Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Det var ingen större kostnad. Jag skulle nog chansat om jag vore du.
Misstänker att du kanske inte bör tvätta för nära med högtryckstvätt efteråt.

När vi ändå är inne på ämnet, har någon lackat fälgar med fälgfärg med gott resultat?
Jag har pga en skada fått två nya fälgar till vinterhjulen och har två risiga fälgar på andra sidan där lacken släppt på insidan och mellan ekrarna.
Funderar på om jag ska hitta en uppsättning bättre begagnade eller om det är värt att försöka slipa bort oxid och lös lack och sen lacka.

Är det vinterfälgar så hade jag nog kollat runt hos någon med pulverlack som skulle kunna lackera dom för en billig peng. De är det värt på vinterfälgar. Det är så usel lack på dagens fälgar för våra saltiga vägar på vintern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Det var ingen större kostnad. Jag skulle nog chansat om jag vore du.
Misstänker att du kanske inte bör tvätta för nära med högtryckstvätt efteråt.

När vi ändå är inne på ämnet, har någon lackat fälgar med fälgfärg med gott resultat?
Jag har pga en skada fått två nya fälgar till vinterhjulen och har två risiga fälgar på andra sidan där lacken släppt på insidan och mellan ekrarna.
Funderar på om jag ska hitta en uppsättning bättre begagnade eller om det är värt att försöka slipa bort oxid och lös lack och sen lacka.

Jag tänkte lacka om dem, hittade rätt lackstift hos bmw så ska slipa och sedan lägga kemisk metall för att fixa skadorna. Blir nog bättre så 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you