Hitta windows 7 produktnyckel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------
Då kan man nog misstänka att sam-filen är korrupt eller liknande, har aldrig sett detta förut
Har nåt svagt minne av att om msdnaa kontot är stängt så slutar nyckeln fungera, men är inte säker på det

Får exakt samma sak på min bärbara som också har windows 7 via MSDNAA. Jag har hört att nycklarna fungerar fortsättningsvis i alla fall.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Får exakt samma sak på min bärbara som också har windows 7 via MSDNAA. Jag har hört att nycklarna fungerar fortsättningsvis i alla fall.

-------------------
Okej, hm, ska se om jag får fatt på min inneboende som går på KTH, han använder dessa nycklar
Dock vet jag att han använder inte deras iso-filer för att bränna skivan utan en vanlig oem och jag får ut nycklarna från hans båda datorer utan problem:/

Här är information lite mer exakt och det stämmer att nycklarna inte går ut

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-AU/msdnfeedback/th...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med bbbb-bbb... då min nyckel är ifrån msdn, men använde mig utav LicenseCrawler och fungerade fint.

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med att exempelvis jellybeans visar bbbb-bbbb... som key. LicenseCrawler fungerade dock.

Permalänk
Medlem

Testa SIW 2011 (build 1029) - Home Edition (gratisversion)
http://www.gtopala.com/siw-download.php

Kan i alla fall se min Windows Product Key ( och Windows PID) samt några andra programs licensenycklar.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tror han har fått ordning på det, tråden är från 2010

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Testa SIW 2011 (build 1029) - Home Edition (gratisversion)
http://www.gtopala.com/siw-download.php

Kan i alla fall se min Windows Product Key ( och Windows PID) samt några andra programs licensenycklar.

Ja SIW är ett program/verktyg som jag har haft väldigt mycket nytta av! Blir lika förvånad varje gång att det funkar!! Det är nästan lite skrämmande så mycket info man får!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

På mitt windows 7 som är från msdn så blir nyckeln bbbb-bbb- osv. men på min kompis dator som är en prebuild acer så syns nyckeln. Mitt windows är professional och hans home premium

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Tror han har fått ordning på det, tråden är från 2010

Ja tråden är från 2010! Det är helt rätt! Men bumpfrågan som tog upp ämnet, är uptodate Så inget fel i det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har en fråga gällande produktnyckel:

Skrotade min Acer laptop, dumt nog sparade jag aldrig produktnyckeln som stod på den. Jag har kvar hårddisken ( med Windows 10 installerat) från den skrotade datorn och kan köra den med hjälp av en USB-adapter, dock ej boota.

Kan jag på något vis få fram produktnyckeln från denna hårddisk och Windowsinstallation?

Permalänk

Varför vill du ens ha nyckeln?

@jagarn11 Det är ingen ide att ta produktnyckeln från din gamla laptop eftersom att det är en oem nyckel och kan inte användas på andra datorer ändå.

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jagarn11:

Har en fråga gällande produktnyckel:

Skrotade min Acer laptop, dumt nog sparade jag aldrig produktnyckeln som stod på den. Jag har kvar hårddisken ( med Windows 10 installerat) från den skrotade datorn och kan köra den med hjälp av en USB-adapter, dock ej boota.

Kan jag på något vis få fram produktnyckeln från denna hårddisk och Windowsinstallation?

I princip alla som uppdaterat till win 10 har samma nycklar, TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99 for Windows 10 Home and VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T for Windows 10 Pro edition.
Nyckeln används inte till nått viktigt utan aktiveringen är knuten mot hårdvaran eller ditt Microsoftkonto.
Du hade en märkeslaptop och den winlicens som den hade tillhörde den datorn så den går inte att flytta utan att du bryter mot licensvillkoren och då blir det en piratlicens.
Du måste alltså skaffa en ny winlicens för att få använda den i en annan dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jagarn11:

Har en fråga gällande produktnyckel:

Skrotade min Acer laptop, dumt nog sparade jag aldrig produktnyckeln som stod på den. Jag har kvar hårddisken ( med Windows 10 installerat) från den skrotade datorn och kan köra den med hjälp av en USB-adapter, dock ej boota.

Kan jag på något vis få fram produktnyckeln från denna hårddisk och Windowsinstallation?

Den du har på disken är troligen värdelös, har du själv valt en OEM-nyckel vid ominstallation är den låst till moderkortet.
Är det en W10-uppgradering som var gratis förra året kan du se inlägget ovanför detta.

Skrivet av Hjärnsläpp:

Varför vill du ens ha nyckeln?

@jagarn11 Det är ingen ide att ta produktnyckeln från din gamla laptop eftersom att det är en oem nyckel och kan inte användas på andra datorer ändå.

OEM-nyckel kan användas på vilken dator somhelst bara den är oanvänd vid tillfället. Är det en OEM:SLP nyckel kan han skita i det.

Permalänk
Medlem

Okej!

Tack för era svar, jag får köpa en ny nyckel.

Permalänk

Bump.. Jag har en äkta windows 7 licens med skiva osv.. Så jag gjorde en ominstallation och skulle aktivera och insåg att koden inte finns på fodralet. Datorn är köpt på inet och det skötte installeringen. Tydligen hade dem satt dit windows nyckeln på utsidan av chassit(enligt dem) men den finns inte där. Nyckeln är ju knuten till moderkortet. Så vad är chanserna till att man kan få hjälp av Microsoft support för att på så sätt få hjälp och hitta nyckeln? Jag har ju för övrigt Produkt ID men det vet jag inte om det hjälper..

Permalänk
Skrivet av yeahyouknow:

Bump.. Jag har en äkta windows 7 licens med skiva osv.. Så jag gjorde en ominstallation och skulle aktivera och insåg att koden inte finns på fodralet. Datorn är köpt på inet och det skötte installeringen. Tydligen hade dem satt dit windows nyckeln på utsidan av chassit(enligt dem) men den finns inte där. Nyckeln är ju knuten till moderkortet. Så vad är chanserna till att man kan få hjälp av Microsoft support för att på så sätt få hjälp och hitta nyckeln? Jag har ju för övrigt Produkt ID men det vet jag inte om det hjälper..

har du kollat under chassit?

många tillverkare sätter den där för den sitter relativt skyddad där plus att den inte syns.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness: Japp finns inget där. Endast en liten lapp med alla saker som jag hade beställt. Får väl ringa microsoft imorgon och se i fall det kan lösa problemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------------
Använd nirsoft produkeyviewer
Minns inte hur det var med msdnaa konton, har för mig att nycklarna stängs av ifall man slutar studera, någon som vet hur det är med den saken?

Använt Windows 7 kod från Msdna i över 3 år, studerar inte längre och det fungerar fortfarande.
(Men använder även Windows 10 koder som inte blivit borttagna)

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk

Nu när jag tittar närmare på det här så har jag inte gjort en ren installation av windows. Eftersom jag hade skadade filer och ville fixa det så kunde man göra en windows 7 repair genom göra en enkel ominstallation. Problemet verkar uppstå när jag ska aktivera, jag har sökt med tre olika program och alla dessa har hittat samma produkt nyckel, men windows 7 vill inte aktivera sig. Meddelandet som dyker upp är: "Produktnyckeln du har angett verkar vara en standardnyckel och kan inte användas för aktivering".