Problem med "hoppande" bild, två skärmar

Permalänk
Medlem

Problem med "hoppande" bild, två skärmar

Hej,

Kör mitt HD5870 med två stycken skärmar. Kört en 20" Samsung som 1 och en liten 15tum skitskärm som 2. Problemet jag då har haft, är att bilden på skärm 2 "hoppar" när jag gör något på skärm 1. När jag scrollar på en sida, eller öppnar ny mapp hoppar den med små streck. Sen kan det vara grönt i när jag inte gör något, men såfort jag gör något så hoppar den till igen. Detta har jag levt med, då hoppande är på min sekundära skärm.

Igår fick jag min nya BenQ, som jag kopplade in som skärm1. Min samsung blev då skärm 2 istället.
Problemet är att nu hoppar bilden på min nya skärm, där jag har skrivbordet. Min sekundära skärm är alltid 100% stabil utan hopp.

Jag har provat att byta utgångar på kortet (båda körs som dvi), jag har gjort smasungen som huvudskärm osv, men problemet kvarstår. Min Benq är alltid den som hoppar. Jag provade att göra en profil i CCC så att min 2d clock är 600/1000 istället, och det funkade en stund. Sen började skärmen hoppa igen.

Jag provade då att koppla in min 15" igen som sekundär, och då hoppade den istället för min Benq, vilket är bra. Efter några timmar så började dock min Benq hoppa istället, så problemet kom tillbaka.

Jag vill ju givetvis köra med min Benq + samsung, men det verkar inte vara möjligt. Någon som har några tips på vad jag kan göra? Är otroligt irriterande med allt hoppande, och att köra högre 2D clocks verkar inte lösa mitt problem.

Otroligt tacksam för svar!

// Jakob

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Kan passa på att flika in en lösning, såhär 1,5år senare. Flashade om mitt XFX kort med ASUS bios och alla problem försvann!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |