggt är det!!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Nice! Hoppas detta blir något bra! (Funderar på att bli programmerare, så... GO SVERIGE! )

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

schnöggt

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Imponerade inte mig iaf...

Nähä, och hur ska saker och ting se ut för att imponera på dig då? youtube försämrar oftast kvaliteten. Kollade man på bilderna under ditt inlägg så såg det bättre ut. Tycker att folk bara gnäller idag. Det var skillnad på den tiden man spelade DOS spel, där kan man snacka dålig grafik. Man fick nöja sig med 320x200 i upplösning i värsta fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Håller med, inte heller imponerad av det man ser på bilderna och videon. Säkert jättesnyggt när man får zooma in detaljer som nämnts, men animationerna är stela och miljön och innehållet är tråkigt och detaljfattigt. Heaven demot är mycket snyggare av det jag sett än så länge. Kul dock med lite andra tester.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Avstängd

Synd om spindlarna juh! :/

Permalänk
Medlem

inge OpenCL inkluderat? skulle vart nice med destructive ground & skit flygande över hela skärmen, skulle lagga fint med tesselering aktiverat också osv...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
inge OpenCL inkluderat? skulle vart nice med destructive ground & skit flygande över hela skärmen, skulle lagga fint med tesselering aktiverat också osv...

Vad har OpenCL med det att göra? Programmet kör fysik med PhysX (på cpu), men det finns inga fysikeffekter att tala om i den nuvarande versionen

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tesselering i mängder.

http://www.sweclockers.com/imagebank/201003/44_stor001.jpg

Det där var dock rätt läckert, såg inte bilderna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har OpenCL med det att göra? Programmet kör fysik med PhysX (på cpu), men det finns inga fysikeffekter att tala om i den nuvarande versionen

Nödvändigt att köra med PhysX när dagens kort pallar fysik, inkl ATi. Ett nytt demo eller benchmarkprogram bör innehålla lite mer nytt tycker man, spel kommer ju inte endast att bestå av grafik... Kommer nVidia korten att köra PhysX på GPU eller endast CPU där med? Fermi ryktas ju vara hyffsat på fysikberäkningar & tesselering så skulle vart fint att se...

Permalänk
Medlem

Frågan är om vi kommer att få se tester med detta program i Swec's GF100-test?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Frågan är om vi kommer att få se tester med detta program i Swec's GF100-test?

Citat:

Tanken är att den färdiga versionen även ska innehålla en slinga som kan användas för att mäta prestanda med grafikkort i Radeon HD 5000- och Geforce GTX 400-serierna. Hur Stone Giant fungerar som prestandatest får vi reda på om ungefär två veckor.

Det verkar inte peka åt det hållet.

Permalänk

Wowawowa! Bra Sverige! Mycket vackert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det verkar inte peka åt det hållet.

Citat:

Får 26 FPS i snitt med Radeon HD 5850, Core i7 860 @ 3,6 Ghz, 8 GB RAM @ 1920 x 1200 px. Säger kanske inte så mycket, men det är rätt krävande alltså.

Jag vet inte, kanske inte redaktörns egna test? Men man kan ju hoppas! ^^

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Videon är förmodligen duktigt orättvis, tycker att trädet såg riktigt bra ut och man ser att det är mycket detaljer. Sen att upplösningen är lite kass har väl mer med video kvalitén att göra.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Nödvändigt att köra med PhysX när dagens kort pallar fysik, inkl ATi. Ett nytt demo eller benchmarkprogram bör innehålla lite mer nytt tycker man, spel kommer ju inte endast att bestå av grafik... Kommer nVidia korten att köra PhysX på GPU eller endast CPU där med? Fermi ryktas ju vara hyffsat på fysikberäkningar & tesselering så skulle vart fint att se...

