Permalänk
OC-guru

Överklockningshelg med ASUS

Tillsammans med ASUS Nordic anordnade jag och Marcus (Kinc) en överklockningshelg där vi bjöd in sex personer från hela Sverige för att prova på det senaste från ASUS och Intel. Vi tillhandahöll förutom hårdvara även 400 liter flytande kväve för att pressa dem till det yttersta, resten var upp till dem själva.

Deltagarna bestod av:

Mean Machine
ME4ME
Gbglassen
Exs
Calathea
Evil_ananas

Bilder på deltagare och lokal:

ME4ME och Mean Machine är nöjda med hårdvaran

Exs och gbglassen blundar och hoppas det går igenom denna gången

Calathea och Evil_ananas provar OC Panel

Förhoppningsvis tittar de in snart och slänger upp sina egna bilder och resultat.

Här finns även en video på när ME4ME och Mean Machine kör 3DMark03 med GTX 480:

Permalänk

Stort tack till Elmor, Kinc och asus såklart!

Kan slänga upp lite resultat jag och Marcus fick fram.

Ingen vettig klock på grafikkortet men vi fick inte spänningarna att bita... Vi skulle helt klart lagt mer tid på varje resultat men vi ville köra igenom så mycket som möjligt istället. Inte helt optimalt men det är inte lätt när man helt plötsligt får tillgång till stora mängder hårdvara.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas fler bilder tycker upp!

400 liter, hur mkt kostar det egentligen?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Trevligt, hoppas fler bilder tycker upp!

400 liter, hur mkt kostar det egentligen?

Runt 75kr litern för oss dödliga tror jag.

Vill se fler bilder! Riktigt fina resultat ni lyckats med, om man jobbar på kanske man nån gång får samma chans som ni fick nu

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
OC-guru
Skrivet av REALIN:

Trevligt, hoppas fler bilder tycker upp!

400 liter, hur mkt kostar det egentligen?

Runt 10kr exkl moms per liter om man pratar med AGA. Kör man på listpriset blir det omkring 25-30kr per liter.

Skrivet av Sennebring:

Runt 75kr litern för oss dödliga tror jag.

Vill se fler bilder! Riktigt fina resultat ni lyckats med, om man jobbar på kanske man nån gång får samma chans som ni fick nu

Syns man så finnas man brukar det heta Förhoppningsvis kan vi anordna fler event.

Permalänk
Skrivet av elmor:

Runt 10kr exkl moms per liter om man pratar med AGA. Kör man på listpriset blir det omkring 25-30kr per liter.

Syns man så finnas man brukar det heta Förhoppningsvis kan vi anordna fler event.

Det var då mycket billigare än vad jag hört vad andra på forumet fått för pris från sina AGA försäljare.

Precis, Får se till att börja använda min pott

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jasså så flytande kväve var inte så dyrt som jag trodde.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmor:

Runt 10kr exkl moms per liter om man pratar med AGA. Kör man på listpriset blir det omkring 25-30kr per liter.

Syns man så finnas man brukar det heta Förhoppningsvis kan vi anordna fler event.

Är det inte en viss mängdrabatt då också?

Kul grej det där! Håvades några poäng in till laget?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Riktigt bra initiativ, fortsätt så!

Permalänk
OC-guru

Lade till en video från när Henry och Jonas körde 3DMark03.

Permalänk

Jag ser iaf inte Jons länk (kan vara FF som ogillar något) så jag tänkte att jag lägger in den igen.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Bästa avslutet på klippet
"Jag krascha"

Roligt att se sånt här fortsätt med det!

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Skrivet av NoXxen:

Bästa avslutet på klippet
"Jag krascha"

Roligt att se sånt här fortsätt med det!

Nää

"Ja hämta fan kväve precis" var ju så klockren;)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk

"kolla han sprang in i dörren igen, fyfan vilken enformig jävle" Fan va förvånad man skulle bli om han öppnade dörren ist xD

Mer film åt sweclockers!

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Är det inte konkurenten MSI`s mjukvara afterburner jag ser är installerad på dessa mikrosuperdatorerna från ASUS *lol* ja vi vet alla att den är bra så det är inget att skämmas för

Permalänk
Entusiast

Jävligt roligt event Här kommer fler bilder, men först min å ananas runda med 4 st 5870 i vantage

Next up är att köpa en i7 rigg och lära mig ta ut de där sista MHz:en

Permalänk
Medlem

50590p i Vantage

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

50590p i Vantage

Vad säger du då om detta? k|ngp|n's 65243 marks 3DMark Vantage - Performance run with 4x GeForce GTX 480 @ 1133/1250MHz

:D:D:D

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Calathea fan vad du liknar en som heter Johan