Drivrutiner startar om sig vid OC

Permalänk
Medlem

Drivrutiner startar om sig vid OC

Sitter och överklockar mitt 8800GTS 640MB och när jag kommer över vad jag tror är gränsen för vad det klarar startar mina drivrutiner om sig (det är vad det står i alla fall, det poppar upp en sån liten bubbla från system tray'n där det står det). Jag kan sitta och köra Furmark / Andra spel med perfekt bild, men sen blir skärmen svart och jag blir urtabbad. Drivrutinerna startar om sig själv och jag kan tabba in igen och fortsätta spela, dock händer samma sak snabbt igen. Är detta helt enkelt min gräns för vad grafikkortet klarar eller är mina drivrutiner buggade på nåt sätt?

Stock är mitt grafikkort på 513/792/1188 (Core, Memory, Shader).
Jag har fått 612/918/1404 stabilt i både spel och Furmark. Allt över det gör att drivrutinerna startar om sig när jag spelar (CoD4).
Jag har fått 648/972/1458 stabilt i Furmark. Allt över det gör att drivrutinerna startar om sig när jag kör Furmark.

Kylning tror jag inte är ett problem, GPU'n kommer aldrig över 75 grader.

Har läst att man ska få "artefakter, block med enfärgade pixlar, felaktiga uppdateringar av bilden eller underliga färger, eller så kraschar spelet så du får tvångsavsluta det" när man når sin gräns. Jag upplever inget av dessa, därför tycker jag det verkar lite skumt.

Kör Windows 7 64-bit och dem senaste drivrutinerna, 197.13. Överklockningen gör jag i Nvidia's kontrollpanel.