Asus UL30VT, modifierade touchpad och gfx drivare?

Permalänk
Medlem

Asus UL30VT, modifierade touchpad och gfx drivare?

För 2 veckor sedan införskaffade jag mig en UL30VT. Jag är dock lite besviken på touchpaden och det faktum att hybridkortet inte går att köra på uppdaterade drivrutiner från nvidia.
Är det någon som känner till ifall det finns några upplåsta mjukvaror som tillåter fler multitouch egenskaper, som t.ex. "pinch", för touchpaden? På elantechs hemsida står det att dessa funktioner ska vara aktiverade, men det är dom tämligen inte.
Hur är det med uppdaterade och moddade Nvidia drivisar som fungerar tillfredställande? Finns det något som kan rekommenderas?
Finns det något bra forum dedikerat för UL30? Jag har sökt väldigt mycket, men inte hittat något speciellt.

Permalänk

Beträffande nVida så kan du köra moddade från
Laptop2video.com, kört m moddade flera år utan problem.
Kör med den senaste för närvarande 197.25 (20 Mars)

Ta hem drivrutinen sedan den modifierade .inf filen,
Packa upp drivrutinerna, byt ut .inf filen mot den du hämtade hem separat.

Installera via enhetshanteraren, ange sökvägen till de drivrutinerna du packat upp.

Undvik dock 196.75, den är ett problem, bla rapporter om överhettade kort.

Vil du ha de senaste WHQL från nvidia, knalla in på deras hemsida & dra hem de där.
den nyaste är väl 195.62 på hemsidan, körde m dem ett tag & det var inga problem med dem alls, fungerade alldeles utmärkt på min maskin

Permalänk
Medlem

Sweet, tackar Dock blir jag lite osäker när du säger du att kört på det i flera år, för mig veterligen är fenomenet dubbla gfx ganska nytt (~6-10 månader) Sedan läste jag någonstans att det kunde bli problem iom. att de drivarna inte var signade och att man behövde lite "ful" lösningar för att det skulle fungera efter att man startat om burken. Men det kanske är fixat numera?

Permalänk

Det måste vara speciella drivrutiner till UL30VT då den har två olika grafikkort.
Går tyvärr inte att ladda ned från Nvidia eller laptopvideo2go.
Finns en del "ful-lösningar" som fungerar fin fint på vissa ul30vt men inte alls på andra.
Hör av dig till Asus istället och be dem klämma fram en ny drivrutin då det verkligen är på tiden.

Permalänk

Se på fan den har ett intelkort med, kollade precis, kikade bara snabbt nVidia kort.

Går det inte att bara köra nvidiakortet?, se på fan, har dock ingen erfarenhet med maskiner som har två olika fab kort.

Krasst då får du som melody säga att avakta till speciella drivers

btw, Japp, kört med moddade drivrutiner till min maskin utan probs, har ett 8800m GTX kort i min.