Permalänk

Hur placera 4 minnesstickor i DDR3?

Tjena!

Jag skall köpa ett X58 moderkort snart och har redan minnen. 4x2Gb DDR3. Jag vet att man skall fylla på minnet i de färgade slottarna först. Men var skall den fjärde sitta? Spelar det ens någon roll?

mvh
/M

Permalänk
Medlem

Har för mig att du måste ha 3 eller 6 stickor så den fjärde kan du skicka till mig
Jag kan ha fel.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creedo:

Har för mig att du måste ha 3 eller 6 stickor så den fjärde kan du skicka till mig
Jag kan ha fel.

du har fel,, de är rekomenderat att ha 3 eller 6 stickor men du kan även köra med 1 sticka om du vill de.

3/6 stickor krävs dock för att tripple channel ska funka.

fyll en färg först och prova sen med den sista stickan i den andra färgen,, funkar de inte bra så är de ju bara att plocka ut den igen.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

du har fel,, de är rekomenderat att ha 3 eller 6 stickor men du kan även köra med 1 sticka om du vill de.

3/6 stickor krävs dock för att tripple channel ska funka.

fyll en färg först och prova sen med den sista stickan i den andra färgen,, funkar de inte bra så är de ju bara att plocka ut den igen.

Tri-chan är ändå att rekomendera. Förövrigt finns all info om hur dem ska sitta i manualen

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk

Ok, då köper jag två stickor till då Tack