Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ska modda ett CM Storm Scout

Har aldrig moddat nånting innan, bara så att ni vet.

Hade tänkt att använda mig utav den här Cooler Master Forum • View topic - CM Storm "Scout" Window Case Mod Modden som inpirationskälla, det med det röda plexiglaset. Skiter nog i att modda fläktplatsen där fram så länge, och håller mig bara till plexiglaset och fläktplats där. Jag vill inte ha samma fläktgaller, utan kör nog ett billigare, typ Custom 120mm Fan Grills den som heter "black star grill" där. Ska jag köpa en Pop Rivet Guns och använda pop nitar för att på plexiglaset på plats? I så fall, hur många nitar ska jag köpa? Eller ska jag bara använda mig utav vanlig skruv? Jag skiter nog i den där metallgrejen på plexiglaset och kör bara med fläktgallret på plexiglaset. Hur tror ni att det röda 12"x12" (ca. 30x30) Clear & Colored Computer Case Windows funkar? Räcker det?

Några åsikter?

Tack på förhand

EDIT: Plexiglaset är 0,3 cm tjockt, räcker det?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Proffsmoddare

Mitt tips är att använda skruv istället då det är stor risk att plexit spricker när man använder nitar (dessutom är det snyggare enligt mig). 3mm duger gott om det inte är större ytor, men personligen brukar jag köra med 5mm bara för att det känns lite stabilare.

Det känns lite onödigt att köpa plexi från staterna då frakten blir dyr och det senare kan tillkomma tull och moms på dina varor. Det finns företag inom EU som säljer plexi, t.ex. PLEXIGLAS® Online-Shop.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Plexit KOMMER spricka om du använder nitar så det är inte ens att tänka på enligt min erfarenhet.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Personligen så använder jag så kallad emblemtejp. Dubbelhäftande tejp mao.
Kan rekommendera det.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Men snyggt rött genomskinligt glas, typ som han som gjorde CM storm scout modden använde sig utav, vart kan man köpa det? Hittade inte på PLEXIGLAS® Online-Shop men jag kanske bara var dålig?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Frakten kändes lite dyr där enligt mig, men det är ju plexiglas så.
Annars finns det akrylplast på Chilled PC Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding Frakten därifrån är helt okej tycker jag. Inte värst dyrt.