Ni som beställt ett EVGA 480 ifrån komplett

Permalänk
Medlem

Komplett har verkligen inte dålig service. Jag har nog med erfarenhet av att säga att komplett.se är något av det bästa i branchen när det gäller deras support/kundservice.
Iom att folk överreagerar så ställer sig normalt en handlare i försvars läge.

"
Snälla, erkänn bara att ni ljög mig rakt upp i ansiktet. " Det citat 1guy visar bara vilken mogenhets nivå du ligger på, inte undra på att du får dumma svar av supporten när du kontaktar dem. Ta inte illa upp att du blir kallad 12 åring. Du själv som orsakat det, ingen annan.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Komplett har verkligen inte dålig service. Jag har nog med erfarenhet av att säga att komplett.se är något av det bästa i branchen när det gäller deras support/kundservice.
Iom att folk överreagerar så ställer sig normalt en handlare i försvars läge.

"
Snälla, erkänn bara att ni ljög mig rakt upp i ansiktet. " Det citat 1guy visar bara vilken mogenhets nivå du ligger på, inte undra på att du får dumma svar av supporten när du kontaktar dem. Ta inte illa upp att du blir kallad 12 åring. Du själv som orsakat det, ingen annan.

Jag hade problem med Komplett. Inte gett dom en chans efter jag fick problem och gick vidare till Datorbutiken (som gick i KK) och efter det Dustin och Inet.
Så länge som jag får bra support kommer jag stanna kvar hos pålitliga försäljare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av facedark:

Komplett är rövhål.

Om du anser att du har blivit felaktigt behandlad eller är missnöjd mottar vi gärna konstruktiv kritik. Vi försöker vara lyhörda och lyssna till våra kunders önskemål och åsikter, det är genom det vi kan bli bättre och tillgodose våra kunders önskemål. Skicka gärna ett mail eller PM med dina åsikter.

Skrivet av 1guy:

Grejen är ju den att komplett lovade mig innan jag lade min order att jag skulle få ett av korten som de skickar ut först.
Dom berättar även i denna tråd, samt i andra mail, att dom får en en leverans runt 1maj, men inte fasen kommer jag få ett kort ifrån denna.

Kunde tagit kort ifrån annan affär och fått det skickat runt 10 maj, men nej nej.

Jag ber om ursäkt om jag var otydlig, mitt uttalande rör GTX 4XX i allmänhet och inte specifikt EVGA, vi har fått mindre leveranser av olika artikelnummer som gått till att täcka backlog. När det gäller EVGA så har vi inte fått någon leverans av deras kort ännu och således har vi inte levererat några kort.
Läget kring GTX 4XX-serien är som sagt instabilt och vi får ständigt ny information gällande leveranser och
tillgång så läget är minst sagt oförutsägbart, detta är troligtvis en bidragande faktor till att du fått blandad" information från oss.

Vi pratade med nVidia nu på morgonen för att få en uppdatering på situationen och de svarar att leveranserna av GTX 4XX som skall till Europa står står still fram tills dess att fraktflygplanen kan landa i Europa (Detta på grund av vulkanutbrottet på Island).

Om du känner att vi ljugit för dig kan vi bara beklaga detta. Vi har absolut inget att vinna på att missleda våra kunder. Vi arbetar med ständigt ombytlig information kring dessa kort och försöker att tillhandahålla så tillförlitliga datum som möjligt till våra kunder men då det är brist på kort och leveransproblem på grund av faktorer som är utanför både vår och tillverkarnas kontroll kan vi inte lova att korten kommer på utsatt datum, därav de preliminära datumen på vår webb. Om du är missnöjd med detta så kan du givetvis avboka din order eventuella reservationer på betalkort kommer att släppas.

Skrivet av zzcool500:

Dock får vi in (och har fått in) mindre leveranser som går direkt till att täcka ordrar som väntar

vad menar ni med detta? beställde ett evga gtx 480 av er runt 2 dagar efter att det blivit släppt mars och har väntat sedan dess blev också lovad av er att jag skulle få ett kort direkt när ni får in ett bytte min order till ett evga gtx 480 superclocked igår riktigt besviken på detta eftersom jag var glad att jag äntligen skulle få ett kort (har väntat sedan oktober med en pentium 4 dator)

så nu får jag väl vänta i över en månad till
riktigt beskviken men det kom i alla fall en positiv sak ur det hela behövde inte vara orolig när ett superclocked kommer in eftersom det kommer in samtidigt så jag bytte ordern till det

Samma sak gäller här, vi har inte fått in några kort från EVGA och leveranstiderna är ännu osäkra.
Om man bokat ett kort tidigt så hamnar man givetvis långt fram i kön och är då garanterat ett kort så snart vi får dem i lager.

Det vi i dag kan lova är att de som bokat grafikkort kommer att behålla sin köplats (förutsatt att man inte avbokar sin order) och att ingen kan gå före någon annan i kön. Så fort vi får bekräftad leveransinformation så kommer vi att uppdatera vår webb med detta men fram till dess kommer de preliminära leveransdatumen att vara just preliminära.

