Permalänk

kompressor kylare, bara till att lägga ner blocket som sticker ner till -32c ungefär, det borde hjälpa.. behöver bara ha den på när du spelar=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

Du skall inte byta baksidan av akvariet till en stor plåt med kylflänsar. Om det inte är tillräcklig kyleffekt så kan du ju sätta fläktar på den. Tyvärr så blir det ju inte tyst längre.
Som svar på att en så stor volym olja blir jobbig att kyla. Det är inte oljan som genererar värmen det är komponenterna. Oljan fungerar som värmeledare och buffert. Ju mer olja desto långsamare förändring i temperatur kommer det att bli. Sedan måste man ju alltdid ha en avkylning eftersom komponenterna genererar värme.

Visa signatur

Q9550 || Asus P5KC || 4GB DDR3 || Intel X-25 80GB || Radeon HD4870 || Vattenkylt med passiv radiator.

Permalänk

Lana frågetecken

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

SSD diskar går ju att stoppa dit ner men de är ju dyra förstås..

Permalänk

Absolut cool!

en fundering: radiatorn du köpte - kommer den verkligen att räcka till utan fläktkylning? om oljan värmas upp ordentligt (såg inte om du skrev hur mycket), då kommer en liten radiatoryta inte räcker till tror jag.

och en fråga: hur gör man då att en icke sli mobo blir till sli ändå?

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Haha vad väger burken in på nudå? Inte helt flyttvänlig Dessutom får du nog bygga en plattform med handtag eller liknande om du ska flytta den, lyfter man den enbart på ett par punkter frestar väl det på betänkligt.

Som andra sagt, radiatorn känns lite underdimensionerad? När du ändå har en pjäs som denna så slå till på en begagnad bil-radiator eller liknande så håller den nog temperaturerna nere. Ha gärna kvar fläkten som sitter på dom och skaffa ett separat nätagg till den som du kan klicka på när du vill gejma ordentligt xD En sådan flyttar rätt bra med luft.

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

fett grymt mannen aldrig sett något liknande

Visa signatur

Corsair HX 1000W 80+ | ASUS P8PP67PRO | i7 2600k 4,5Ghz | Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz Dominator | HD695076970 BIOS | EK-Supreme vattenblock |

Permalänk
Medlem

detta är hittills det fränaste jag har sätt
hurfan går det ihop !? :S förstörs inte moderkortet och allt annat av det där !? :S

Permalänk

hahaha awesome!

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Blir nog svårt att sälja begagnat senare

Ja får ha den tills den går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Finns det inga djur som kan leva i olja? Skulle vara kul med lite fiskar o sånt XD

Önskar det fanns skulle vart häftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Imponerande bygge! Snyggt att ha allt i ett akvarium. Hur funkar olja som kylning då?

Du får 5P av mig förresten.

Får tacka ja det åtestår att se fick kylaren i veckan fårse om ja hinner med att fixa i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

Snyggt och ballt 5p min sambo blev impad och hon hatar elektronik

Haha nu vart jag generad

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hehe lite små fräckt.. skoj att flytta den datorn elelr om någon spräcker glaset Tranfo olja överallt är det sista man vill ha kan jag lova dig

Dock står ditt bord ojämt

Hahah jo det är sant får hoppas det håller ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerduvan666:

Tryck i lite karamellfärg där så får du en sjysst medelhavskänsla, eller sumpmark, blodbad eller vad man nu vill ha :S

Vid närmare eftertanke kanske det inte löser så bra i oljan

Hehe det kunde vara coolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

thats... is... just... AWESOME!!! riktigt nice

Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Lätt den snyggaste olje kylda dator jag sett grymt jobbat.

gissar att du använde samma sida som jag har länkad i min sign för sli på crossfire moderkort :)?

Ja det kasnke ja gjorde det är fan den bästa patchen som skapats haha:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cccm:

det är ju en stor mängd olja som ska kylas, du får nog dra till bilskroten o skaffa dig en billig radiator+pump där istället.
sätta allt i frysen eller utomhus nu när det börjar bli kallare är ju också ett alternativ.
oljan håller ju kondens etc borta

Ja synd att ja beställt alla redan:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiwel:

Jäklar! Riktigt cooolt detta! Önskar att jag vore händigare än vad jag är.. ser riktigt kul ut att prova på nya saker.. hade jag kunnat rösta hade du fått max poäng! Kul att se!

Det är bara att görat :Dhehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Too soon man

Det är bara att chansa hehe:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

kompressor kylare, bara till att lägga ner blocket som sticker ner till -32c ungefär, det borde hjälpa.. behöver bara ha den på när du spelar=)

Oj det hade ju varit ganska bra i detta läge ;:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielbrogren:

Du skall inte byta baksidan av akvariet till en stor plåt med kylflänsar. Om det inte är tillräcklig kyleffekt så kan du ju sätta fläktar på den. Tyvärr så blir det ju inte tyst längre.
Som svar på att en så stor volym olja blir jobbig att kyla. Det är inte oljan som genererar värmen det är komponenterna. Oljan fungerar som värmeledare och buffert. Ju mer olja desto långsamare förändring i temperatur kommer det att bli. Sedan måste man ju alltdid ha en avkylning eftersom komponenterna genererar värme.

Ja så sant det jag tänkte med denna kylare var att oljan värmdes upp AS sakta så tä'nkte att det skulle hinna med att pumpa runt oljan åå kyla den lagom:P fårse

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmesjoe:

Lana frågetecken

Haha jag är skapligt sugen på att få det färdigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScourgedCerberus:

SSD diskar går ju att stoppa dit ner men de är ju dyra förstås..

jag är skitsugen på sådana hade jag pengar så direkt slippa knorrandet lite:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Absolut cool!

en fundering: radiatorn du köpte - kommer den verkligen att räcka till utan fläktkylning? om oljan värmas upp ordentligt (såg inte om du skrev hur mycket), då kommer en liten radiatoryta inte räcker till tror jag.

och en fråga: hur gör man då att en icke sli mobo blir till sli ändå?

Jag hoppas iaf hehe en enkel patch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Haha vad väger burken in på nudå? Inte helt flyttvänlig Dessutom får du nog bygga en plattform med handtag eller liknande om du ska flytta den, lyfter man den enbart på ett par punkter frestar väl det på betänkligt.

Som andra sagt, radiatorn känns lite underdimensionerad? När du ändå har en pjäs som denna så slå till på en begagnad bil-radiator eller liknande så håller den nog temperaturerna nere. Ha gärna kvar fläkten som sitter på dom och skaffa ett separat nätagg till den som du kan klicka på när du vill gejma ordentligt xD En sådan flyttar rätt bra med luft.

ja jo men jag har redan besställt :/ känns värt att testa med dom grejjerna iaf när jag köpt dom
förhoppningsvis ska jag inte flytta på den men om ja ska så pumpar ja ur oljan i en hink bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av aamenvisst:

fett grymt mannen aldrig sett något liknande

Tackar tackar det var kul att så många uppskattade bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av JF85:

detta är hittills det fränaste jag har sätt
hurfan går det ihop !? :S förstörs inte moderkortet och allt annat av det där !? :S

Oh man tackar Nej han ja tror det smörjer ganska bra hehe