Permalänk
Medlem

I5 760 temp med h70 samt OC fråga

Hej!

Har letat en halvtimme i forumet och inte hittat svaret på detta så antingen är jag dum eller blind, iaf, har nyligen satt på en H70 med PnP utåt från chassit med originalfläktarna, bortsett från ljudet så verkar cpun idla kring 23 grader (rumstemp är runt 20) och i load går den upp till ~69 grader med 1.4v. Det jag undrar är, vad får ni som har h70 för temps på eran i5-760, och vad har ni för volt+OC när ni får dessa temps? Samt hur hög volt bör man inte överskrida för vardagsbruk med i5-760?

MvH

Permalänk
Keeper of the Bamse

69 grader med en spänning på 1,4 volt låter inte så mycket egentligen. Sen ser jag att du har en H70. Sen ser jag att du matar 1,4 volt till din processor. Går den i 4.3ghz eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

69 grader med en spänning på 1,4 volt låter inte så mycket egentligen. Sen ser jag att du har en H70. Sen ser jag att du matar 1,4 volt till din processor. Går den i 4.3ghz eller?

4.3ghz stämmer bra på den volten, 1,41 volt vill jag minnas att det var till och med, var dock en väldigt temporär klock, lite orolig för att den volten är skadlig för processorn. Men det verkar vara en normal temp också? Kommer knappast köra 24/7 på det, men vill se hur långt jag kan få ner superpi bl.a.