Fractal Design R3 Vs Antec P193 Kampanj

Permalänk
Medlem

Fractal Design R3 Vs Antec P193 Kampanj

Vilket väljer man ? Ska ha fin kabeldragning har jag tänkt ! Nån som har något att kommentera ?

Fractal Design Define R3, Silver

Antec P193 - Advanced Super Mid Tower

Mvh

Permalänk
Medlem

P193 är av mycket högre kvalitet och har mycket bättre kylning. Går ej jämföra dessa lådor då de är väldigt långt ifrån varandra.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Men om vi säger så här, vilken är i stort sett bäst för priset ? Inkl fläktar överallt!

Permalänk

R3:an har dåligt med plats för kablarna på baksidan. Har ett själv och det funkar men man får trycka rätt bra för att få på plåten på baksidan.

Permalänk
Medlem

Allt går att göra skitsnyggt i ett Fractal R3, lika snyggt eller snyggare som i ett P193. Skillnaden är ansträngningen det krävs. När det bara är att dra kablarna i Antecs chassi kan man bli tvungen att stänga baksidan på Fractal genom att lägga chassit på sidodörren för att använda datorns tyngd för att pressa igen luckan. Men när allt är på plats så funkar R3an mycket mycket bra.

Men R3an är ju ett billigare chassi vilket märks när det kommer till kylning och kvaliten på filtren där antecs är bättre.

Slutgiltigt skulle jag sammanfatta det som att det är en fråga om hur snygga du tycker att chassina är. Gillar du instinktivt R3 så kommer du aldrig att känna dig helt nöjd om du valde det andra för att det jag bättre kylning (om du inte är riktigt riktigt intresserad av överklockning) och även tvärtom (men då för att det är billigare) .

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Som sagt dom spelar i olika divisioner, ska du ha en gamerdator så är P193 valet och ska du ha en gaming lite eller ett mindre system så funkar FD utmärkt.