Vi tackar för visad förståelse. mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Sluta hacka på komplett bara för att era GTX 480 blev pappers lanserade, så svårt att förstå?

Kan någon moderator låsa tråden, nVIDIA kören gråter bara för deras GTX inte kommer in när dom vill. Tycker inte komplett ska få stå till svars här för det inte finns kort att få tag på.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Sluta hacka på komplett bara för att era GTX 480 blev pappers lanserade, så svårt att förstå?

Kan någon moderator låsa tråden, nVIDIA kören gråter bara för deras GTX inte kommer in när dom vill. Tycker inte komplett ska få stå till svars här för det inte finns kort att få tag på.

+1 på det här inlägget. Trådskaparen var bland det mest bortskämda och gnälligaste jag varit med om. Skulle Komplett, hemska tanke, mista denna kund tror jag inte de står och gråter blod. Det Komplett gör är att de litar på sina leverantörer, vilka har stora bekymmer att skeppa ut de nya Fermi-korten. Distributörerna ser att de har kort på gång, meddelar Komplett om detta som uppdaterar lagerstatus/ingång efter det, men tji - leverantörerna hade visst ändå inte fått in några kort.

Ska du, TS, gnälla över detta och säga att "de ljuger dig rätt upp i ansiktet" så tycker jag att du förtjänar just det. Nu har dock inte Komplett gjort detta, då de inte kan göra annat än vidarebefordra vad leverantörerna säger. Läget är som det är, ska man tvunget ha CUDA får du väl kolla med något ställe som faktiskt ha det i lager, eventuellt hänga i något äldre CUDA-kort i burken fram tills dess att det iallafall finns kort på marknaden. Blir sjukt trött på allt gnäll och whinande i detta forum -.-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Komplett har verkligen inte dålig service. Jag har nog med erfarenhet av att säga att komplett.se är något av det bästa i branchen när det gäller deras support/kundservice.
Iom att folk överreagerar så ställer sig normalt en handlare i försvars läge.

"Snälla, erkänn bara att ni ljög mig rakt upp i ansiktet. " Det citat 1guy visar bara vilken mogenhets nivå du ligger på, inte undra på att du får dumma svar av supporten när du kontaktar dem. Ta inte illa upp att du blir kallad 12 åring. Du själv som orsakat det, ingen annan.

Skrivet av AkUs:

Sluta hacka på komplett bara för att era GTX 480 blev pappers lanserade, så svårt att förstå?

Kan någon moderator låsa tråden, nVIDIA kören gråter bara för deras GTX inte kommer in när dom vill. Tycker inte komplett ska få stå till svars här för det inte finns kort att få tag på.

AkUs, sagt detta förut, men får väl säga det igen. Du är ett troll, även om du nu faktiskt inte är medveten om detta.
Vet inte varför jag lägger ner tid på att skriva till dig då jag vet att det är bortkastad tid, men gör det ändå.

Till att börja med.
Mailen jag skickade till dom innehåller inte otrevligheter av något slag, det var ett resultat av deras svar på mailen samt deras kundtjänst bemötande.
Jag hade (med goda anledningar) uppfattat det som att de ljög mig rakt upp i ansiktet, detta för att deras svar är luddiga och oklara.
Då detta kort skulle vara något jag använder mig av i arbetet så kostar det mig pengar att ha en leverans försenad med en månad, och eftersom komplett framställt det hela som om de faktiskt får in leveranser tidigare, men dessa går inte till mig (även om de nu hade lovat det) så är det såklart jag som kund blir förbannad.
Somliga kanske böjer sig framåt och drar ner byxorna när de möts av orättvisor ifrån företag, andra väljer att bemöta dessa.
Ifall ingen skulle ta en "fight" med företagen skulle de inte ens ha något kundsupport, det är tack vare folk som faktiskt bryr sig som de upplevelser du har haft med komplett har varit positiva.

Vad jag har lärt mig ifrån detta är ju att inte lita blint på komplett's svar vid bokning av produkter jag vet är åtråvärda, finns säkert ett par personer som finner tråden informativ och kommer ta en tänkare innan de beställare sådana produkter ifrån komplett, either way så är det alltid trevligt att ha alla kort på bordet innan man väljer den återförsäljare man ska handla av.

edit (tillägg)
Glömde poängtera ut det uppenbara för dig, även om din upplevelse av en kundtjänst är bra så måste inte alla andras upplevelse av samma kundtjänst vara det.
Ifall en kundtjänst är bra eller inte är inte fakta utan det är åsikt, och kommer skilja sig från person till person, du kan inte kasta ut saker som om det vore ren fakta och alla andra måste dela din åsikt.
/edit

Nu går vi vidare till andra delen av ditt inlägg.
Eftersom jag redan anser att du är ett s.k. troll håller jag mig kort, tvivlar på att du väljer att se någon logik i mitt argument hursomhelst.
Okej, så det du gör om vardagen är att sitta på ett forum klicka sig in på diverse forumstrådar för att hitta någon som skriver något positivt om Nvidia, det första du skall göra då är att gå till motanfall, intressant hobby.
Jag kan inte se hur mina inköp kan drabba ditt liv negativt, och det finns verkligen INGET för dig att tjäna på att klaga på vilka varor JAG väljer att köpa för MINA (inte dina) pengar.
Förklara gärna varför jag är en nvidia fanboy.

