Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spara utan minneskort på Gamecube

Permalänk
Medlem

Spara utan minneskort på Gamecube

Halloj alla!

Jag lånade en Gamecube av min kusin så jag skall kunna spela Resident Evil 4, Code Veronica X oxh Zero.
Problemet är bara att han inte hittade sitt minnes kort och jag skulle verkligen inte vilja vänta en vecka och sedan punga ut med 8€ från Amazon till något som jag egentligen inte har någon större nytta av!

Jag är egentligen säker på att detta inte går man går det att spara spelet på nått annat sätt än med ett Gamecube minneskort eller måste jag låta maskinen stå på dag och natt tills jag är igenom spelen?

Tackar för svar på en små idiotisk fråga!
Elmoth

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Stå på dag och natt. Krävs ett minneskort för att spara.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast

Du får även se till att inte dö under tiden, då får du starta om ifrån början igen. Att låta konsollen stå på och lira igenom dom i ett sträck är nog inte att föredra.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tror nog konsolen klarar av att stå på. Resident Evil 4 så kan man ju ta continue efert man dör så det är inga problem... skall börja med att köra igenom det nu!
Nog måste ju konsolen kunna stå på, min dator har ju stått på non stop mer eller mindre i 3år!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elmoth:

Tror nog konsolen klarar av att stå på. Resident Evil 4 så kan man ju ta continue efert man dör så det är inga problem... skall börja med att köra igenom det nu!
Nog måste ju konsolen kunna stå på, min dator har ju stått på non stop mer eller mindre i 3år!

Sålänge den inte blir för varm så kan den nog stå på hela tiden.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Problemet är ju bara hur man vet att den är för varm...
Konsolen står mitt på golvet så den har mycket luft runt sig så jag tror nog att den skall klara sig... går den sönder måste jag ju köpa en begagnad åt honom!

EDIT: Det fixade sig, har en annan kompis som hade en Gamecube så jag fick låna ett minne av honom!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Herregud, Gamecube är verkligen sista konsollen att oroa sig om värmeutveckling på. Ett gamecube klarar så otroligt mycket misshandel på alla sätt och vis jämfört med de andra två från samma generation. Att bara stå på och göra det den ska i några dagar i sträck ska inte vara några problem alls, ens under mindre bra ventilationssituationer (men det betyder ju inte att man ska ha en trasa runt ventilationshålen heller! =D).

Permalänk

Som ovan nämnt, gamecube tål otroligt mycket!
En bättre värmeutvecklad konsol får man ju leta efter.
Jag minns när Super Smash Bros Melee var nytt, hade på mitt gamecube nonstop då, dator nörderiet var igång på fullt allvar redan på den tiden ^^ . Hade igång SSBM och kupan eftersom jag ville få tillgång till allt bonusmaterial som gick & få tag i det spelet .

Man behövde nämligen ha igång spelet i flera timmar för att man skulle kunna klara ut det till 100%. Så jag hade konsollen igång i någon vecka eller så.

Visa signatur

Apple Mac Mini