Nyhet: Silverstone FT03 @ Computex 2010

Permalänk
Medlem

Nyhet: Silverstone FT03 @ Computex 2010

Sökte lite snabbt på Sweclockers och hittade ingen nyhet eller diskussionstråd så jag ville bara passa på att slänga upp det här chassit med en väldigt annorlunda och intressant design:
YouTube - Silverstone Technology Fortress FT03 @ Computex 2010

Edit:
Lite bilder här tex:
SemiAccurate :: SilverStone shows off its new FT03 Fortress case

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Kul med nytänkande... men njeee gillade den inte alls. FT02 därimot är ju awesome!

Permalänk
Medlem

Så jävla ballt! Ge mig!

Permalänk

Utrymmeseffektiv var den ju , men precis som folk på youtube så tycker jag att de ser ut som en soppkorg

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk

Hoppas den kommer i en mörkare färg, såg lite väl... ja, kan inte säga vad

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

undrar hur många tuggummin som kommer ligga på toppen på den där efter ett antal besök av polare, hehå

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Intressant chassi!
Säger han verkligen "sladd" i slutet och pekar på en sladd?

Permalänk
Medlem

Den har nämnts lite här och var, men det är bra att vi har en separat tråd om den

Lite bilder här tex:
SemiAccurate :: SilverStone shows off its new FT03 Fortress case

Mina tankar:
- Får hårddiskarna nån ventilation?
- Är det inte dumt att ha insuget till processorn direkt vid utblåset från nätagget?
- Enbart slimDVD (kanske inte en stor sak?)
- Jepp, lite sopkorgvarning men jag gillar verkligen grundkonceptet att bygga på höjden. Hade helst sluppit det vita blaffiga gallret på sidan dock (hade hellre sett mer fokus på att ta in luft i botten och i bak på lådan) plus ett snyggare tak.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

undrar hur många tuggummin som kommer ligga på toppen på den där efter ett antal besök av polare, hehå

Citat:

Utrymmeseffektiv var den ju , men precis som folk på youtube så tycker jag att de ser ut som en soppkorg

Hehe, jo

Citat:

Kul med nytänkande... men njeee gillade den inte alls. FT02 därimot är ju awesome!

Kompakt kontorssystem kanske? Jo, alltid kul med nytänkande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
- Enbart slimDVD (kanske inte en stor sak?)

Samsung 8X Slim Slot-In, SATA - Inet.se , alltså ~300kr mer för sämre prestanda. Sen är det väl nästintill omöjligt att få tag på tex slimline Blu-Ray, om man vill ha en sådan.

Citat:

- Jepp, lite sopkorgvarning men jag gillar verkligen grundkonceptet att bygga på höjden. Hade helst sluppit det vita blaffiga gallret på sidan dock (hade hellre sett mer fokus på att ta in luft i botten och i bak på lådan) plus ett snyggare tak.

+1

Min egna första tanke var att man inte kunde köra 5970 i crossfire...
Förövrigt väldigt trångt att arbeta i, ser det ut som.
Ville mest tipsa er om att något sånt här finns, om än designen behöver mogna något.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Är besviken på Fortress 03, mer specifikt eftersom chassit inte verkar ha något med 01, och 02 att göra. Det är en mATX låda där man ej kan bygga in vad jag skulle se som ett värstingsystem.

Fortress har varit stilrena pseudo-midtowers med bra kylning, och sköna lösningar; och man kan bygga in ett fullvärdigt system. (SLI/Crossfire, stora kylare o.s.v). Trean är mATX, specialösning för en stilren kontorsdator. Lite som att en biltilverkare helt plötsligt skulle släppa en personbil som hade samma familjnamn som tilverkarens lastbils serie.

Så det jag stör mig mest på är namnvalet; hur man kan gå från FT 01, 02 och sen 03 och anse att de hör hemma i samma "familj" är rätt vridet.

Permalänk
Medlem

Jepp, förstår vad du menar Goralux, och håller till stor del med dig: FT03 är en kul låda, men skiljer sig så mycket i storlek och inriktning att den nog borde skapat en egen serie. (mini eller micro fortress - mFT1? Barricade - BD1? Dustbin - DB1? )

Å andra sidan tycker jag den delvis är en logisk utveckling av deras utbud: FT02 är innovativ, men började bli lite för stor för sitt eget bästa IMHO. Jag har varit sugen på den länge, men priset och storleken har till sist skrämt bort mig från den - speciellt för mig som kör max två diskar och bara ett grafikkort.

Lite mindre towers är en vettig utveckling, så jag tycker det är kul de släpper nått i den här stilen

Jag antar att Silverstone bestämt sig för att Raven03 kombinerat med kommande TJ11 täcker upp behovet att större lådor? (synd att RV03 gått och blivit ännu fulare än RV02 och därmed är helt otänkbar för mig)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kolla här, en ny förhandstitt!
SilverStone RV03 and FT03 Preview | bit-tech.net

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Ooh, och faktiskt billigare än jag oroade mig för att den skulle hamna på.

...

Synd bara fortfarande på den något tveksamma HD-kylningen och den lite krystade ventilationen kring nätagget.
Vill se nogranna lådtester på denna! Swec?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fan, behöver den inte alls. Men ha begäret finns ändå där. Får klura ut om jag på något sätt kan få byggt en ny dator så jag kan testa denna lådan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com