Permalänk
Medlem

Byta mobil bredband?

Nu har jag börjat fundera på byta mobilt bredband eftersom Felia (Telia) inte uppfyller mina krav, enda positiva med Telia att det var bra hastighet men dock så har dom en gräns.

Har kollat på Tele2 och Telenor eftersom dom inte har någon gräns på 5/10GB månad vad jag vet.
Det jag är ute efter är ingen gräns och hyfsad nerladdnings hastighet.

Så vad har ni förslag och erfarenhet från de olika bolag?

mvh

Permalänk
Medlem

I nästan alla fall handlar det om vart du bor och hur nära stationen du använder det. Jag körde Telenor temporärt i ungefär 4 månader och jag maxade alltid mitt på 7mbit och gick väldigt bra att spela onlinespel som inte var väldigt pingkrävande (läs; FPS).

Permalänk

Jag sitter själv med ett mobilt bredband (3) pga. att vi inte orkar med hemtelefoner.
Dom hade en gräns på 20gb (sedan så ströps det till 200kb/s), men nu har dom tagit bort den.
Eftersom telenor har exakt samma paket som dom utan gräns så var dom nästan tvungna.

Så, 3 eller Telenor.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

okej låter som telenor fungerar rätt hyfsat bra då och så spelar det ingen roll om det går att spela online eller inte, eftersom jag vet vilka fina svarstider man får

Tele2 då? är det bara ren skit eller?

Permalänk

Jag har bara testat 3 och Comviq (aldrig mer.)
Med 3 spelar jag CSS och har ungefär 150+ Ping. Det klarar man sig med oftast.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Jämnför priser mellan Bredbandsbolaget och telenor då dom kör över samma nät och se vem som kan ge bäst erbjudande.

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

mycket positivt om Telenor men Tele2 då?