Behöver akut hjälp med Telia Mobilt bredband!

Permalänk
Medlem

Behöver akut hjälp med Telia Mobilt bredband!

Hej på er!
Det är så att jag som vissa av er redan vet, har köpt en ny dator; acer-aspire-5745g. Jag fick hem den idag, och efter att ha kopierat ner fabriksinställningarna till DVD så kände jag att det är dags att ta steget ut på Internet.

Nåväl.

Jag har för tillfället endast tillgång till Telia Mobilt Bredband, vilket fungerar utmärkt på den dator jag använder nu.

Däremot, så fungerar det inte som det ska på min nya Acer.

Jag sätter in USB-modemet, drivrutinerna installeras och installationen slutförs korrekt, dessutom så lyckas programmet starta utan problem. När programmet är igång, så står det att fler drivrutiner skall installeras.

Det fungerar, förutom för 3 drivrutiner som alltså inte lyckas bli installerade. Det står att "Drivrutiner saknas eller kunde inte hittas".

Den dator jag använder nu är en Vista, och min nya är Windows 7, men det borde ju inte ha någon betydelse?

På min Vista pluggar jag bara in USB-modemet, skriver min kod och sedan ansluter jag utan problem.

På min Acer kan jag inte ansluta huvudtaget, jag antar därför att problemet sitter i att några drivrutiner inte kunde installeras.

Jag uppskattar verkligen hjälp, vill verkligen pröva min nya dator på nätet, och har endast tillgång till mobilt bredband för tillfället.

Telias support är stängd i skrivande stund så jag prövar lyckan här!

Tacksam för hjälp!

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Inaktivera UAC och se till att du är admin. Starta om datorn och installera på nytt. När det väl funkar kan du aktivera UAC och sänka din behörighet.
Kolla på telias hemsida om det finns uppdaterade drivare för din 3G-sticka.

Permalänk
Medlem

Okej!
Så det hänger alltså på säkerhetssystemet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid uppdatera mina modem då dom brukar innehålla antik mjukvara vid leverans, dock tre och inte telia. Mitt senaste e182e körde gammal firmware & mobile partner som inte använts på läääänge, speciellt inte av tre. Hade problem med installering och start av modem, men efter uppdatering gick det mycket smidigare...