Det finns 0 trådar jag skrivit i där jag försökt starta ett flamewar med personer som köper sin gpu från ATI, jag har inget emot att somliga gör detta, och tycker ATI gör bra kort.

Däremot så är de flesta inlägg du gör på detta forum skrivna på ett provocerande sätt, där du skriker "fanboy" och på andra sätt försöker provocera fram svar ifrån berörda.

Ironin i det hela är att du inte bara ska kalla alla som köper produkter från Nvidia fanboy (låter kanske lite som du har en mindre romans med ATI på gång...) utan du är också en Mac användare.
Inte för att generalisera, men stereotypen av en mac användare är ju just en fanboy, någon som köper en produkt som kostar mer än vad den egentligen är värd och sedan slåss tappert för denna produkt.

Du har något emot mig för jag köper ett dyrt kort ifrån Nvidia, men du vill inte själv inse att ett köp av en Mac innebär även det mindre prestanda per spenderad krona.

Att visa känslor när en kundtjänst behandlar mig fel gör mig inte till en tolvåring, det gör mig inte heller omogen, om det är så du uppfattar mig kanske du ska ta en blick in i spegeln

Skrivet av Broder Truck:

+1 på det här inlägget. Trådskaparen var bland det mest bortskämda och gnälligaste jag varit med om. Skulle Komplett, hemska tanke, mista denna kund tror jag inte de står och gråter blod. Det Komplett gör är att de litar på sina leverantörer, vilka har stora bekymmer att skeppa ut de nya Fermi-korten. Distributörerna ser att de har kort på gång, meddelar Komplett om detta som uppdaterar lagerstatus/ingång efter det, men tji - leverantörerna hade visst ändå inte fått in några kort.

Ska du, TS, gnälla över detta och säga att "de ljuger dig rätt upp i ansiktet" så tycker jag att du förtjänar just det. Nu har dock inte Komplett gjort detta, då de inte kan göra annat än vidarebefordra vad leverantörerna säger. Läget är som det är, ska man tvunget ha CUDA får du väl kolla med något ställe som faktiskt ha det i lager, eventuellt hänga i något äldre CUDA-kort i burken fram tills dess att det iallafall finns kort på marknaden. Blir sjukt trött på allt gnäll och whinande i detta forum -.-'

Läs överstående svar samt resten av tråden.
Om du fortfarande är förvirrad kan jag göra situationen lite klarare för dig;
Pga bristfällig kommunikation fick komplett det att framstå som om de har ljugit för mig, även om detta inte visade sig vara fallet.

Komplett är fortfarande en direkt anledning till minskade intäkter för mig under iaf en halvmånads tid framöver och det är såklart jag är uppretad.

Finns ingen anledning att låsa tråden då den inte bryter emot någon regel och de enda personer som försöker få denna tråd att spåra ur är du samt AkUs, jag har inte på något sätt försökt provocera andra medlemmar på sidan.

Ifall distributörerna inte levererar sina kort till komplett är fullkomligt irrelevant i denna tråd, den handlade om att komplett fått det att framstå som om de får in en leverans 1maj, men inte tänkte skicka ett av dessa kort till mig, vilket skulle ha varit helt fel och oacceptabelt agerande ifrån deras sida.

Om du vill ta del av informationen i tråden eller inte är helt upp till dig, ifall tråden inte faller i smaken behöver du varken svara på den eller be någon att låsa den, du är inte mer än ett knapptryck ifrån att kunna lämna tråden.

Min åsikt om hela situationen (då den ändras med komplett's senaste inlägg) är fortfarande att komplett gjort fel, även om detta fel blivit mycket mindre än vad jag ursprungligen trodde det handlade om.
Pga bristfällig information så framstod det som komplett hade ljugit för mig, visade ju sig som sagt nu att detta inte var fallet.
Tycker deras support har bristfälliga kunskaper i att förmedla lättförstådd information och även om jag säkert kommer använda mig av komplett i framtiden undviker jag det vid varor de inte redan har ett stort antal av i lager.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Använd inte ordet troll, det betyder inget mera än att du inte har något o säga utan måste fylla ut. Någon form av nedvärdering utan direkta anledningar.

Du kan ha varit hur snäll som helst emot komplett support. Du har endå betett dig som en 12 åring här....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd utagerad/urspårad. Skulle alla skapa en ny tråd varje gång en leverans blir försenad skulle vi inte ha något annat i forumet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015