köpa xbox 360 slim istället för ps3

Permalänk
Medlem

köpa xbox 360 slim istället för ps3

mitt kära ps3 har fått ylod och jag ska köpa ny spelkonsol (då jag inte kan leva med mitt gamla ps2 resten av livet) jag har varit lojal mot playstation hela mitt liv men pga. min begränsade ekonomi så vet jag inte om jag har råd med ett ps3=(

jag funderar på att köpa ett xbox 360 slim som är billigare, sen tänkte jag byta in mina ps3 spel mot xbox spel på t.ex gamestop.

är det värt det eller kommer jag sakna mitt playstation alldeles för mycket vad tycker ni? jag är även lite rädd för att köpa ett xbox pga dess alla systemfel, hur är det med slim har den också samma systemfel (red ring of death) som sina föregångare eller har microsoft tagit sig i kragen och fixat det?

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla upp tillbehörskostnad, Xbox Live-kostnad osv också innan du bestämmer dig för vad som är billigast. Du har ju ett gäng tillbehör till din PS3 redan, men köper du Xbox kommer du säkert vilja köpa till saker, vilket oftast inte är så billigt.

Du har ju också redan PS3-spel att spela, så det känns märkligt att byta konsol av ekonomiska skäl. Byt in de spel du inte spelar mot ett nytt PS3-spel i stället.

360slim har inte en "red ring of death", utan en "blue ring of death" har jag hört. Om problemen inte fixats på originalboxen så vet jag inte om det är fixat på den nya varianten. Eventuellt borde det uppträda mer sällan då den nya går svalare, men det går inte att säga innan modellen funnits ute ett längre tag.

Sammanfattning: utan att göra någon värdering i PS3 vs Xbox360 allmänt så räknar du nog underligt om du byter konsol av ekonomiska skäl. Du verkar också vara nöjd med Sony och spelutbudet på deras konsoler tidigare, och vad är en konsol om inte dess spel?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har nyss sålt mitt PS3 till fördel för ett 360 slim och jag är nöjd än så länge.

Hade haft två st 360 tidigare men sålt på grund av att den inte hade inbyggd wifi och att det lät nåt så grönjävligt. Detta är nu åtgärdat och om man lägger in spelen på hdd så är den ungefär som PS3 vad det gäller ljudvolym om inte snäppet tystare.
Jag köpte mitt slim med Forza 3 och Halo odst till för 2490:- på Dustinhome vilket jag tyckte var ett riktigt bra pris.
Nåt som också känns bra är att det är ca 1000ggr skönare kontroller till 360, PS3ans kontroller får jag ont i fingrarna av...detta är väl dock säkerligen en smaksak.
Sen så upplever jag även xbox som enklare att få till så man kan streama från datorn, specielt då jag har media edition på min dator.

Om du sedan kikar lite på Kinect på Youtube så blir man ju alldeles kallsvettig av glädje och förväntan. Att kunna styra boxen med handrörelser och röst är för den lilla teknikbögen i mig en väldigt våt dröm som snart kommer gå i uppfyllelse.

Spelen är oftast billigare till xbox och det är samma sak med kontrollerna. Nackdelen är förstås att du inte kommer ha någon Blu ray spelare inbyggd men personligen använde jag inte den enda gång iaf när jag hade min PS3a.

Hade däremot PS3 sett ut som den gjorde från början så hade jag nog hellre haft den enbart för den toksnygga designen.

Sen så är utbudet på rattar extremt dåligt till 360 så är du en bilspelsfantast så kanske det inte är det bästa alternativet just nu.

Båda konsollerna är bra men jag kan säga att PS3 hade inget som jag saknar i xboxen, det är väl kanske de skönare kontrollerna som för mig gör att xboxet vinner.

En sista grej bara, om det nu fortfarande skulle vara problem med hårdvaran vilket det inte ska vara så får man ju en ny på garantin.

Peace

Permalänk
Medlem

När du väll byt, kommer du aldrig titta tillbaka

Permalänk
Medlem

Oj titta, en "xbox vs ps3"-tråd
Så originellt

Välj efter de exklusiva titlarna

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Det finns väl åtminstone ett par andra faktorer man kan väga in än titlarna, sen om de inte är viktiga för just dig så behöver det ju inte vara så för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brax:

Det finns väl åtminstone ett par andra faktorer man kan väga in än titlarna, sen om de inte är viktiga för just dig så behöver det ju inte vara så för alla.

Inte heller påstått det

Men bland alla andra flertal liknande trådar så lär det säkert finnas en som delar åsikt med trådskaparen

Visa signatur

breathe, smile and be happy