Då utvecklarna bakom demot jobbat på GRIN så verkar det rätt naturligt att de fortsätter med det fysik-API de är bekanta med. Skulle dock inte tro att det kommer några GPU PhysX funktioner, om inte Nvidia får för sig att betala för det kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
gillade slutet men tyckte inte grafiken i sig var speciellt märkvärdig

Jag med, det faktum att min dator crashade helt precis när dendär "spindeln" hoppade mot kameran la till en liten twist på det hela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Jag med, det faktum att min dator crashade helt precis när dendär "spindeln" hoppade mot kameran la till en liten twist på det hela

Hahaha roligt för dig

Såg riktigt najs ut annars... undrar hur det presterar med nvidias gtx4x0 kort

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

vem bryr sig om physic när d är dx11 det testar ^^. Tkr d va snyggt o detaljerat om man gemför me dagens fake texturer för o fake att marken har omjämnheter

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg liten video det där.

P.S. Jag har fobi för spindlar men har inte direkt något emot dem i spel eller på film.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Fick mig mest att tänka på Shale faktiskt.

Kul med ytterliggare en benchmark, det såg faktiskt rätt lovande ut.

Permalänk
Medlem

tycker det är kul att det mesta folk reagerar på är att det är mörkt å *äckligt* i videon... och särskilt kul att folk nämner heaven demot som *bättre* alternativ

det är ju tyvärr så att folk uppfattar starka klara färger som trevligt så självklart är heaven demot *finare* på det sättet.. men ni säger samtdigt att animationer å så är stela m.m... jag har just kört igenom heaven benchmark 2.0 och det finns knappt nån animation alls i den... så vart är jämförelsen???

själv tycker jag att detta demo ser asball ut! trädet och hur ljuset rörsig över det ser riktigt bra ut! längtar tills man kan köra detta på min egen maskin för att se det i riktigt bra kvalle!

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Tycker det är snyggare än Unigine Heaven Benchmark.

Är det hela testet man får se i videon eller är det bara en snutt?

Permalänk
Medlem

Igår släpptes även en ny unigine (slump? :).

Changes in version 2.0

* Heavier tessellation load
* Several major optimizations of the engine
* Added new elaborated objects in the world
* Physics-driven flags
* More dynamic lights
* Enhancements of some old assets
* Introduced "moderate" and "extreme" tessellation modes

http://unigine.com/products/heaven/

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0HWZKGZcKoA&hl=sv_SE&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0HWZKGZcKoA&hl=sv_SE&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

Fast tesseleringen utnyttjas dåligt ibland tycker ja..
tex insidan av kanonröret. (Kurvningen är "platt"/ojämn, orginalkanterna syns kvar lite). <object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/axMAtpYphLA&hl=sv_SE&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/axMAtpYphLA&hl=sv_SE&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>

Permalänk
Medlem

Jag får instämma i att jag tycker det är snyggare än unigine heaven, här har vi lite mer rörelse och liv och lite spänning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Riktigt obegåvat att ha äckliga spindlar i ett benchmark kan jag tycka. Faktum är att många inte tycker om dem och jag tror det kommer påverka antalet körningar av testet negativt.

Folk gillar fina sagohus på luftöar med fint gräs och statyer som föreställer en drake. Folk tycker också om en bländande sol.

Fast med min egen logik så är det jag tycker allra bäst om en laserskjutarfight i någon slags hangar, där en stackare får en hel cistern över sig och sen kommer en kille med superrustning och mejar ned allt och alla... Tja, vad vet jag.

Vad finns att inte gilla med en fet stenjätte som spöar spindlar?

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Igår släpptes även en ny unigine (slump? :).

--Text--

Introduced "moderate" and "extreme" tessellation modes

Jojo vilken mod som skall köras, kommer säkert bli en tvistefråga mellan ATI och Nvidia-lägret.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Tycker alla som pratar om spindlar i relation till videon borde köpa sig en biologibok och alla med spindelskräck kan känna sig helt lugna då det inte var en enda spindel i filmen vad jag kunde se...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Folk gör tummen ner för att ett benchprogram har spindlar?? 8-)

Missade alla att det som visades inte va en färdig produkt?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w