Permalänk
Tangentbordskonnässör

Green H2O Raven 2

Jahaja, mitt andra datorgalleri.
Valde detta chassi för att få plats med en 3x120mm radiator inne i datorn, det blev en del problem och jag körde från början utan de tre 180mm fläktar som satt i botten och hade istället 3st 120mm fläktar på radiatorn.

Nu lyckades jag efter mycket om och men få plats med bottenfläktarna samt 2st 120mm fläktar uppe på radiatorn.

Så detta system kyls alltså av 3st 180mm fläktar i botten, 2st 120mm fläktar i push'n pull med 180mm fläktarna, och för att få ut luft ur chassit så sitter det en 120mm fläkt i taket.

Systemspec:
Processor: Intel i7 920 @4.1Ghz
Minnen: Kingston HyperX 6GB @ 1560Mhz
GFX: 2st Nvidia GTX 280 @ 768/1537/2520Mhz
Systemdisk: Intel x25 80GB
Lagring: 2st WD 750GB

Kylning CPU: EK Supreme
Kylning GPU: EK VGA Block
Kylning vatten: Thermochill PA120.3

CPU temp vid full load: 65C
GPU temp vid full load: 45C

Green H2O Raven 2

Permalänk

Riktigt snyggt

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Asheileon:

Riktigt snyggt

Man tackar!

Skulle det vara så att ngn är intresserad av byggbilder så kan ja lägga upp det med, men dessa bilder är tagna med en sketen iphone kamera så det är inget ögongodis direkt.

Permalänk
Avstängd

hur tjocka slangar har du? annars skit snyggt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Esseboy:

hur tjocka slangar har du? annars skit snyggt

10mm innerdiameter, ytterdiametern har jag faktiskt inte koll på.

Och tack tack

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! det är nästan lite läskigt med dom gröna slangarna och det vita ljuset

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Vad har du för tank? Funderar också på hur bra det är att ha den horisontellt, fast det kanske går bra om utsuget är under in?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av HoBb3:

Grymt snyggt! det är nästan lite läskigt med dom gröna slangarna och det vita ljuset

Hehe, det var det som var tanken med genomskinlig slang, grön färg på vattnet och vit belysning, slangen "blänker" lite speciellt då.

Skrivet av Sjobban112:

Vad har du för tank? Funderar också på hur bra det är att ha den horisontellt, fast det kanske går bra om utsuget är under in?

Jag har en sån här:

EK-Multioption RES 100 rev.2 heter den och det fungerar utmärkt att ha den liggandes, lite jobbigt att fylla systemet med vatten bara då man lär ha tanken fyllt till toppen i princip.

Permalänk
Medlem

Nice nice, nått känns bekant haha

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Skrivet av huttala:

EK-Multioption RES 100 rev.2 heter den och det fungerar utmärkt att ha den liggandes, lite jobbigt att fylla systemet med vatten bara då man lär ha tanken fyllt till toppen i princip.

Låter ju super. Funderar nämligen på att ha tanken liggande själv också, men var lite osäker på hur det skulle påverka.

Snyggt galleri för övrigt. Gillar den gröna färgen skarpt!

Permalänk
Medlem

Helgrymmt, men varför fläkt til att kyla ram stickorna ? Har du haft problem med överhettade minnen ? Det brukar inte vara nödvändigt med extra kylning på dom stickor du har, därför har dom ju inte extrakylande design ens, så om du har problem med det ska du lämna dom in och få nya, det är livstidsgaranti på dom stickorna

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Gipsyboy:

Helgrymmt, men varför fläkt til att kyla ram stickorna ? Har du haft problem med överhettade minnen ? Det brukar inte vara nödvändigt med extra kylning på dom stickor du har, därför har dom ju inte extrakylande design ens, så om du har problem med det ska du lämna dom in och få nya, det är livstidsgaranti på dom stickorna

ramstickorna bryr jag mig inte om, det e mosfetsen och norbryggan som behöver lite lite luftflöde för att inte bli stekhett.

Men tror jag löste det när jag satte dit 2 120mm fläktar ovanför radiatorn också.

Permalänk
Medlem

Toknice vill jag påstå!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Bra jobbat!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort är det där? Ser ut som ett Asus P6T men jag är inte säker...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Isty:

Toknice vill jag påstå!

Skrivet av mini-ryttge:

Bra jobbat!

Tackar!

Skrivet av Voultner:

Vilket moderkort är det där? Ser ut som ett Asus P6T men jag är inte säker...

Det är ett Asus P6T Deluxe v2, glömde lägga in detta i specen.. Har gjort det nu!

Permalänk

äntligen kom dedär jäkla galleriet
fint som snus blev de, nu fattas de bara vatten på moderkortet
bra jobbat (Y)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av nollad:

äntligen kom dedär jäkla galleriet
fint som snus blev de, nu fattas de bara vatten på moderkortet
bra jobbat (Y)

Den som väntar på något gott....

Ptja, mobokylning har jag inte ens tänkt på.. kanske blir lite sånt i samma veva som jag inhandlar en single 120mm radiator till taket.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen färgen på vattnet kombinerat med det vita ljuset, Blev skit snyggt

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Skrivet av huttala:

Den som väntar på något gott....

Ptja, mobokylning har jag inte ens tänkt på.. kanske blir lite sånt i samma veva som jag inhandlar en single 120mm radiator till taket.

Najs du vill inte köpa min radiator?
behöver ju den inte och du vet ju vilken det är haha..
skicka PM isåfall.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av nollad:

Najs du vill inte köpa min radiator?
behöver ju den inte och du vet ju vilken det är haha..
skicka PM isåfall.

Sålde den för att den inte passade i chassit ju... doh!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Permalänk

Stiligt värre.

Permalänk

Ganska stiligt men du kunde jobbat lite hårdare på kabeldragningen? Borde gå o lösa pci-e ström på annat vis?

Annars är det snyggt jobbat med vattenkylning i de lilla chassit

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Gladeern:

Grymt snyggt!

Skrivet av Rymdvanilj:

Stiligt värre.

Skrivet av darkenss:

Riktigt snyggt.

Tackar!

Skrivet av Core2Quad:

Ganska stiligt men du kunde jobbat lite hårdare på kabeldragningen? Borde gå o lösa pci-e ström på annat vis?

Annars är det snyggt jobbat med vattenkylning i de lilla chassit

Ptja, man kan ju dra kablaget på annat sätt men då måste man dra via bakplåten över radiatorn och vrida kablarna 180 grader för att de ska passa på grafikkorten, och denna lösning är ytterst ful estetiskt och föstör luftflödet upp till grafikkorten, så detta är den ända lösningen som fungerar.

Sedan blockerar kablaget inte luftflödet överhuvudtaget och kablarna syns inte när jag satt på sidoluckan.

Permalänk
Medlem

Galet läckert, fan bland det läckraste/mest stilrena jag sett!
Keep up the good work!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

Antagligen det finaste jag sett på swec 5p!:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Slangklämmorna och att ressen hänger i ett buntband ser inte så bra ut.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av antilus:

Galet läckert, fan bland det läckraste/mest stilrena jag sett!
Keep up the good work!

Skrivet av Sewerin:

Antagligen det finaste jag sett på swec 5p!:)

Tack så mycket!

Skrivet av scienta:

Slangklämmorna och att ressen hänger i ett buntband ser inte så bra ut.

Det där var minst sagt rakt på sak.. Vad tycker du jag ska fästa reservoaren med istället för buntband? Fästen som är gjorda för reservoarer är stora, fula och otympliga i min mening, buntbandet syns knappt alls, och om du refererar till första bilden i galleriet så hänger ressen löst för att jag höll på att fylla och lufta systemet.

Sedan undrar jag även vad jag ska ha för slangklämmor istället för de som sitter då jag köpte dem enbart för att de har exakt samma färg som nipplarna, kan inte tänka mig något annat som passar in bättre.

Kritik uppskattas dock! Men vill gärna veta vad det är som ska förbättras, hur det ska förbättras och varför det ska förbättras.